Gå til innhold

Hvilke utrykk får du fnatt av?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestfest
Skrevet

Selv kjenner jeg spasmene komme når jeg leser/hører "..jeg da." på slutten av en setning.

Noen som skjønner hva jeg mener?

Eksempel:

"Jeg bruker å rydde huset om natta, jeg da."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ass.

'Jeg er bare så trøtt, ass.' 'Fy faen ass.' :sinna::frustrert::kjempesinna:

Det høres så utrolig teit ut.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

"Sinnsykt". Har lyst til å si "dette var kreftsykt fint", for å illustrere hvor dumt det er å si "sinnsykt" om alt og alle.

Skrevet

Oxo gir meg totalt frysninger - og jeg får også omtrent fratt av sjøkken, sjino og sånne ord

Skrevet

Når noen skriver liksom i slutten av setninger. Det verste er at jeg noen ganger tar meg selv i å gjøre det...

Gjest Gjesta
Skrevet

"Ass"! "Jeg er så sliten, ass!" "Jeg er så sulten, ass!" "La meg dø, ass!" Jeg blir gal!! :twisted:

Skrevet

Er veldig glad jeg ikke henger meg opp i noe sånt. :)

Gjest Emera
Skrevet

"På en måte..."

Mange bruker dette uttrykket flere ganger i hver setning. Det gir meg lyst til å avbryte og spørre "er det i det hele tatt noenting hos deg som er på ordentlig..?

Skrevet

"joo..for så vidt.." (hvis dette brukes mye isteden for å si hvorfor man er uenig virker det bare arrogant)

"assa for å si det sånn..."(en på jobben som begynner annenhver setning med det=) )

"så patetisk!" - bare fordi det høres fint ut..uten at man er heelt sikker på hva det egentlig betyr, men bare erstattet med f.eks. teit.

Gjest Bellatrix
Skrevet

"Politisk korrekt". Føler at det er en dårlig måte å utrykke at man er uenig.

Gjest skindeep
Skrevet

"slapp av"

En jeg jobbet med sa det hele tiden..

"hei du! slapp av da" slapp av selv din dust!!!

Skrevet

Sjøre, sjino, sjøpe... Gir meg fryninger! Og: "holdt jeg på å si" (Du holdt ikke på å si det, du SA det!!!!!!) for ikke å snkke om "vettu" (Ja, du har fortalt det, så jeg vet det iallefall nå!).

Til trådstarter: Vet du forresten hva "å få fnatt" opprinnelig betyr? ;)

Skrevet

Jeg får fnatt av folk som ikke kan skrive gramatisk korrekt jeg, og det værste er når man ikke kan få med seg at på norsk så har man ikke orddeling... Jeg blir skikkelig irritert hver gang, og litt irritert på meg selv fordi jeg blir irritert... heheh... Men jeg kan ikke noe for det! Det er skikkelig irriterende! :sur:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg får fnatt av folk som ikke kan skrive gramatisk korrekt jeg, og det værste er når man ikke kan få med seg at på norsk så har man ikke orddeling... Jeg blir skikkelig irritert hver gang, og litt irritert på meg selv fordi jeg blir irritert... heheh... Men jeg kan ikke noe for det! Det er skikkelig irriterende!  :sur:

Fiks det som er uthevet...;)

Skrevet

hehe - heldigvis nevnte jeg ikke stavefeil som en ting som er irriterende ;) Men noe må man da kunne tillate seg når det går litt fort unna på tastaturet? ... :roll: Jeg lar det være jeg, for å vise at jeg ikke er perfekt selv om jeg synes grammatiske feil er irriterende - ja, spesielt dette med orddeling... Det er verst ;)

Skrevet

Jeg får mark av moteuttrykk, jeg, som man plutselig hører hele tiden.

Som "å ta grep"

:kvalm:

Men så sklir de langsomt inn og blir så hverdagslige at jeg ikke merker dem mer. Husker at på videregående var det "folk" som irriterte meg.

"Det er fint om folk husker å rydde opp etter seg..."

Men nå krøller ikke huden seg like mye av det.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)
hehe - heldigvis nevnte jeg ikke stavefeil som en ting som er irriterende ;) Men noe må man da kunne tillate seg når det går litt fort unna på tastaturet? ...  :roll:  Jeg lar det være jeg, for å vise at jeg ikke er perfekt selv om jeg synes grammatiske feil er irriterende - ja, spesielt dette med orddeling... Det er verst ;)

Bare at svaret ditt ikke har noe med temaet i tråden å gjøre ;). Enig i at orddelingsfeil er fyfy, men det er ikke noe irriterende uttyrkk.

Endret av Rattleshake
Gjest Xerox
Skrevet

assa liksom dah snx

spesielt h-endinger på fjortissord!

Gjest Gjest
Skrevet

Ja takk! Vil gjerne vite hva "å få fnatt" kommer av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...