GrønnNellik68 Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg som er i næringen fikk meg jobb i juli etter 1 års arb l. Jeg stortrives i yrket. Men nå er vi alle her jeg er usikre på hvordan det blir etter 1.11 ??? Hvordan vil det slå ut i praksis? 1
GrønnNellik68 Skrevet 24. oktober 2020 Forfatter #2 Skrevet 24. oktober 2020 https://www.svt.se/nyheter/inrikes/finland-slappte-taxibranschen-fri-nu-slass-chaufforerna-pa-gatan?cmpid=del%3Afb%3A20201024%3Afinland-slappte-taxibranschen-fri-nu-slass-chaufforerna-pa-gatan%3Anyh%3Alp&fbclid blir det slike tilstander så kan det jo bli spennende 😫
PetterKanin Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 På tide. De som ikke greier jonkurransen vil tape, slik det er for andre forretningsdrivende i dag. 6
GrønnNellik68 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Ja ser den .. bra vi har slått oss sammen til største selskapet da. Men det kan bli Texas for kundene da med doble priser på kort turer og folk som henger over deg før du kommer ut av flyplassen.., værste jeg vet selv vet når jeg er i utlandet i hvertfall Endret 25. oktober 2020 av Bente1234 2
CAPS LOCK Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 9 timer siden, Bente1234 skrev: Men det kan bli Texas for kundene da med doble priser på kort turer Hvorfor skulle mer konkurranse føre til høyere priser?
GrønnNellik68 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2020 Fordi noen ikke vil kjøre korte turer .. vi merker d godt ved en flyplass noen noen tar dobbel pris allerede på korte turer for alle vil kjøre de lengre 2
CAPS LOCK Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 5 minutter siden, Bente1234 skrev: alle vil kjøre de lengre Da kommer prisene på de lengre turene til å gå ned
PetterKanin Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Det er ikke gitt at dette fører til særlige prisendringer i noen retninger, men det blir i det minste rettferdig for de som ønsker å etablere seg i næringen. 1
GrønnNellik68 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 25. oktober 2020 8 minutter siden, PetterKanin skrev: Det er ikke gitt at dette fører til særlige prisendringer i noen retninger, men det blir i det minste rettferdig for de som ønsker å etablere seg i næringen. Ja vi får se hvordan det går ... vi er alle spente
PetterKanin Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 2 minutter siden, Bente1234 skrev: Ja vi får se hvordan det går ... vi er alle spente Det inkluderer meg. Vil tro dette medfører krav om fagbrev på sikt.
Kjetil E Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Bente1234 skrev: Fordi noen ikke vil kjøre korte turer .. vi merker d godt ved en flyplass noen noen tar dobbel pris allerede på korte turer for alle vil kjøre de lengre Du vet trikset for å lett få en taxi fra Gardermoen til en nærliggende destinasjon. Gå bort til Raddisson hotellet rett ved. Ring så og bestill en taxi til å hente deg der. Mye enklere å få en taxi for korte turer til å hente deg der. For da slipper taxien å betale den ekstra kostnaden de har på OSL. Og ikke har den stått i 7 lange og 7 breie som og ofte er ganske vanlig for de taxiene som plukker opp på OSL.
GrønnNellik68 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2020 Akkurat nå, Kjetil E skrev: Du vet trikset for å lett få en taxi fra Gardermoen til en nærliggende destinasjon. Gå bort til Raddisson hotellet rett ved. Ring så og bestill en taxi til å hente deg der. Mye enklere å få en taxi for korte turer til å hente deg der. For da slipper taxien å betale den ekstra kostnaden de har på OSL. Og ikke har den stått i 7 lange og 7 breie som og ofte er ganske vanlig for de taxiene som plukker opp på OSL. Ja tviler på jeg gidder å sitte mange timer i kø for 1 tur til 131 kr. Egentlig glad jeg ikke er taxi eier oppi alt dette. 1
GrønnNellik68 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #13 Skrevet 25. oktober 2020 Akkurat nå, Bente1234 skrev: Ja tviler på jeg gidder å sitte mange timer i kø for 1 tur til 131 kr. Egentlig glad jeg ikke er taxi eier oppi alt dette. Av de får jeg 43% og så skal det trekkes skatt .. 1
Kjetil E Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Bente1234 skrev: Av de får jeg 43% og så skal det trekkes skatt .. Frislippet av taxiløyver vil jo gi ennå dårligere timelønn for taxisjaførene. Flere drosjer, gir færre turer pr drosje. De som ønsker dette frislippet bør selv gå til egen arbeidsgiver og be om lønnskutt. 4
GrønnNellik68 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #15 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har holdt på 1 år å slitt med nav for å få meg jobb. Ingen hjelp å få utenom arb l trygd .. fikset meg jobb selv tilslutt men spørs om det er en del av som kommer til å ryke tilbake til nav. Verst blir det for de med familie og barn. Jeg er heldig som er alene. At folk syns dette er positivt skjønner jeg ikke. Ok det blir billigere. Men hva med sikkerhet og vedlikehold av biler? Alle vet at biler er dyrt. Hvem skal følge opp at sikkerhet blir ivaretatt ovenfor passasjerer tenker jeg mest på da.?? Hvem skal følge med at det ikke trikses med priser?? 1
PetterKanin Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 7 minutter siden, Kjetil E skrev: Frislippet av taxiløyver vil jo gi ennå dårligere timelønn for taxisjaførene. Flere drosjer, gir færre turer pr drosje. De som ønsker dette frislippet bør selv gå til egen arbeidsgiver og be om lønnskutt. Hvorfor det? Jeg arbeidet allerede i en bransje der det ikke er noen begrensninger på hvor mange aktører det kan være. 1
GrønnNellik68 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #17 Skrevet 25. oktober 2020 Slik vi har det nå er tekonologien så bra på taxameterne at alt fungerer etter kø system og det blir stort sett rettferdig for alle som kjører. I tillegg er det sentraler som følger med at man leverer den tjenesten man skal. Blir det krøll får man bøter eller stengt ut fra turer. Dette vil forsvinne. Intet krav om å tilhøre noen sentral. På flyplassen har Avinor og anviste plasser til de forskjellige taxi firmaene.. neste uke er det ikke noe system lengre. Avinor har ikke kommet på banen på hvordan de vil ha det rundt flyplassene sine. 1
Kjetil E Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 3 timer siden, PetterKanin skrev: Hvorfor det? Jeg arbeidet allerede i en bransje der det ikke er noen begrensninger på hvor mange aktører det kan være. Fordi de som ønsker dette frislippet ønsker at taxisjafører skal få ennå dårligere betalt pr time de jobber enn i dag. Og da er det rett og rimelig at de selv ber om å få kuttet lønna si, i og med de synes det er greit at andre for lønnskutt.
Kjetil E Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 3 timer siden, Bente1234 skrev: Jeg har holdt på 1 år å slitt med nav for å få meg jobb. Ingen hjelp å få utenom arb l trygd .. fikset meg jobb selv tilslutt men spørs om det er en del av som kommer til å ryke tilbake til nav. Verst blir det for de med familie og barn. Jeg er heldig som er alene. At folk syns dette er positivt skjønner jeg ikke. Ok det blir billigere. Men hva med sikkerhet og vedlikehold av biler? Alle vet at biler er dyrt. Hvem skal følge opp at sikkerhet blir ivaretatt ovenfor passasjerer tenker jeg mest på da.?? Hvem skal følge med at det ikke trikses med priser?? De som vil ha dette frislippet er de som kun er inntresert i billigst billigst billigst mulig. At andre for dårligere lønn driter de i. Og sikkerhet, vedlikehold osv. bryr de seg neppe en døyt om. 3
addict Skrevet 25. oktober 2020 #20 Skrevet 25. oktober 2020 Betyr dette at Uber kan etablere seg i Norge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå