AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Det er jo mye billigere om man kjøper julegaver i romjula eller på nyåret, ikke bare pga. romjuls- og nyttårssalg, men fordi man kan gjøre mange kupp på Finn av ting folk ikke trenger som de nærmest gir bort, gaver og annet. Så jeg foreslo å ta julaften lørdag 9. januar, til nøds 2. januar. Gjøre som man pleier, alt som går på TV julaften kan man klare å få sett når som helst uanz, så blir samme stemning. Og dessuten viser nyere faktaforskning at Jesus neppe ble født julaften, men trolig litt etter nyttår! Men barna var svært negative til dette. Foruten storebror som er gammel nok til at han er mer imøtekommende, men de to minste.. Jada, la det frem halvveis på spøk, men mener det faktisk litt også, hadde vært mye bedre på mange måter. Hva tenker dere om ideen? Kan jo spare en hel del! Anonymkode: 3d452...086 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg tenker det er en god idè hvis dere er russisk-ortodoks. Anonymkode: bcd5e...4a1 13
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Du kjøper gaver på nyåret 2021, som du har klar til julen 2021 Anonymkode: a09c7...cc4 10
AllahBallah Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg mener du heller kan handle årets julegaver allerede i januar hvis du er så gjerrig. 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Har du ikke fått med deg at i våre dager er det ikke bare store salg i romjula og til nyttår, det er salg året rundt. Du har mange muligheter til å gjøre kupp hele året. Jeg pleier selv å begynne med julegaver i oktober og følger med på tilbud. Du har f.eks Black Friday, men ulike butikker har stadig vekk mer tilfeldige salg også. Bare å følge litt med. Tenker det skal VELDIG mye til for at det skal være ok å utsette julefeiringen, og romjuls- og nyttårssalg er i hvert fall ikke en god grunn. Anonymkode: baa5f...9ae 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Skulle ikke forundre meg om salget bare ble forskjøvet da
trøndermann38 Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo mye billigere om man kjøper julegaver i romjula eller på nyåret, ikke bare pga. romjuls- og nyttårssalg, men fordi man kan gjøre mange kupp på Finn av ting folk ikke trenger som de nærmest gir bort, gaver og annet. Så jeg foreslo å ta julaften lørdag 9. januar, til nøds 2. januar. Gjøre som man pleier, alt som går på TV julaften kan man klare å få sett når som helst uanz, så blir samme stemning. Og dessuten viser nyere faktaforskning at Jesus neppe ble født julaften, men trolig litt etter nyttår! Men barna var svært negative til dette. Foruten storebror som er gammel nok til at han er mer imøtekommende, men de to minste.. Jada, la det frem halvveis på spøk, men mener det faktisk litt også, hadde vært mye bedre på mange måter. Hva tenker dere om ideen? Kan jo spare en hel del! Anonymkode: 3d452...086 Kjøper ofte julegaver etter jul. Funker fint, men jeg kjøper ikke til barn da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det er en god idè hvis dere er russisk-ortodoks. Anonymkode: bcd5e...4a1 Er en fordel ja. Gøy å feire jul 2 ganger i året 😊 Anonymkode: e81cd...b24 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 Tror ikke på deg. Anonymkode: 17d9c...816
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Hadde man kun vært voksne, så hadde jeg tenkt at man kan alltids droppe den tradisjonelle julefeiringen og hatt en slags januarfest med god mat og gaver. Men jula er noe spesielt for barn, og jul er i desember, ikke i januar. Anonymkode: d9ded...9ae 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Hvis barna er små, syns de ikke det er gøy å måtte vente på julegavene sine lengre enn andre barn. Er det bare voksne er det egentlig en god idé, bare husk at julevarene (særlig mat) forsvinner veldig fort ut av butikkene. Mye er faktisk utsolgt før jul, så akkurat det bør du for sikkerhets skyld kjøpe på forhånd. Anonymkode: bc9b1...1e2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 Er økonomien dårlig bør man kjøpe flere måneder før jul, i stedet for å utsette en måned. Eller forklare barna at det ikke blir så mange julegaver i år, det er trangt økonomisk Jeg syns ikke det er innafor å vente til januar. Får man lønn, så er det halv skatt i desember, og da bør det være økonomisk bedre å feire jul enn å vente til januar-lønning. Anonymkode: 2da27...56d 3
Cata Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 Gjør som de gjør i spansktalende land og feir helligetrekongersdag i stedet . 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 51 minutter siden, Cata skrev: Gjør som de gjør i spansktalende land og feir helligetrekongersdag i stedet . Ja! Småting til barna på juleaften, større gaver på hellugetrekongersdag. Da kan ingen beskylde dere for å bryte tradisjoner heller. Anonymkode: bc9b1...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 Du har hatt over et halvt år og forberede jul! Du har hatt siden mars å følge med på tilbud. Det å flytte jula slik synes jeg ikke noe om. Du som voksen burde ha tenkt litt fremover for lenge siden. Anonymkode: 5ee94...75b 2
Daria Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 Dette var en Donald-historie da jeg var barn - Donald brukte akkurat de samme argumentene som TS, og jeg tror nesten like mye på det nå... 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå