AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Bor i Viken, rødfarget kommune og har to bursdagsbarn i hus som ikke har fått feiret enda. Er så usikker på om vi bør invitere, selv om dagens retningslinjer sier det er innafor føles det kanskje litt ugreit likevel... Samtidig er jo dette med bursdag ganske stort for de små🤔 Anonymkode: 72dba...63d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Vi hadde familie feiring på restaurant. Barnet var veldig fornøyd. Nei til barnebursdag når du ikke klarer å holde smittevern (dessverre). Anonymkode: fc37c...1f3 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Vi hadde barnebursdag. Er ikke noe problem så lenge det er innenfor retningslinjene med avstand vi hadde det ute så vi kunne invitere alle Anonymkode: e66fd...22d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Går vel an å feire innenfor rettningslinjene? Anonymkode: 6acd8...24e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 De kan feire med sin kohort, uten foreldre og med god hygiene. Selv om det er corona har barn krav på en så normal hverdag som mulig. Corona varer bare noen år, angst setter seg i kroppen og varer et liv. Anonymkode: 9e4d3...4d3 14
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 Kanskje barnet kan be 2-3 venner fra samme skoleklasse Anonymkode: 51c34...92e
minister-mio Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Ser ikke problemet så lenge man følger rådene. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 Kjør på. Utebursdag. Anonymkode: 49e3d...62e 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Bor også i viken, og her blir det pisk om man ikke inviterer alle i klassen. Disse er uansett sammen hver dag. Slå deg sammen med to andre i klassen og spleis på bursdag ute. Anonymkode: d7155...332 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Hva er det folk ikke klarer å forstå??? En menger seg ikke med en masse mennesker midt i en pandemi. Anonymkode: c2464...168 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde barnebursdag. Er ikke noe problem så lenge det er innenfor retningslinjene med avstand vi hadde det ute så vi kunne invitere alle Anonymkode: e66fd...22d Ifølge de nasjonale (og kommunale) rådene trenger ikke barn fra samme kohort å ha en meters avstand på barneskolen, og heller ikke i bursdager. Så sånn sett er det jo helt innafor, men jeg merker jeg holder litt tilbake likevel😅 Ts Anonymkode: 72dba...63d 8
Arkana Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) Så lenge man holder seg innenfor smittevernrådene er det greit. Jeg har en som blir 12 om en måned, han skal feire med fem venner fra klassen. De omgås hver dag på skolen uansett. Hun som har bursdag i januar derimot kommer ikke til å feire med venner. Hun går bare i 2. klasse og jeg har ikke lyst til å invitere bare noen få og alle jentene blir for mange så da dropper vi det bare. Endret 24. oktober 2020 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor også i viken, og her blir det pisk om man ikke inviterer alle i klassen. Disse er uansett sammen hver dag. Slå deg sammen med to andre i klassen og spleis på bursdag ute. Anonymkode: d7155...332 Tenkte invitere bare jentene, det er helt vanlig her. Så da blir det isåfall 12 barn og 2 voksne tilstede. Godt innafor kravet på maks 20... Anonymkode: 72dba...63d 1
norw Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 Kanskje ok hvis det er maks fem gjester og barn som man uansett har kontakt med, som barn i samme klasse.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 Er lærer selv, og tenker at så tett barn omgås på skoler, så vil en bursdag med akkurat de samme barna være helt uproblematisk. De holder jo ikke 1m avstand på skoler. Ha en plan for hvordan matsituasjoner skal være mest mulig smittevernsvennlig, utover det blir det jo ikke verre enn å være i klasserom og trange ganger sammen hver dag Anonymkode: b6bc7...0b5 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Skrevet 24. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte invitere bare jentene, det er helt vanlig her. Så da blir det isåfall 12 barn og 2 voksne tilstede. Godt innafor kravet på maks 20... Anonymkode: 72dba...63d Veldig mange kommuner i Viken har maks 10 nå. 20 personer er nasjonale bestemmelser, men alle Oslo-nære kommuner har strengere tiltak pga høy smitte. Anonymkode: 4ef6b...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #18 Skrevet 24. oktober 2020 Vi holdt selskap, med guttene i klassen. De er så tett oppi hverandre på skolen så jeg så ikke problemet. Da ble de 12 gutter, og vi var tre voksne. Vi var ute. Jeg hadde ansvar for alt av mat, barna fikk ferdig på sin tallerken. Egne små beger til popcorn, muffins og godteposer med navn. Ingen av barna var da oppi maten til hverandre. Kjøpte kopper i forskjellige farger og skrev navn på. Antibac når de kom, før og etter mat Familieselskap synes jeg var verre, da er det gjerne gamle besteforeldre/oldeforeldre, og vi er inne. I tillegg er vår familie så stor at vi blir over 20 stk. Derfor «avlyste» vi den feiringen, men hadde mine foreldre på middag en dag og svigers på middag en dag. Anonymkode: 031c4...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #19 Skrevet 24. oktober 2020 Så lenge man opererer med gjester som er i barnets kohort i bhg/skole ser jeg ikke noe problem i å invitere til barnebursdag. Vi noe i Bergen, og 2.klassingen har vært i flere barnebursdager i høst. 9 jenter, og kun jenter fra klassen. Ingen foreldre tilstede, utover bursdagsbarnet sine. Strengere smitteregler enn i vanlige bursdager og flere har gått for feks muffins i steden for kake, små juice kartonger i steden for osv. Dette er barn som er tett på hverandre hver eneste dag uansett, så der ikke at en bursdag skal være verre. Jenta vår skal feires like før jul, og så sant det ikke skjer endringer i retningslinjene får hogst hun ha alle jentene fra klassen. Hun konmer imidlertid ikke til å få invitere bestevenninnen, kusinen og naboen som hun egentlig også vil ha der. Minsten hadde nylig bursdag, og han fikk invitere sine 3 beste venner. Han går i bhg, og skulle vi invitert flere måtte det ha blitt alle 10 på avdelingen. En del av de ville nok måtte ha foreldre med seg også, så det ønsket vi ikke. Så der satt vi en lavere grense. Familiebesøk ble holdt omtrent som vanlig. Noen litt mer perifere familiemedlemmer som vi pleier å invitere ble droppet denne gang, og i steden for å samle alle rundt langbordet delte vi opp i to kohorter med ene siden samlet i sofaen og den andre siden rundt spisestuebordet. Jeg tenker at man må bruke sunn fornuft, selvsagt i tillegg til retningslinjene. Det er stor forskjell å samle feks 15 personer som uansett har daglig, tett omgang og å invitere 10 personer som sjelden treffes. Egen bursdagsfeiring har jeg for eksempel droppet i år, da det i den settingen ville vært en del gjester som har sjelden kontakt. Anonymkode: d5b08...84a 1
minister-mio Skrevet 24. oktober 2020 #20 Skrevet 24. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det folk ikke klarer å forstå??? En menger seg ikke med en masse mennesker midt i en pandemi. Anonymkode: c2464...168 Du har forstått noe myndighetene ikke har forstått da. Siden barn kan omgåes andre barn i samme klasse. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå