Gå til innhold

Livet er godt nå, men lurer på hvorfor enkelte ønsker å være slemme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stått utenfor arbeidslivet i flere år, men fått ordnet meg en tiltaksplass gjennom Nav. Jeg ble undervurdert av sjefen i starten, men greide å overraske til slutt når jeg fikk vist alt jeg kunne:) Nå er jeg ansett som en av de andre på jobben, og høster mye ros og respekt. 

Jeg har ikke fortalt til folk i bygda at jeg jobber via nav, men ei i miljøet mitt(ikke nær venn) skal ha spurt og gravd etter informasjon om meg.

Hun troppet opp på jobben min og sa til meg at hun vet at jeg jobber via nav. Så kommenterte hun arbeidstiden min som var så fin, at det var urettferdig for de andre på jobben(jeg jobber oppå de ansatte, og påvirker ingens arbeidstid😅, pluss at sjefen sier h*n trenger meg på dette tidspunktet). Dessuten har jeg en mann som er mye borte på jobbreise, så det er jeg som må stå opp med barna, få dem avgårde og så bringe dem hjem igjen fra skole og barnehage..

Fikk også besøk av ei som ønsket å få meg vekk fra den forrige jobben min. Da jeg så henne så smilte jeg glad og fornøyd til henne, til hennes store irritasjon😡 Hehehe..

Det føles fantastisk å være velkommen der jeg er nå. Alle setter pris på meg, og tør å la meg få gjøre mange viktige oppgaver. De stoler på meg, og ønsker å la meg lære ting hver dag. Og sjefen har sagt at jeg er en av de beste hun har hatt🤩
 På den forrige jobben ble jeg hakket ut, hvor kvinnene der påpekte at jeg ikke var «sosial nok», «ikke flink nok» osv..

Nå hater dem at jeg har blitt tatt inn i varmen. Alle liker meg i min nye jobb, og jeg føler meg såå elsket💞

Mine forrige kolleger står bare å stirrer vantro og forvirret på meg når dem er innom. Det er så digg å tenke på at de får se meg blomstre😁 Jeg har fått så mange muligheter her, mens på den forrige jobben vingeklippet de meg og avskydde meg..for HVA??

Flere som har opplevd lignende?

Anonymkode: f0169...a73

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flott at du har funnet et sted du trives, får gode tilbakemeldinger og finner mening i hverdagen. Samtidig er du jo ikke ansatt, og det stilles ikke samme krav til en som er der på utplassering fra NAV som en som er fast ansatt. En tiltaksplass/praksisplass er jo heller ingen premanent løsning, så du må jo etterhvert finne deg en fast stilling et sted, hva er planen din da?

Anonymkode: bd896...18d

• Liker 2
Skrevet

Det er flott at du trives på den nye praksisplassen din. Vi har også hatt mange utplasserte fra NAV på de ulike stedene jeg har jobbet. Det har vært veldig kjærkommen gratis ekstraressurs som tok oppgaver som vi andre ikke rakk over på en normal arbeidsdag uten å stresse livet av oss. De gjorde også dagen hyggeligere ved å f.eks. lage kaffe osv. Dessverre hadde ikke disse personene (sier IKKE at det gjelder deg, kjenner deg ikke) oppfylt kravene i 100% stilling, f.eks fokus, kunnskap og sosial intelligens (kundebehandling og samarbeid med leverandører bl.a.). Vi kunne derfor ikke ha ansatt de fast i ordinær stilling. Vi andre ansatte var veldig fornøyd med jobben de gjorde uansett! Selvfølgelig skrøyt vi av dem for jobben de gjorde, som alle andre. Det skal sies at ikke alle var like flinke, og noen trengte ekstra mye veiledning og hjelp, så npr vi fikk inn noen som var mer selvgående så skrøyt vi ekstra mye.

Synes det er flott at du har funnet en plass du trives på, og blitt godt mottatt og satt pris på! Det du bør gjøre er å be om møte med leder og høre om dine fremtidsutsikter på arbeidsplassen. Altså spørre om hvilke muligheter du har for å få en fast stilling, evt. vikariat, slik at du kan planlegge fremtiden din. Kanskje du bør spørre om det er noe kurs/ utdanning du kan ta for å øke sjansene dine. Det er jo kanskje litt bortkastet å gå på arbeidstrening/ praksisplass i årevis hvis det ikke er noen muligheter for deg videre? I alle fall hvis du håper på å få en ordinær stilling der etterhvert.

Lykke til videre!

Anonymkode: 54e60...a52

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er flott at du trives på den nye praksisplassen din. Vi har også hatt mange utplasserte fra NAV på de ulike stedene jeg har jobbet. Det har vært veldig kjærkommen gratis ekstraressurs som tok oppgaver som vi andre ikke rakk over på en normal arbeidsdag uten å stresse livet av oss. De gjorde også dagen hyggeligere ved å f.eks. lage kaffe osv. Dessverre hadde ikke disse personene (sier IKKE at det gjelder deg, kjenner deg ikke) oppfylt kravene i 100% stilling, f.eks fokus, kunnskap og sosial intelligens (kundebehandling og samarbeid med leverandører bl.a.). Vi kunne derfor ikke ha ansatt de fast i ordinær stilling. Vi andre ansatte var veldig fornøyd med jobben de gjorde uansett! Selvfølgelig skrøyt vi av dem for jobben de gjorde, som alle andre. Det skal sies at ikke alle var like flinke, og noen trengte ekstra mye veiledning og hjelp, så npr vi fikk inn noen som var mer selvgående så skrøyt vi ekstra mye.

Det er jo ganske meningsløst å ha praksis når de det gjelder aldri ville kunne jobbet der. Håper dette var en del av veien mot ufør, kan like gjerne bli det når skattebetalerne betaler lønnen deres i praksis uansett. Bortsett fra at pengene går til bedrifter som benytter seg av disse stakkars praktikantene

Anonymkode: 51f0b...32b

• Liker 1
Skrevet

Så bra å høre at du trives, og at du får brukt deg selv som den ressursen du er på jobben! Stå på videre, ts! 🙌🏻

Skrevet

Jobber du der via nav nå? Eller er du fast ansatt ? Skjønte ikke helt

Anonymkode: ae18c...46c

Skrevet
På 24.10.2020 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Jeg har stått utenfor arbeidslivet i flere år, men fått ordnet meg en tiltaksplass gjennom Nav. Jeg ble undervurdert av sjefen i starten, men greide å overraske til slutt når jeg fikk vist alt jeg kunne:) Nå er jeg ansett som en av de andre på jobben, og høster mye ros og respekt. 

Jeg har ikke fortalt til folk i bygda at jeg jobber via nav, men ei i miljøet mitt(ikke nær venn) skal ha spurt og gravd etter informasjon om meg.

Hun troppet opp på jobben min og sa til meg at hun vet at jeg jobber via nav. Så kommenterte hun arbeidstiden min som var så fin, at det var urettferdig for de andre på jobben(jeg jobber oppå de ansatte, og påvirker ingens arbeidstid😅, pluss at sjefen sier h*n trenger meg på dette tidspunktet). Dessuten har jeg en mann som er mye borte på jobbreise, så det er jeg som må stå opp med barna, få dem avgårde og så bringe dem hjem igjen fra skole og barnehage..

Fikk også besøk av ei som ønsket å få meg vekk fra den forrige jobben min. Da jeg så henne så smilte jeg glad og fornøyd til henne, til hennes store irritasjon😡 Hehehe..

Det føles fantastisk å være velkommen der jeg er nå. Alle setter pris på meg, og tør å la meg få gjøre mange viktige oppgaver. De stoler på meg, og ønsker å la meg lære ting hver dag. Og sjefen har sagt at jeg er en av de beste hun har hatt🤩
 På den forrige jobben ble jeg hakket ut, hvor kvinnene der påpekte at jeg ikke var «sosial nok», «ikke flink nok» osv..

Nå hater dem at jeg har blitt tatt inn i varmen. Alle liker meg i min nye jobb, og jeg føler meg såå elsket💞

Mine forrige kolleger står bare å stirrer vantro og forvirret på meg når dem er innom. Det er så digg å tenke på at de får se meg blomstre😁 Jeg har fått så mange muligheter her, mens på den forrige jobben vingeklippet de meg og avskydde meg..for HVA??

Flere som har opplevd lignende?

Anonymkode: f0169...a73

Det er bra du er på en plass der du er elsket og verdsatt, alle trenger det for å ha et bra liv. En del plasser så er det sånn at man ikke er velkommen, blir utestengt og hatet for ingen grunn, folk er sjalue og feige og små, de fleste lever av å tråkke på andre og være sjefete og kontrollerende. Sånn er det overalt og ikke bare i arbeidslivet. Alle er så opptatt av å være best og at alle andre skal havne i skyggen. Tragisk. Hvorfor må du nevne at sjefen sa du var en av de beste hun har hatt? Hvis du er sånn så skjønner jeg at du var mislikt. Ingen liker å omgåes folk som er opptatt av å klatre over andre hele tiden og være best i alt. Alle jeg har møtt sier jo at de her en iq på over 120, de sier også at de har fått skryt for å være best i noe, en jobb eller at de har en eks som savner de noe sinnsykt og synes sexen var så best liksom, slutt å jug! Ok? Folk avskyr sånne mennesker og vi gjennomskuer dere ganske raskt og ler av dere.

Anonymkode: 56ab4...e98

Skrevet
På 26.10.2020 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Jobber du der via nav nå? Eller er du fast ansatt ? Skjønte ikke helt

Anonymkode: ae18c...46c

Hun er fortsatt gjennom Nav, og hvis hun er en av de beste som hun mener sjefen sier så får hun jo videre ansettelse også. Hun dret seg ut der visst, for det er stor sannsynlighet for at hun ikke får videre ansettelse.

Skrevet
På 25.10.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Synes det er flott at du har funnet en plass du trives på, og blitt godt mottatt og satt pris på! Det du bør gjøre er å be om møte med leder og høre om dine fremtidsutsikter på arbeidsplassen. Altså spørre om hvilke muligheter du har for å få en fast stilling, evt. vikariat, slik at du kan planlegge fremtiden din. Kanskje du bør spørre om det er noe kurs/ utdanning du kan ta for å øke sjansene dine. Det er jo kanskje litt bortkastet å gå på arbeidstrening/ praksisplass i årevis hvis det ikke er noen muligheter for deg videre? I alle fall hvis du håper på å få en ordinær stilling der etterhvert.

Lykke til videre!

Ehhh, det er mange folk med mangel på sosial intelligens som får jobbe i butikk, jobbe i kundeservice hos Telenor etc😅 tro meg jeg har snakket med mange retarderte folk i jobb som er skikkelige ufyselige mot kundene og trakasserende. Noen sier ikke hei engang og er ekle og stygge i blikket. Flere har tattoveringer og virker til at de akkurat har kommet ut av fengsel.

Skrevet
På 25.10.2020 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske meningsløst å ha praksis når de det gjelder aldri ville kunne jobbet der. Håper dette var en del av veien mot ufør, kan like gjerne bli det når skattebetalerne betaler lønnen deres i praksis uansett. Bortsett fra at pengene går til bedrifter som benytter seg av disse stakkars praktikantene

Anonymkode: 51f0b...32b

Skattebetalerne som betaler🙄🙄 disse skattebetalerne betaler også for tannlege for alle de ungene du spytter ut også og betaler skole for de etc😉

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehhh, det er mange folk med mangel på sosial intelligens som får jobbe i butikk, jobbe i kundeservice hos Telenor etc😅 tro meg jeg har snakket med mange retarderte folk i jobb som er skikkelige ufyselige mot kundene og trakasserende. Noen sier ikke hei engang og er ekle og stygge i blikket. Flere har tattoveringer og virker til at de akkurat har kommet ut av fengsel.

Tatoveringer, herregud altså?? Skulle ønske jeg visste at det var et tegn på fengsel og manglende sosial intelligens!

Jeg er marin ingeniør, jobber innenfor olje, og på min forrige arbeidsplass var det mange med tatoveringer! Tenk deg det da, farlige, retarderte folk, og disse jobbet som prosjektledere og fagspesialister, med utstrakt kundekontakt...

Lurer på om jeg må ringe gamlesjefen og huske ham noen ord i øret. Han hadde nok aldri ansatt dem opp om  han hadde lest dette innlegget.

Skrevet

Flere patroniserende svar her. Selvsagt er det MANGE som er utplassert via NAV som gjør en god jobb, til og med bedre enn noen av de fast ansatte. Jeg kjenner tre (fra tre forskjellige arbeidsplasser jeg jobbet på) som var utplassert i arbeidstrening og som fikk jobb. Dette var i service-bransjen (en) og innen sosialt arbeid, kommunal sektor (to). Disse tre er de eneste jeg kjenner som har vært i NAV tiltak.

Anonymkode: ad835...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...