Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har blitt satt i gang med ballong, hvor lang tid tok det før babyen var ute? 😊 Ble satt i gang i dag, spent på hvor lang tid det vil ta! Men skjønte at det ikke var uvanlig at det tar lang tid 😊

Anonymkode: 89855...82d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk med ballong 24 timer, fikk 1 cm åpning av det, men lite modning. 

Deretter fikk jeg hormontampong, som er det samme som tabletter bare at man slipper å sette oppi ny tablett hele tiden.. denne bare ligger der. Den satt i ca 15 timer før PANG - rier. Men riene var lite effektiv selv om de var smertefulle. Jordmoren kalte de for stormrier.. de varte i 7 MINUTTER, og hadde bare 1-2 min pause før neste rie.. slik holdt det på i 8-9 timer før jeg endelig fikk noen form for smertestillende - morfin. Det var utrolig deilig, men kortvarig. Etter enda noen timer fikk jeg 4 cm åpning og fikk epidural, som de satt feil slik at den fungerte bare på den ene siden.. Åpningen var langdryg og de justerte dryppet hele tiden for å prøve å gjøre riene mer effektiv.. Ble fortalt hver time at "det blir nok keisersnitt, men vi ser det an etter 1 time", holdt på å klikke når de for 10-ende gang sa at "huff det blir nok keisersnitt på deg ja.. men vi ser det an neste time" tror jeg nærmest spyttet på jordmoren "HVOR MANGE GANGER SKAL DERE SI DET TIL MEG!!!" haha.. hun småsprang ut og hentet overlegen som forklarte meg at hun ikke ville gjøre keisersnitt fordi da blir neste fødsel komplisert, jeg frøste ut at jeg bare skulle ha én, noe som stemmer og. 

Enden på visa - jeg fikk han ut på naturlig vis etter 25 timer med intense smerter uten stopp og med vakuum. Dreit på meg, revnet, gråt.. huff. Skal aldri aldri aldri føde igjen, og om jeg blir gravid skal jeg KREVE keisersnitt. 

Fødselen ble nok en jævligere opplevelse pga stormriene som kan forekomme ved igangsetting.. håper du slipper de! ❤️ lykke til

Anonymkode: 20fec...d64

• Liker 1
Skrevet

Fikk ballong som falt ut etter 2t. 

Var på sykehuset hele dagen uten at det skjedde noe, så tok jm vannet rundt 22.30. Først da kom riene. 4t aktiv fødsel.

Veldig fin fødsel 😊

• Liker 1
Skrevet

Fikk ballong, kom tilbake for å ta den ut dagen etter. Hadde smerter de første timene med ballongen. Dagen etter så fikk jeg piller for å sette igang, dette over to dager ish. Også måtte de ta vannet mitt tilslutt. Så alt tok vel 3 dager ca. Er to år siden :) 

Anonymkode: 5140e...939

• Liker 1
Skrevet

Ballongen var ute etter ca. 3 timer, baby var ute 31 timer etter, nesten ingen rier før aktiv fødsel som varte i 50 min

Anonymkode: 146eb...7ce

• Liker 1
Skrevet

24 t med ballong. Startet så med piller som jeg svelget med ca 2 timers mellomrom. Tok 3 av dem, så mente JM at ting var nok på gang til å stoppe. Fikk i stedet klyster og beskjed om å bevege meg jevnlig, gjerne ta en dusj og se det an. Hadde så håndterbare rier i 3-4 timer (trodde det stoppet opp et par ganger også i løpet av den tida), før det plutselig tok seg opp. Da gikk det 40 min til baby var ute, inkludert undersøkelse av hjertelyd/fosteraktivitet osv. Var ca. 1 1/2 døgn etter ballongen ble satt inn. Treg start, men gikk ekstremt fort på slutten. Aktiv fødsel i ca. 3-4 timer, men var kun 40 min med skikkelige smerter.

Anonymkode: d4ab6...742

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Hadde allerede 2 cm åpning når jeg ble satt i gang, har fått beskjed om å røske og rive litt i ballongen for å hjelpe til 😂 og nå tror jeg den er på vei ut 😂😅

Skrevet

Masse lykke til! Jeg fikk satt den inn tidlig tirsdag morgen, men hun var ikke ute før sent fredag kveld. 

Jeg var over hodet ikke moden, og dette var to uker før termin, så jeg vil tro det går mye raskere for deg 😊 lå på rom med ei som fikk satt inn ballong med 2 cm åpning noen timer etter meg, og hun fødte den samme natta.

Anonymkode: 762ee...5f9

• Liker 1
Skrevet

Fikk ballong på en lørdag, baby kom med keisersnitt torsdagen etterpå. Og det var nok omtrent så lenge som du får lov til å gå uten at de griper inn for å få den ut. 

Anonymkode: 1ef4e...742

• Liker 1
Skrevet

2 uker over termin. 48 timer fra igangsetting til baby var ute.

Anonymkode: b06af...5b3

• Liker 1
Skrevet

Baby var ute under ett døgn etter jeg fikk ballong.

Anonymkode: 60461...bc5

• Liker 1
Skrevet

Ballongen ramla jaggu ut for en liten halvtime siden så da skjer det ihvertfall noe 😁

Skrevet

Jeg fikk ballong midt på dagen en onsdag, ungen kom med tang lørdag morgen. Intense døgn. 

Min ballong falt ut samme kveld, uten at det førte til noe som helst.

12 dager på overtid.. 😴 håper jeg slipper å igangsettes denne gangen!

Anonymkode: c9ceb...b54

• Liker 1
Skrevet

Nr. 1: ballong i uke 42, satt i 1,5 døgn, 1 cm åpning da den ble fjernet (datt ikke ut av seg selv). 1 cytotec førte til stormeier, dårlig fremgang og etter hvert hastesnitt. 3 døgn fra ballong til snitt. 

Nr. 2: ballong i uke 39, satt i 1,5 døgn, 1 cm åpning da den ble fjernet (datt ikke ut denne gangen heller). Milde maserier utover kvelden, fikk sånn igangsettingsgel denne gangen, normale rier etter noen timer og vaginal fødsel. 2,5 døgn fra ballong til fødsel. 

Høres bra ut at du er så moden allerede! Du kommer sikkert fint i gang av deg selv ila. natten:) Lykke til!!

Anonymkode: 44d74...4ed

• Liker 1
Skrevet

Ble satt i gang en torsdag på formiddagen. Vannet gikk tidlig dagen etter, ballongen ble da tatt ut og ungen var ute en time etter det. 

Anonymkode: e87c3...f6f

• Liker 1
Skrevet

Ballong onsdag. Den falt ut torsdag morgen. Modningspiller torsdag og fredag. 

Vannet ble tatt lørdag formiddag. Fikk så drypp og med det stormrier.. Null pauser. Fikk deretter epidural som funket veldig bra. Lå med full åpning i mange timer. Baby ville ikke nedover, lå litt feil. Endte opp med keisersnitt kl 01 natt til søndag etter 9 timer i aktiv fødsel. 

Så 3,5 døgn her. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...