Gå til innhold

Hjemme isolasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært forkjølet denne uka, men noen få covid symptomer som vondt hals og trøtthet. Måtte avlyse legetime og fikk beskjed om å teste meg. Er mest sannsynlig kun en vanlig forkjølelse. MÅ jeg være inne helt til jeg får svar på testen? Er lei av å være hjemme. Vil ut å lufte hode. Gå meg en tur alene feks

Videoannonse
Annonse
Skrevet
49 minutter siden, Diana skrev:

Jeg har vært forkjølet denne uka, men noen få covid symptomer som vondt hals og trøtthet. Måtte avlyse legetime og fikk beskjed om å teste meg. Er mest sannsynlig kun en vanlig forkjølelse. MÅ jeg være inne helt til jeg får svar på testen? Er lei av å være hjemme. Vil ut å lufte hode. Gå meg en tur alene feks

Karantene til du får svar. Du kan gå tur alene.

Er svaret positivt, så er det isolasjon.

• Liker 2
Skrevet

Nei er hjemme isolasjon til jeg får svar

Skrevet
16 minutter siden, Diana skrev:

Nei er hjemme isolasjon til jeg får svar

Hvorfor spør du hvis du vet svaret? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurte ikke på om jeg hadde karantene eller isolasjon. Jeg lurte på om jeg MÅ være hjemme når jeg er i isolasjon

Skrevet
Akkurat nå, Diana skrev:

Jeg lurte ikke på om jeg hadde karantene eller isolasjon. Jeg lurte på om jeg MÅ være hjemme når jeg er i isolasjon

Og du vet svaret.

Skrevet

Da hadde jeg ikke sport her da din løk

Skrevet
3 minutter siden, Diana skrev:

Da hadde jeg ikke sport her da din løk

Det tar deg 3 sekunder å søke på google.

Skrevet

Du kan gå tur så lenge du holder deg unna andre folk. Gå over på andre siden av gaten hvis det kommer noen f eks. 

Skrevet

Man er ikke i isolasjon før man har påvist. Det er karantene det er når man venter på svar..

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, rosemarin skrev:

Man er ikke i isolasjon før man har påvist. Det er karantene det er når man venter på svar..

Hun som tok testen sa jeg skulle i hjemme isolasjon, og på FHI.no står det at man skal være i hjemme isolasjon frem til prøvesvarene er kommet. Så jo, det er isolasjon 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Diana skrev:

Hun som tok testen sa jeg skulle i hjemme isolasjon, og på FHI.no står det at man skal være i hjemme isolasjon frem til prøvesvarene er kommet. Så jo, det er isolasjon 

Da vet du jo svaret du skal forholde deg til, som du fikk av helsevesenet. Isolasjon = kun hjemme, ikke ut døra.

Du trenger ikke kjefte på de som ber deg google etter oppdatert info. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Diana skrev:

Hvor på FHI står dette?

I Oslo er det hvertfall kun en anbefaling om å holde seg hjemme:

https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/testing-og-provesvar/etter-koronatesten/

Vi oppfordrer alle som testes for korona om å holde seg hjemme og unngå andre mennesker til prøvesvaret er klart, dette gjelder særlig dersom du har symptomer.

Skrevet
17 minutter siden, Diana skrev:

Ja hvor står det?  Infoen jeg finner på fhi er at man anbefales å holde seg i karantene..

Skrevet

Fra fhi.no

«Til deg som venter på prøvesvar

Hovedregelen er at du som venter på prøvesvar skal holde deg hjemme til du har fått svar. Du skal ikke gå på jobb eller skole, du skal ikke ta offentlig transport eller oppsøke offentlige steder, og du skal holde god avstand til alle andre enn dine nærmeste».  

tror ikke det betyr isolasjon 

Skrevet

Kommer kanskje litt an på hvordan du bor? Det må jo være greit å være ute i egen hage for eksempel, og det er jo betydelig bedre enn bare å være inne. Men nå vet jeg ikke hvordan du bor? 

• Opprett ny...