Gå til innhold

Hvorfor blir folk så sinna når andre pynter juletreet før 23 desember?

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sint, bare oppgitt over at noen lar seg styre av handelsstanden. Til syvende og sist er det det dreier seg om. Hodeløs shopping, og null verdier.

Anonymkode: dc8aa...51e

Shopper jo ikke mer julepynt om man setter det opp tidligere. Julepynten er den samme hvert år, gir kun symbolske jukegaver i familien, type vin eller olivenolje osv. Bruker egentlig ikke penger utenom på klementiner i store mengder. 

Anonymkode: e340e...37d

• Liker 3

Fortsetter under...

Hvorfor skulle jeg bli sint fordi andre pynter treet sitt når de vil?

Ikke rart det blir krig i verden. Jeg velger å ikke høre julemusikk, spise julekaker, drikke julebrus etc før 1. desember. Hva andre gjør bryr meg ingenting :) Ingen som tvinger MEG til å ta del i det. 

• Liker 3
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sint, bare oppgitt over at noen lar seg styre av handelsstanden. Til syvende og sist er det det dreier seg om. Hodeløs shopping, og null verdier.

Anonymkode: dc8aa...51e

Eh hæ? Merkelig svar 

Anonymkode: 3d93f...bda

• Liker 5

Jeg har aldri blitt "sinna" over at andre folk gjør som de vil med julepynt i sin egen stue eller eget hjem. Men selv er jeg litt "allergisk" mot overdådig julepynt, og etter at sønnen min vokste opp og er ferdig med barneårene samt at jeg skilte meg, har jeg kuttet ut all julepynting. Orker ikke, vil ikke ha det. Klarer meg fint uten. 

Men å legge meg opp i og hisse meg opp over hva andre gjør i eget hjem, nei, det har jeg aldri gjort.

Annonse

Jeg orker ikke bry meg om at andre mener jeg pynter til jul "for tidlig". Koser meg vanvittig mye med å dra frem julepynten 1.desember, og prøver å få pyntet juletreet den første uken i desember. Elsker det, virkelig elsker det! Har aldri hatt problemer med at ekte juletre ikke klarer seg i 3 uker inne. Men er nøye på å akklimatisere juletreet skikkelig, og jeg vanner det hver dag.

Tar julen ut 1.-2.januar. det er det som føles rett for meg, da ønsker jeg å starte det nye året med rent hus og ny pynt.

Hva andre mener og gjør spiller ingen rolle for meg, for jeg gjør som jeg vil uansett! 

• Liker 3

Har et litt mindre plastikkjuletre som får stå i en krok og skinne hele desember. 

De årene vi har feiret jul hjemme har vi også hatt et ekte juletre som pyntes den 23. Orker ikke styre med ekte tre de årene vi ikke er hjemme på selve julaften. :) 

Anonymkode: 645ea...4b2

Vi setter opp treet i begynnelsen av desember. Om vi skulle satt det opp lille julaften hadde vi ikke fått noen glede av det. Vi er bortreist hele julen og 1. Januar så orker jeg ikke jul mer.

• Liker 1

Setter opp i tidlig desember en gang og rydder det vekk enten nyttårsaften eller 1 januar. Som regel pynter jeg litt til nyttårs.

Edit: Får ofte kommentarer på at jeg er tidlig ute, men jeg elsker jul og jeg elsker å stelle i stand.

Endret av Milio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...