Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kommer ikke i forbindelse med mensen, for jeg får dem jevnlig gjennom syklusen. De varer i ukesvis og gjør så vondt. Rører dem ikke, for da blir de MYE verre. Men det er varmt og ømt. De er bare på haka/kjeven. Bilde av de 4+ jeg har nå, i dårlig kvalitet men gir en ide. 

Spoiler

D67E5348-4537-42B7-B4BE-299B82F5D160.thumb.jpeg.a2910e5093333d4e77f9b0c22756a876.jpeg

Anonymkode: 4ef37...160

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kommer ikke i forbindelse med mensen, for jeg får dem jevnlig gjennom syklusen. De varer i ukesvis og gjør så vondt. Rører dem ikke, for da blir de MYE verre. Men det er varmt og ømt. De er bare på haka/kjeven. Bilde av de 4+ jeg har nå, i dårlig kvalitet men gir en ide. 

Vis skjult innhold

D67E5348-4537-42B7-B4BE-299B82F5D160.thumb.jpeg.a2910e5093333d4e77f9b0c22756a876.jpeg

Kviser på haka er ofte i sammenheng med hormoner.

Anonymkode: 40897...b77

Skrevet

Det er nok hormoner. Jeg sliter litt med det samme, har alltid en vondt kvise gjennom syklusen. Vært slik siden tjueårene..

Anonymkode: dbd54...e6c

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok hormoner. Jeg sliter litt med det samme, har alltid en vondt kvise gjennom syklusen. Vært slik siden tjueårene..

Anonymkode: dbd54...e6c

Jeg pleide å få én rundt menstider, og så gikk den gradvis bort etter en måned, hvor jeg da fikk en ny for. Men rundt et år etter fødsel har det tatt helt av, og jeg har fire-fem samtidig hele tiden. 

Skrevet

Har du vært til lege og fått hjelp. Er ikke det noe som heter Roaccutane? Mener det finnes medisiner som kan hjelpe deg.

Skrevet
4 minutter siden, Sensi skrev:

Har du vært til lege og fått hjelp. Er ikke det noe som heter Roaccutane? Mener det finnes medisiner som kan hjelpe deg.

Nei, det har blitt gradvis verre og verre, og siden vi prøver å få barn har jeg ikke muligheten til å ta sterke medisiner. Årh. Det er kanskje eneste muligheten?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har blitt gradvis verre og verre, og siden vi prøver å få barn har jeg ikke muligheten til å ta sterke medisiner. Årh. Det er kanskje eneste muligheten?

Kan hende du blir bedre i graviditeten. Jeg fikk iallfall finere hud når var gravid. Men du kan uansett dra til legen og høre og legge en plan 😊. Masse lykke til. 

Skrevet

Mine forsvant da jeg sluttet å spise og drikke melk. Melkeproteinallergi ble senere bekreftet med blodprøve hos legen.

Anonymkode: 93b11...c0a

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine forsvant da jeg sluttet å spise og drikke melk. Melkeproteinallergi ble senere bekreftet med blodprøve hos legen.

Anonymkode: 93b11...c0a

Hm. Kan man sjekke melkeproteinallergi når som helst? Vi spiser mye mat med meieriprodukter, så det kan tenkes det er det som er problemet. 

Skrevet

Jeg så en klar bedring når jeg gikk på antibiotika, men disse kan du ikke ta når du forsøker å bli gravid. Det kan være at graviditeten gjør at det blir bedre i den perioden. Det kan også gjøre det verre. Ta en tur til legen og be om henvisning til hudlegen så kan det være det finnes alternativer for prøvere/gravide. Hvis ikke så får du vurdere behandling etter graviditeten, og ev. amming. 

Anonymkode: f52db...7e6

Skrevet
14 timer siden, Petrus skrev:

Sjekk om det kan vere: 

Screenshot_20201024-192428_Facebook.jpg

Jepp, dette har jeg, har i tillegg PCOS så jeg er velsignet fra naturens side. :P 

Anonymkode: 78914...722

Skrevet

Jeg gikk på isotretinoin mot byller på haken. Huden min ble verre etter graviditet, så jeg gikk på kuren mellom to graviditeter. Den kuren har betydd mye for selvbildet mitt!

Anonymkode: 6cc9b...26a

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på isotretinoin mot byller på haken. Huden min ble verre etter graviditet, så jeg gikk på kuren mellom to graviditeter. Den kuren har betydd mye for selvbildet mitt!

Anonymkode: 6cc9b...26a

Ja, dette er også etter en graviditet! Så da kan det tenkes det er det, da? Funket kuren over tid? Har hørt mange får tilbake igjen så fort kuren er fullført. Jeg skal helt klart høre med legen angående dette, men det må bli etter neste kid er kommet til verden. Jeg hadde fin hud i sist svangerskap, så får bare håpe det bedrer seg da

Skrevet

Dette er cystisk akne, og jeg har selv slitt med det i årevis. Har hatt to runder med roaccutan:første gang da jeg var rundt 18 år og neste gang 21 år (Etter jeg fikk barn). 

Ser du prøver å få barn, så da må du nok vente litt med en eventuell kur. 

Anonymkode: 11004...509

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er cystisk akne, og jeg har selv slitt med det i årevis. Har hatt to runder med roaccutan:første gang da jeg var rundt 18 år og neste gang 21 år (Etter jeg fikk barn). 

Ser du prøver å få barn, så da må du nok vente litt med en eventuell kur. 

Anonymkode: 11004...509

Ble de borte etter det? Hvordan var det under svangerskap?

Skrevet
21 timer siden, Sensi skrev:

Det heter ikke det lenger. Årevis siden det endret navn. Heter nå isotretinoin. Var veldig effektivt på min sønn da han var i tenårene og fikk slike kviser som det er bilde av i denne tråden, fullt av dem, i ansiktet sitt.

Han ble helt kvitt dem, kuren varte i sju måneder og var veldig effektiv. Medisinen er imidlertid svært sterk og "brutal", og jenter/kvinner MÅ bruke prevensjon under kuren (eller avstå fra sex...) fordi medisinen vil gi store fosterskader. Man kan altså ikke bli gravid under kuren, det vil medføre at man må ta abort.

Men, den er altså effektiv, har mange opplevd. Det er 3 år siden sønnen min sluttet på kuren, og han fikk aldri tilbake kvisene.

Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Det heter ikke det lenger. Årevis siden det endret navn. Heter nå isotretinoin. Var veldig effektivt på min sønn da han var i tenårene og fikk slike kviser som det er bilde av i denne tråden, fullt av dem, i ansiktet sitt.

Han ble helt kvitt dem, kuren varte i sju måneder og var veldig effektiv. Medisinen er imidlertid svært sterk og "brutal", og jenter/kvinner MÅ bruke prevensjon under kuren (eller avstå fra sex...) fordi medisinen vil gi store fosterskader. Man kan altså ikke bli gravid under kuren, det vil medføre at man må ta abort.

Men, den er altså effektiv, har mange opplevd. Det er 3 år siden sønnen min sluttet på kuren, og han fikk aldri tilbake kvisene.

Åh, men det høres veldig bra ut. At de ble borte for alltid, altså. Jeg har lest om isotretinon, men man kan ikke bli gravid på 6 mnd etter avsluttet kur, så det er derfor jeg ikke har snakket med legen om det enda. 

Skrevet

Ryddet for brukerangrep,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...