AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Dette har jeg aldri skjønt. Jeg har 2 søsken, vi har 0 til felles og 0 kontakt. Hun ene er en skikkelig mannevond kjerring også, derfor orker jeg ikke forholde meg til henne. Våres foreldre møter oss derfor 1 og 1 (skilte foreldre). Tenker ikke folk over dette når de får en haug med unger, at det er ikke nødvendigvis sånn at bare fordi man er søsken, så betyr ikke det at man liker hverandre? Mine foreldre sa at de ville gi meg søsken for min skyld, men jeg har jo hatt 0 utbytte av det i oppveksten. Det samme sier mine søsken, at de kunne like godt vært enebarn. For all del fint når det funker, men ville bare si at foreldre må slutte å påtvinge relasjoner med søsken, når man ikke kommer overens. Anonymkode: 11434...1ee 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har et kjempegodt forhold til min søster. Er så glad jeg fikk et søsken! Anonymkode: e2b6f...bdd 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg håper barna mine får ett godt forhold som voksne. Valgte å få flere barn da jeg er enebarn selv og søsken har vært ett stort savn, spesielt i voksen alder. Anonymkode: 6221d...4cb 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et kjempegodt forhold til min søster. Er så glad jeg fikk et søsken! Anonymkode: e2b6f...bdd Da er du heldig. Har alltid bare vært klein stillhet med mine, de eier ikke humor og er kjipe mennesker. Oppfører seg som de er 80 år selv om de er yngre. Anonymkode: 11434...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg håper barna mine får ett godt forhold som voksne. Valgte å få flere barn da jeg er enebarn selv og søsken har vært ett stort savn, spesielt i voksen alder. Anonymkode: 6221d...4cb Hva hvis barna dine hater hverandre da? I voksen alder. Anonymkode: 11434...1ee 3
mammahjarte Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Vi veljer å forsøka laga ein til sånn at barnet vårt ikkje trenger å væra åleina her ute på bygda. Eg ser jo at det til tider er litt kjedelig å ikkje ha noen å leika med i omtrent same alder.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper barna mine får ett godt forhold som voksne. Valgte å få flere barn da jeg er enebarn selv og søsken har vært ett stort savn, spesielt i voksen alder. Anonymkode: 6221d...4cb Sånn er det her og. Enebarn, og valgte å få flere barn. Jeg tenker at man som foreldre til flere barn må jobbe med søskenforholdet til barna. Gi de gode verdier og ett godt grunnlag. Er mange søsken som er gode venner og. Anonymkode: 83072...336 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Mannen og jeg ønsket oss et barn til. Jeg har ikke noe tett forhold til mitt søsken, mannen har et godt forhold til det ene og ikke så godt til det andre. Vi fikk ikke barn nr. to for at hun skulle være søsken for storesøsteren. Vi håper de skal få en god relasjon både i barndommen og som voksne, og er glad det finnes en mulighet for det, men er klar over at det ikke nødvendigvis blir slik. Anonymkode: 2e5df...643
Clefable Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper barna mine får ett godt forhold som voksne. Valgte å få flere barn da jeg er enebarn selv og søsken har vært ett stort savn, spesielt i voksen alder. Anonymkode: 6221d...4cb Motsatt her. Har alltid trives kjempegodt som enebarn, og har pga det bestemt å få ett barn selv også. Mannen har ikke så godt forhold til sin søster, så han er enig i det. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Enebarn her, og har alltid savnet søsken. Nå var mine foreldre grusomme, så jeg kuttet jo de helt ut. Og da er det kun meg igjen, jeg har ikke noe familie. Så det savnet etter søsken er forstatt sterkt. Nå er ene barnet voksen, og andre tenåring, og de har et veldig godt forhold. Og vet at de vil stille opp for hverandre om det trengs. Anonymkode: 86f89...38c 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg ville aldri vært foruten mine søsken. Selv om vi har hatt/har våre uenigheter har vi fått mye glede av hverandre, både i oppveksten og gjennom det å få ha nieser/nevøer og at barna har søskenbarn. Tror det er vanligere å være glad for de søsknene man har (og deres barn igjen), enn å skulle ønske man var alene i søskenflokken. Spesielt når foreldre blir eldre. Anonymkode: e6014...6e7
Chomsky89 Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et kjempegodt forhold til min søster. Er så glad jeg fikk et søsken! Hyggelig det, men på hvilken måte er det et relevant svart til ts? 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, Chomsky89 skrev: Hyggelig det, men på hvilken måte er det et relevant svart til ts? Svarer ikke hun som postet kommentaren på akkurat det ts spør om? "Hvorfor er det så stort fokus på å få søsken" - fordi mange av oss har utrolig stor glede av å ha søsken og vil derfor gjerne at barna våre skal ha muligheten til å oppleve det samme? Syns det er relevant svart, jeg. Anonymkode: e6014...6e7 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 Dere har vel personligheter som krasjer skikkelig da rett og slett. Jeg har veldig godt forholdt til mine søsken, og kunne gjerne hatt flere. Vil derfor selvfølgelig prøve å få søsken til mitt barn. Å ha så dårlig forholdt som du opplever å ha, er rett og slett surrealistisk fra mitt perspektiv. Anonymkode: 6e41e...109 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 46 minutter siden, mammahjarte skrev: Vi veljer å forsøka laga ein til sånn at barnet vårt ikkje trenger å væra åleina her ute på bygda. Eg ser jo at det til tider er litt kjedelig å ikkje ha noen å leika med i omtrent same alder. Øh. Om dere er redd for at barnet skal bli ensomt på bygda er det kanskje aktuelt å flytte isteden? Anonymkode: 9c21d...001 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 Vel, jeg var enebarn. Fikk tre tette barn. I dag er mellomste på overnatting, og begge søsknene savner henne. Kjenner ingen med et dårlig forhold til søknene sine. Mannen min har 5 brødre (3 hos mor og 2 hos far) og jeg har to brødre. Stor og veldig viktig del av livene våre. Anonymkode: a69eb...165
mammahjarte Skrevet 24. oktober 2020 #17 Skrevet 24. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Øh. Om dere er redd for at barnet skal bli ensomt på bygda er det kanskje aktuelt å flytte isteden? Anonymkode: 9c21d...001 Vi liker oss godt her. Det er ikkje einaste grunnen til at vi har lyst på søsken. Mange grunnar, men er enig med andre at det ikkje er noko garanti at søsken får eit godt forhald. Det veit man ikkje. 1
Chomsky89 Skrevet 24. oktober 2020 #18 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svarer ikke hun som postet kommentaren på akkurat det ts spør om? "Hvorfor er det så stort fokus på å få søsken" - fordi mange av oss har utrolig stor glede av å ha søsken og vil derfor gjerne at barna våre skal ha muligheten til å oppleve det samme? Syns det er relevant svart, jeg. Poenget er jo at dette er en mening aboslutt alle vet at eksisterer. Dermed er det det grun til å tro at TS føler at denne årsaken ikke holder alene.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #19 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere har vel personligheter som krasjer skikkelig da rett og slett. Jeg har veldig godt forholdt til mine søsken, og kunne gjerne hatt flere. Vil derfor selvfølgelig prøve å få søsken til mitt barn. Å ha så dårlig forholdt som du opplever å ha, er rett og slett surrealistisk fra mitt perspektiv. Anonymkode: 6e41e...109 Ja, og den ene er i tillegg schizofren og kan være truende/utagerende. Jeg takler det dårlig for jeg blir så redd. Det andre søskenet takler det bedre, men syns det er tøft å ha kontakt så blir lite. Kjenner veldig mange som har 0 til felles med sine søsken, eller krangler mye. Har ei venninne som har blitt tante for 4. gang, og søsteren hennes bare klager over hvor sliten hun er og ber om barnevakt hele tiden. Venninna mi tør ikke si nei, også blir det evig krangling og bråk. Anonymkode: 11434...1ee
LoppeLiten Skrevet 24. oktober 2020 #20 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg syns søsken er en viktig del av livet. For oss har det vært viktig å få flere barn, fordi jeg ønsker at de skal ha hverandre, både nå når de fortsatt bor hjemme, men også når de blir eldre. Jeg mener vi som foreldre sitter i en posisjon hvor vi kan bidra til den fremtidige relasjonen. Dette har jeg diskutert mye med andre for å høre hvordan de har hatt det i oppveksten og hva slags relasjoner de har med søsken nå og der foreldrene har hatt fokus på å samle barna/familien, skape sine tradisjoner og positive opplevelser med hverandre har dette hatt positiv virkning for barna, til tross for STORE ulikheter. TS du nevner en alvorlig diagnose litt senere her og tenker at den naturlig nok er en belastning for forhold i familien deres. Høres ut som dere kunne hatt godt av noen samtaler med noen som er god på relasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå