AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Etter 7 uker sykemeldt skal arbeidsgiver kalle inn til dialogmøte med sykemeldte arbeidstager ( fant jeg ut nå) Det er tre uker siden og jeg har ikke hørt et pip fra arbeidsgiver siden jeg ble sykemeldt den 25.august jeg. Og nå er også nærmeste leder sykemeldt og ikke tilgjengelig. Hva gjør jeg da? Får det følger for arbeidsgiver at de ikke gjør sine plikter? Jeg står på stedet hvil når jeg ikke får oppfølging og tilrettelegging og jeg vet at noen grep kunne gjort det lettere for meg. Er 50 % sykemeldt. Mener også arbeidsgiver burde være interessert i å få folk tilbake til jobb. Anonymkode: c7b8e...86d
Krok1 Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Jo, da melder du til legen og saksbehandleren din at du ikke får den lovpålagte oppføringen som du har krav på. Jeg fikk mye mer gehør av nav og lege da arbeidsgiver begynte å svikte. Teller bare til din fordel, så lenge du gjør sine plikter. 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Opplever akkurat det samme. Vil være syk en stund til men kan yte litt. Arbeidsgiver vil ikke betale litt av min lønn og hele vikarvakten den ene dagen jeg i uka da kunne vært på jobb. Så frem til man kan jobbe 100% alene, er man et tapsprosjekt for arbeidsgiver. Jeg har tatt det opp med nav. Du kan gå inn på ditt nV å skrive en plan og sende den til arbeidsgiver. Den lå de svare på. Anonymkode: b2d28...98b 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 48 minutter siden, Krok1 skrev: Jo, da melder du til legen og saksbehandleren din at du ikke får den lovpålagte oppføringen som du har krav på. Jeg fikk mye mer gehør av nav og lege da arbeidsgiver begynte å svikte. Teller bare til din fordel, så lenge du gjør sine plikter. Ja , da får jeg prøve det. Hvertfall til legen.. Hvordan vet man hvem som er sakbehandler på nav? Jeg har ikke hatt annen kontakt med de enn å sendt inn skjema som har kommet. Er litt fjernt når alt går over nett. TS Anonymkode: c7b8e...86d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er 50 % sykemeldt. Det er ikke alltid de som er gradert sykemeldt trenger å få bli fulgt opp hvis det er utsikt om du på sikt kommer tilbake i jobb 100%, det er litt opp til arbeidsgiver og deg, da må dere selv etterspørre dialogmøte. Så lenge du er i jobb så er det godt nok for NAV. Anonymkode: 9140b...890 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid de som er gradert sykemeldt trenger å få bli fulgt opp hvis det er utsikt om du på sikt kommer tilbake i jobb 100%, det er litt opp til arbeidsgiver og deg, da må dere selv etterspørre dialogmøte. Så lenge du er i jobb så er det godt nok for NAV. Anonymkode: 9140b...890 Jo men da bør vel arbeidsgiver ta en tlf til meg og høre hvordan jeg ser på muligheten til å trappe opp. Arbeidsgiver kan vel ikke på egenhånd og uten å prate med meg? Og jeg har visste ikke at jeg skulle ha dialogmøte på det tidspunktet, visste ikke at det var innen 7 uker. Anonymkode: c7b8e...86d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo men da bør vel arbeidsgiver ta en tlf til meg og høre hvordan jeg ser på muligheten til å trappe opp. Arbeidsgiver kan vel ikke på egenhånd og uten å prate med meg? Og jeg har visste ikke at jeg skulle ha dialogmøte på det tidspunktet, visste ikke at det var innen 7 uker. Anonymkode: c7b8e...86d er du ikke på jobb de 50% av tiden du IKKE er sykemeldt? Anonymkode: 3f867...ead 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: er du ikke på jobb de 50% av tiden du IKKE er sykemeldt? Anonymkode: 3f867...ead Jeg er på jobb 50 % av min normale arbeidstid ja. ts Anonymkode: c7b8e...86d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo men da bør vel arbeidsgiver ta en tlf til meg og høre hvordan jeg ser på muligheten til å trappe opp. Arbeidsgiver kan vel ikke på egenhånd og uten å prate med meg? Og jeg har visste ikke at jeg skulle ha dialogmøte på det tidspunktet, visste ikke at det var innen 7 uker. Anonymkode: c7b8e...86d https://www.nav.no/no/bedrift/oppfolging/sykmeldt-arbeidstaker/relatert-informasjon/slik-folger-du-opp-sykmeldte/dialogmote-1-arbeidsgiveren Anonymkode: 9140b...890
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Dialogmøte 1 skal avholdes på arbeidsplassen senest innen 7 uker, med mindre det er åpenbart unødvendig. Arbeidstakere som er delvis sykmeldt skal innkalles til dialogmøte hvis arbeidsgiveren, arbeidstakeren eller den som sykmelder mener det er hensiktsmessig. Anonymkode: 9140b...890 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dialogmøte 1 skal avholdes på arbeidsplassen senest innen 7 uker, med mindre det er åpenbart unødvendig. Arbeidstakere som er delvis sykmeldt skal innkalles til dialogmøte hvis arbeidsgiveren, arbeidstakeren eller den som sykmelder mener det er hensiktsmessig. Anonymkode: 9140b...890 Ja? Men da må det være kontakt for å høre om noen av partene syns det er hensiktsmessig da. I mitt tilfelle har ingen spurt meg, ingen har interessert seg i det hele tatt etter at jeg ble sykemeldt. OG mye må tilrettelegges før jeg vurderer å komme tilbake. ts Anonymkode: c7b8e...86d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja? Men da må det være kontakt for å høre om noen av partene syns det er hensiktsmessig da. I mitt tilfelle har ingen spurt meg, ingen har interessert seg i det hele tatt etter at jeg ble sykemeldt. OG mye må tilrettelegges før jeg vurderer å komme tilbake. ts Anonymkode: c7b8e...86d Herregud så tafatt du er. Hvis DU vil ha møte så må DU be om møte når du er delvis sykemeldt. Ikke legg skylden på alle andre, ta initiativ selv. Arbeidsgiver trenger ikke kalle inn til møte når du er delvis sykemeldt. Anonymkode: 0e692...472 6
Krok1 Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke alltid de som er gradert sykemeldt trenger å få bli fulgt opp hvis det er utsikt om du på sikt kommer tilbake i jobb 100%, det er litt opp til arbeidsgiver og deg, da må dere selv etterspørre dialogmøte. Så lenge du er i jobb så er det godt nok for NAV. Anonymkode: 9140b...890 Jo, alle som er sykmeldt trenger oppfølging. Det er lovpålagt! Det er mange situasjoner der det ikke er noen passende tiltak, men oppfølging må gjøres for å finne ut av det. Det er godt nok for nav at du er på jobb, det er Ike godt nok for nav at arbeidsgiver gir blaffen.
Krok1 Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Herregud så tafatt du er. Hvis DU vil ha møte så må DU be om møte når du er delvis sykemeldt. Ikke legg skylden på alle andre, ta initiativ selv. Arbeidsgiver trenger ikke kalle inn til møte når du er delvis sykemeldt. Anonymkode: 0e692...472 Det er saksbehandler på nav som kaller inn til dialogmøte. Jeg fikk brev med beskjed om at dette skulle skje, og senere et brev med dato og tid. Da det ikke passet for arbeidsgiver ble møtet gjennomført med lege og saksbehandler.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud så tafatt du er. Hvis DU vil ha møte så må DU be om møte når du er delvis sykemeldt. Ikke legg skylden på alle andre, ta initiativ selv. Arbeidsgiver trenger ikke kalle inn til møte når du er delvis sykemeldt. Anonymkode: 0e692...472 Jeg har ikke vært sykemeldt så lenge før og var ikke klar over hvordan reglene var, hadde ikke blitt informert. Så det var først nå jeg fikk beskjed om at tiden for 2. dialogmøte(dvs med Nav) skal være og da begynte jeg å undersøke litt. Tafatt vil jeg ikke kalle meg, jeg har vært langt nede psykisk og hatt nok med å " holde hodet over vannet" og langt mindre hatt overskudd til å undersøke og finne ut slik. Dessverre. Anonymkode: c7b8e...86d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 5 timer siden, Krok1 skrev: Det er saksbehandler på nav som kaller inn til dialogmøte. Jeg fikk brev med beskjed om at dette skulle skje, og senere et brev med dato og tid. Da det ikke passet for arbeidsgiver ble møtet gjennomført med lege og saksbehandler. 2.dialogmøte ja. Men 1. er med arbeidsgiver. Anonymkode: c7b8e...86d
Brunello Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært sykemeldt så lenge før og var ikke klar over hvordan reglene var, hadde ikke blitt informert. Så det var først nå jeg fikk beskjed om at tiden for 2. dialogmøte(dvs med Nav) skal være og da begynte jeg å undersøke litt. Tafatt vil jeg ikke kalle meg, jeg har vært langt nede psykisk og hatt nok med å " holde hodet over vannet" og langt mindre hatt overskudd til å undersøke og finne ut slik. Dessverre. Anonymkode: c7b8e...86d Dersom man er sykemeldt og selv har ideer til tilrettelegging på arbeidsplassen må du si fra om disse ideene til leder. Siden du bare er 50% sykemeldt regner jeg med at du er på arbeid og kan si fra. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 Gjør en innsats selv og ta initiativ til møte. Den eneste som taper på at ingenting skjer i lengde er du desverre. Anonymkode: ce5b7...835
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært sykemeldt så lenge før og var ikke klar over hvordan reglene var, hadde ikke blitt informert. Så det var først nå jeg fikk beskjed om at tiden for 2. dialogmøte(dvs med Nav) skal være og da begynte jeg å undersøke litt. Tafatt vil jeg ikke kalle meg, jeg har vært langt nede psykisk og hatt nok med å " holde hodet over vannet" og langt mindre hatt overskudd til å undersøke og finne ut slik. Dessverre. Anonymkode: c7b8e...86d Reglenen er de samme uavhengig av hva som er grunnen til at du er sykmeldt. Det er også du som har ansvar for å sette deg inn i reglene. Og ja, man skal være ganske frisk og oppegående for å Være syk. Anonymkode: 7bc80...10a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #20 Skrevet 25. oktober 2020 41 minutter siden, Brunello skrev: Dersom man er sykemeldt og selv har ideer til tilrettelegging på arbeidsplassen må du si fra om disse ideene til leder. Siden du bare er 50% sykemeldt regner jeg med at du er på arbeid og kan si fra. Sjefen jobber ikke i samme hus som meg og er sjelden å få tak i. Og nå er det som sagt verre, når han er sykemeldt. Anonymkode: c7b8e...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå