Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg forvente å få i lønn som controller? 1 år arbeidserfaring innenfor regnskap, men ikke controller. Hadde vært greit å vite hvor jeg bør legge meg. 

Anonymkode: 2dabd...be6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg forvente å få i lønn som controller? 1 år arbeidserfaring innenfor regnskap, men ikke controller. Hadde vært greit å vite hvor jeg bør legge meg. 

Spørs på utdannelse og karakterer. 

Anonymkode: 521ea...595

Skrevet

Spørs også på arbeidsgiver, og hva kolleger det er naturlig å sammenligne seg med der tjener. Og hvor i landet.

Anonymkode: 916ac...48a

• Liker 1
Skrevet

Jobber som controller i en mellomstor kommune i Nord-Norge, er siviløkonom. Startet på 510', tjener nå 570 etter fire år. 
Mine kollegaer som har bachelorgrad eller lavere utdannelse tjener opptil 520'.

Anonymkode: ae6a3...b7a

Skrevet

Jeg er bare høyskolekandidat, men har 12 års erfaring og tjener 700 000.

Anonymkode: 26882...e98

Skrevet

Du kan forvente alt mellom 550-700K i oslo om du er mellom 26-35 vil jeg tro. Men aner ikk hva din utdanning er......

Anonymkode: 72cda...eb7

Skrevet

Med hvilken utdanning får man en kontroller jobb ? Hvis det må være siviløkonom, hvilke spesialisering?

Anonymkode: 65f8d...e96

Skrevet

Controller stillinger varierer veldig og tittelen sier lite om selve jobben. Så det kommer an på innholdet og ansvaret som ligger i stillingen. Og hva slags selskap. Spesielt ansvaret har mye å si. Har du økonomisk ansvar og påvirkning som forretningscontroller eller er du mer en regnskapscontroller som skal kontrollere tall og utarbeide rapporter.   

Men ville tro at normal startlønn vil ligge mellom 500-700. 

Begynte selv på rundt 500, men ligger nå på det dobbelte. 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med hvilken utdanning får man en kontroller jobb ? Hvis det må være siviløkonom, hvilke spesialisering?

Controller er en veldig variert stilling. Så trenger ikke en konkret spesialisering.  Det er selvsagt mange siv.øker, men også mange med en mer ren regnskapsutdannelse eller økonomi/administrasjon utdannelse. Men da ofte med en del arbeidserfaring i tillegg. 

Min bakgrunn er regnskapsførerutdanning, men med påbygg av økonomistyring ved siden av jobb. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, pingeling skrev:

Controller er en veldig variert stilling. Så trenger ikke en konkret spesialisering.  Det er selvsagt mange siv.øker, men også mange med en mer ren regnskapsutdannelse eller økonomi/administrasjon utdannelse. Men da ofte med en del arbeidserfaring i tillegg. 

Min bakgrunn er regnskapsførerutdanning, men med påbygg av økonomistyring ved siden av jobb. 

Hva mener du med en påbygging i økonomistyring? Mener du en master, eller et årsstudium? Hvilken årsstudium kan anbefales etter en regnskapsførerutdannelse , hvis man ikke vil fortsette til en master? Eller hvilke påbygging, helst som nettstudier? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med en påbygging i økonomistyring? Mener du en master, eller et årsstudium? Hvilken årsstudium kan anbefales etter en regnskapsførerutdannelse , hvis man ikke vil fortsette til en master? Eller hvilke påbygging, helst som nettstudier? 

Jeg har en brokete bakgrunn. Med forskjellige studier. Hvor jeg blant annet tok den tidligere regnskapsfører utdanningen (det som var 2-års studium). Fikk godkjent det pluss noen av de andre studiene til en bachelorgrad, og kunne begynne på MBA studier. Hvor jeg har tatt en modul i økonomistyring. 

Jeg må eventuelt ta to moduler til for å få en Master. Skal nok det etterhvert fordi jeg syns det er interessant. Men det krever overskudd og tid til å ta dette ved siden av jobb. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde 480.000,-, med noen års regnskapserfaring. Industribedrift. Stillingen fylte ikke forventningene for min del. Tittelen var flottere enn arbeidsoppgavene for å si det sånn. 

Anonymkode: 70c84...3c8

Skrevet

Ts her, jeg har bachelor i regnskap, 1 år som regnskapsmedarbeider. Studerer master siviløkonomi, men søker controllerstillinger og har hatt noen intervjuer så greit å vite hva man evnt kan forvente når de vil forhandle om lønn. Som regnskapsmedarbeider vikar hadde jeg 450’, derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne legge meg på 500’ når det er fast jobb?  

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, jeg har bachelor i regnskap, 1 år som regnskapsmedarbeider. Studerer master siviløkonomi, men søker controllerstillinger og har hatt noen intervjuer så greit å vite hva man evnt kan forvente når de vil forhandle om lønn. Som regnskapsmedarbeider vikar hadde jeg 450’, derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne legge meg på 500’ når det er fast jobb?  

Økonomi og ledelse, retning regnskap 

Skrevet

Jobber i et konsern med cirka 25 norske controllere. Starlønnen er på ca. 550.000 kr. Den best betalte har rundt 1,1 mill. kr. Ingen har personalansvar.

Anonymkode: df4f4...3db

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan nok forvente ca 520K når du er ferdig med sivøk graden ettersom du har arbeidserfaring i tillegg :) de fleste nyutdanna sivøker starter jo på 460K hos de store. 

jeg har 600K med 5 års erfaring som siviløkonom, mange mener nå det er lite...

Anonymkode: 72cda...eb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...