Gå til innhold

Når skal man ta ned ADVENTSstjernen synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråd om tidsrom for juletre. 

Hva tenker folk om adventsstjerner som henger oppe i en hel evighet?

Her tas adventsstjernen frem 1 søndag i advent og ned i 30 desember sammen med julepynt.

Anonymkode: 3c9e9...389

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henges opp 1. søndag i advent eller 1. desember avhengig av hva som kommer først. Tas ned sammen med resten av julepynten 6. januar (13. dag jul).

• Liker 4
Skrevet

Tar ned alt mulig i starten av januar. Har ingen fast dato, å hva andre gjør blåser jeg i 😛

Anonymkode: 7590a...740

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tas adventsstjernen frem 1 søndag i advent og ned i 30 desember sammen med julepynt.

Advent er jo ferdig når julen ringes inn, så julaften kl. 17 skal alt av adventspynt tas ned.

Anonymkode: dfb56...dc8

• Liker 3
Skrevet

Her henger adventstjerna til 13.dag jul. Det er fint med litt lys i den mørke tida. 

Anonymkode: 96e48...878

• Liker 2
Skrevet

Forsvinner etter nyttårsaften! :) 

Anonymkode: f7d56...aa4

• Liker 1
Skrevet

For meg symboliserer stjerna et lys i mørketida, så jeg tar den ned sammen med resten av julepynten av praktiske årsaker. Symbolikken med venting på Jesus frelseren har ingen plass i mitt liv. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg tar den ned sammen med resten av pynten på 13. dag jul. Etter tradisjonen er det den dagene de hellige tre konger kom frem til stallen, og da har stjernen gjort jobben sin som veiviser.

Anonymkode: 043da...cda

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Advent er jo ferdig når julen ringes inn, så julaften kl. 17 skal alt av adventspynt tas ned.

Anonymkode: dfb56...dc8

Det er jeg i prinsippet enig i, men det er litt annerledes med stjernen, for den var jo etter tradisjonen veiviser for de vise menn, og de kom ikke fram før helligtrekongersdag som er 6. januar. Så stjernen kan henge til 6. januar. Men de lilla lysene og resten av adventspynten må jo vekk på julaften så klart.

Anonymkode: 043da...cda

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tar ned alt mulig i starten av januar. Har ingen fast dato, å hva andre gjør blåser jeg i 😛

Anonymkode: 7590a...740

Haha ja nettopp 😄 

Anonymkode: 8e751...009

Skrevet

Skiller ikke mellom advent og julepynt. Alt kommer opp den 1. desember og forsvinner 1. januar. 

Anonymkode: 82413...7c8

Skrevet

Her kommer alt opp i slutten av november og så ryker alt som regel rett etter nyttår. Vinterlysene får henge ute litt lenger da. 😄 

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg pleier å henge opp adventsstjernen enten 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Tar den ned ca. 13. dag jul.

Skrevet

Pynter hele huset midt i desember. 

Det inkluderer adventsstjerne, og juletre. 

Tar alt ned 1.januar. 

Hva andre gjør får være opp til dem. Om de så har stjerne og tre fremme til februar. 

Anonymkode: 0af3b...100

Skrevet

Jeg lar den henge til det blir litt lysere ute, gjerne til slutten av februar. Men jeg regner den som en del av "vinterbelysningen", og den syns ikke fra veien. Så naboene kan slippe å gå og gremme seg :fnise:

Anonymkode: 05646...648

• Liker 1
Skrevet

13. eller 20. dag jul 🌟

Anonymkode: ecb63...8ee

• Liker 1
Skrevet

Tar den ned dagen før første skoledag etter nyttår.

Anonymkode: 71b7e...ba0

Skrevet

Henger den opp til 1 . søndag i advent, sammen med utelys og adventslys. Tar den ned sammen med resten av julepynten første eller andre lørdag i januar. (Kommer an på om treet drysser eller ikke.)

Anonymkode: b063a...4bf

Skrevet
På 24.10.2020 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Samme her. 

Skrevet

Tar den ned 13. dag jul, sammen med resten av julepynten.

Anonymkode: 92626...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...