Gå til innhold

Hvorfor blir folk så sinna når andre pynter juletreet før 23 desember?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om pynting av jul 1 desember, så har det ført med seg en del krass kritikk om feil oppdragelse og det som verre er.

Hvorfor er dette så ille? Kan ikke folk få gjøre som de vil? Kan ikke tradisjoner endre seg? 😂😂

Anonymkode: 9ae46...d01

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pynter juletreet 16-17. desember. Og tar ned juletreet 1. januar. Noen lar det stå utover januar, jeg lar mitt stå tidligere i desember. 

Fordi jeg ønsker jul når julemåneden desember er, ikke når julen er over og januaren har startet opp. 

Hva andre mener om det driter jeg mildt sagt i :) 

Anonymkode: b624b...ad5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen gidder å irritere seg over når andre pynter til jul. Må være de samme folka som lager irriterte innlegg over de som har ananas på pizzaen. 

Anonymkode: bf0d2...a7d

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Folk har for lite å gjøre. La andre gjøre som de vil og pass heller på deg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plastre og tar ikke av pynt men putter det på kottet. Tar det frem i november 

Anonymkode: 49c3d...3a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pynter juletreet 16-17. desember. Og tar ned juletreet 1. januar. Noen lar det stå utover januar, jeg lar mitt stå tidligere i desember. 

Fordi jeg ønsker jul når julemåneden desember er, ikke når julen er over og januaren har startet opp. 

Akkurar det samme gjør jeg. Desember er jul, januar er nytt år😅

Anonymkode: d4d0e...2bf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurar det samme gjør jeg. Desember er jul, januar er nytt år😅

Anonymkode: d4d0e...2bf

Det heter så fint 13 dager jul. Altså til 6. januar. Jeg tar heller mine 13 dager i desember, altså før julaften enn etter nyttårsaften. Når nyttårsaften er avsegstyrt så er jammen julen over. Det føles iallefall slikt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg syns ikke det er jul 16. desember. Du får selvfølgelig lov å pynte når du vil, men hvordan får du treet til å holde seg fint helt til julaften? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sago skrev:

Og jeg syns ikke det er jul 16. desember. Du får selvfølgelig lov å pynte når du vil, men hvordan får du treet til å holde seg fint helt til julaften? 

Det er jo verdens minste problem. Plastic fantastic med 300 LED-lys ;) Ser bra ut tilogmed nå når det ligger innpakket i esker i kjelleren :) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hele desember som "jul". I tillegg er det en del jobb å pynte til jul, så da er det vel greit at pynten står fremme en stund. 

Skjønner at folk reagerer på at jula starter i oktober-november, men det er ærlig talt sært å bli sur for at noen pynter 1.desember. 

Anonymkode: a7244...a38

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo verdens minste problem. Plastic fantastic med 300 LED-lys ;) Ser bra ut tilogmed nå når det ligger innpakket i esker i kjelleren :) 

Aha! Plast 😃 Vi bruker "ekte" trær, men er nok litt gammeldags. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på hele desember som "jul". I tillegg er det en del jobb å pynte til jul, så da er det vel greit at pynten står fremme en stund. 

Skjønner at folk reagerer på at jula starter i oktober-november, men det er ærlig talt sært å bli sur for at noen pynter 1.desember. 

Anonymkode: a7244...a38

Jeg syns det er det samme egentlig. For meg er det ikke jul 1. desember mer enn 15. oktober. Jeg gidder ikke bruke krefter på å irritere meg over hva andre gjør, da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sago skrev:

Aha! Plast 😃 Vi bruker "ekte" trær, men er nok litt gammeldags. 

Joda, men en flott edelgran tåler nok å stå i 13-14 dager det også, altså fra 17-31 desember. Tåler ikke ditt juletre å stå utover i januar, eller må du kaste det ut rundt nyttår fordi det ryr så? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men en flott edelgran tåler nok å stå i 13-14 dager det også, altså fra 17-31 desember. Tåler ikke ditt juletre å stå utover i januar, eller må du kaste det ut rundt nyttår fordi det ryr så? 

Noen år må vi det, andre ganger går det bra. Jeg liker ikke edelgran så godt heller da, er som sagt gammeldags og vil helst ha granlukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sago skrev:

Noen år må vi det, andre ganger går det bra. Jeg liker ikke edelgran så godt heller da, er som sagt gammeldags og vil helst ha granlukta.

Skjønner. Granduft får jeg inn på andre måter. F.eks pyntefat med gran, gran som pynt i vaser osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter vanligvis 20.-22. desember, avhengig av hva vi har tid til. Jo tidligere jo bedre for min del, førjulsdagene er jo de aller koseligste! 23. desember har vi gått inn for landing her, og har minst mulig obligatoriske aktiviteter. Kjempekoselig å pynte tre, men det blir jo endel rydding og styr med det og. Liker dessuten så godt å ha det i hus, får virkelig tid til å nyte det! Har faktisk fått endel "pes" for at vi gjør det sånn, syns det er så teit. Da har man for lite å bekymre seg over tenker jeg :P

Anonymkode: b4565...370

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi pynter vanligvis 20.-22. desember, avhengig av hva vi har tid til. Jo tidligere jo bedre for min del, førjulsdagene er jo de aller koseligste! 23. desember har vi gått inn for landing her, og har minst mulig obligatoriske aktiviteter. Kjempekoselig å pynte tre, men det blir jo endel rydding og styr med det og. Liker dessuten så godt å ha det i hus, får virkelig tid til å nyte det! Har faktisk fått endel "pes" for at vi gjør det sånn, syns det er så teit. Da har man for lite å bekymre seg over tenker jeg :P

Anonymkode: b4565...370

Enig! Å sette opp juletreet er det aller siste jeg gjør. Så da har jeg en uke "jul" før jul, noe som er det aller beste med julen. Jeg kan koke meg gløgg, se på julefilmer og nyte et julepyntet hus i 7 dager mens alle andre stresser og er opptatte av å handle, mase og løpe rundt. 

Julen er ofte et pes uten like. Familie, besøk, gaver, middager osv osv. Fra lillejulaften til 3. juledag er jeg knapt hjemme. Og når jeg er hjemme så er det ofte besøk. Så dagene før julen slår inn er faktisk avgjørende for at jeg kan kalle det jul eller ikke. Siste årene før jeg begynte med jul tidligere hadde jeg aldri julestemning. Nå er julestemningen på topp inn mot jul fordi jeg har fått lov til å bygge den opp i ro og fred :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner pyntingen av juletrærne rundt den 20. - 21. desember. Grunnen til dette, er at vi har 3 store trær (ekte selvsagt) som krever endel pynt og da er hele familien med; far, mor, barn og barnebarn. Vi koser oss skikkelig og tar ikke ut trærne før 20. dag jul.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har plastre og tar ikke av pynt men putter det på kottet.

Anonymkode: 49c3d...3a3

Jeg også, og det henter jeg frem i begynnelsen av desember, tar det vekk 1.januar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et i-land, da må de klage på sånne ting fordi de ikke har bedre å finne på 😁 tenker sånne folk kunne gjort andre fornuftige ting med tiden sin 😛 

Anonymkode: 755ce...091

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...