Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dere orker å lese, for dette blir langt.. 

Jeg ble sammen med min nåværende kjæreste for ett år siden, jeg er 24 år og har vært i et langvarig forhold før. Han der imot har aldri hatt kjæreste, bare holdt på med damer og ons. 

Etter at jeg har vært sammen med han i ett år, har vi begynt å krangle. Hver gang vi krangler drar han inn dette med at jeg må forstå at han ikke har vært i et seriøst forhold før og dette er en tilvenning. Ting som er en selvfølge for meg i et forhold kommer på en måte ikke av seg selv fra han. Jeg må mase og be om det. Det siste som skjedde var at jeg tok abort ettersom han langt ifra var klar for barn selvom jeg ønsket dette barnet. Etter aborten har vært en tung periode for meg, der jeg har vært sint på han og samtidig har trengt han hos meg. Jeg må mase for at han skal komme å være hos meg, sove hos meg og føler rett og slett jeg må ta initiativ til alt. Er jo helt dødt fra han sin side. Vi har det veldig bra sammen når vi først er sammen, og han sier han elsker meg mer enn noe annet. 
Men jeg blir så irritert av alt det andre, hva kan jeg gjøre? Vil han vende seg til å ha en kjæreste og ting begynne å komme naturlig. Eller må jeg mase for resten av mitt liv 😩 Vi snakker ikke sammen om fremtiden heller, for det blir han skremt av.. Jeg blir rett og slett gal 😩

Er det noen andre som har opplevd lignende? 

Anonymkode: 787a7...ddc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon. Dere må ta dere en prat NÅ om hvordan dere begge ønsker å ha det, og deretter inngå noen kompromisser som begge er komfortable med. Husk at du er sammen med en ny mann nå, og du har nok noe bagasje fra et tidligere forhold som ikke er naturlig for han, på lik linje som at ting som er naturlig for han ikke er det for deg. 

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke hva han sier du skal se på, men hva han gjør

Anonymkode: b7295...e8f

• Liker 4
Skrevet

Hehe. Jeg hadde flere nå ekser som sa at de "aldri hadde vært i forhold før". Husker jeg spurte dem når de følte de begynte å ha erfaring fra forhold, ettersom de var flere år inn i vårt forhold 😄

Uansett bakgrunn må man jo finne ut av det med HVERANDRE, ikke "et forhold. Og han må gjøre sin del. 

Anonymkode: 7b720...480

• Liker 1
Skrevet

Når han har presset igjennom en abort du ikke ville ha, så er det en rimelig stor sjanse for at dette forholdet er i praksis kjørt. Følelsene dine vil ikke bli det samme framover, og han mangler vilje til å møte deg på det som er viktig. 

Har du ingen andre som kan være der for deg? En søster eller venninne? 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Juniper skrev:

Når han har presset igjennom en abort du ikke ville ha, så er det en rimelig stor sjanse for at dette forholdet er i praksis kjørt. Følelsene dine vil ikke bli det samme framover, og han mangler vilje til å møte deg på det som er viktig. 

Dette tror jeg også. Dersom dere mot odds skulle få barn sammen i fremtiden engang kan jeg bare tenke meg at du blir enda bitrere med tanke på barnet som er borte.

Anonymkode: 92b09...b8d

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Juniper skrev:

Ikke fortalt det til noen i familien, eller venner. Så jeg har vært alene gjennom det her, vært så sur fordi aborten ikke gikk som den skulle og jeg måtte abortere. Null forståelse for det jeg måtte igjennom for å oppfylle hans ønske. Jeg er så fortvila 🥺 Alt som irriterer meg irriterer meg 1000 ganger så mye med han nå.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AdrianaSof skrev:

Ikke fortalt det til noen i familien, eller venner. Så jeg har vært alene gjennom det her, vært så sur fordi aborten ikke gikk som den skulle og jeg måtte abortere. Null forståelse for det jeg måtte igjennom for å oppfylle hans ønske. Jeg er så fortvila 🥺 Alt som irriterer meg irriterer meg 1000 ganger så mye med han nå.

Du har masse hormoner i systemet, og stor grunn til å føle som du gjør.

Snakk med en du kan betro deg til! Dette er tøft å bære alene!

Sender en klem! 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AdrianaSof skrev:

Fortell det til noen! Asap! Du får ikke den støtten du har behov for fra han, da må du gå til venner eller familie. 

Anonymkode: 211b8...27d

• Liker 1
Skrevet

Han høres ikke ut som noen du kan stole på. etter såpass lang tid trenger ikke folk å "venne" seg til noe. Jeg tror heller han går bak ryggen din jeg...

Anonymkode: d0693...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...