Gå til innhold

Noen som har blitt gravide mens de har snust ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner jo at det har skjedd, men lurer på om noen aktive prøvere har blitt gravide mens dere har snust (tobakkfri) snus? Ble plutselig litt beskymret på om det vil ødelegge for oss og om jeg bør slutte tvert. Er innstilt på å slutte helt når jeg har en positiv test. 

Anonymkode: 5dd95...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke slutte med en gang, så er du klar?

Anonymkode: 6785f...7eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt gravid når jeg snuste. Sluttet med en gang når jeg fikk positiv test. Det var mye enklere å slutte når man har en bebis i magen. Så var det for meg i hvert fall. Kjenner mange som har snuser når de har blitt gravide. Noen klarte ikke å slutte men de fleste sluttet med en gang. 

prøv å slutt før du blir gravid. Det kan være vanskeligere å bli gravid når du snuser. Det er gjort noen forskning på det men har ingen link nå. Uansett tenker jeg at hvis du lever som om du var gravid allerede så må jo det være det beste miljøet for å lykkes med en graviditet. 

Anonymkode: 4017e...02b

Skrevet

Ja, synes bare det er fryktelig vanskelig akkurat nå. Er i en hektig jobbperiode og litt stress på hjemmebane ift flytting så det har liksom blitt en liten glede. Høres jo fryktelig ut.

Prøver å finne ut hvor raskt nikotinet er ute av kroppen, om jeg feks slutter en uke før EL..

Ja, jeg vet dette høres teit ut.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, synes bare det er fryktelig vanskelig akkurat nå. Er i en hektig jobbperiode og litt stress på hjemmebane ift flytting så det har liksom blitt en liten glede. Høres jo fryktelig ut.

Prøver å finne ut hvor raskt nikotinet er ute av kroppen, om jeg feks slutter en uke før EL..

Ja, jeg vet dette høres teit ut.

Tenker at den hektiske livsstilen og stressen skaper større problemer for et positivt test enn hva snus lager. Nikotin er ute av kroppen etter 3-4 dager men du får jo abstinens som kan være stressende. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du planlegger graviditet bør du slutte ummiddelbart.

Anonymkode: 1aef4...ed8

• Liker 1
Skrevet

Er det nikotinfri snus du snuser, sier du? Det tror jeg ikke skal ha noe å si, men jeg vet ikke. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker at den hektiske livsstilen og stressen skaper større problemer for et positivt test enn hva snus lager. Nikotin er ute av kroppen etter 3-4 dager men du får jo abstinens som kan være stressende. 

Jeg har tatt 1-3 snus om dagen, drikker ikke kaffe ellers. Hvordan er det med niktonsnus ift de som drikker kaffe? Jeg føler at jeg har kontroll over livssituasjonen, så stress er kanskje ikke riktig ord (synes vi bruker det litt for ofte). Er vel mer at jeg synes det er digg med den ene snusen fortiden. Ser poenget deres!

Skrevet

Ikke nikotinfri men med nikotin (uten tobakk).

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nikotinfri men med nikotin (uten tobakk).

Åh, hva er det? ☺️

Skrevet
3 minutter siden, Kaisamaia said:

Åh, hva er det? ☺️

Det er snus som selges...altså som inneholder nikotin men er tobakkfri. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre. Mulig jeg har formulert meg rart over.

Skrevet

Sluttet 4 dager etter vi satt inn egget. Da begynte jeg med onico.

Anonymkode: cc9bf...ba9

Skrevet

Jeg ble gravid på slump mens jeg snuste. Tror ikke det har veldig mye å si om du ellers er sunn og sprek. 😊

Anonymkode: b967f...982

Skrevet

Jeg ble gravid på 3. PP mens jeg snuste tobakkfri snus. Ville dog ha valgt å slutte om det tar lang tid å bli gravid.

Anonymkode: 48202...9c4

Skrevet

Hadde sluttet å snuse, men gikk på en smell, så startet litt igjen. Noen dager før positiv test fikk jeg helt avsmak og ble rett og slett kvalm av snus (snuste epok n7, ganske sterk...) og i et innfall fylte jeg boksen med vann og såpe. Rart at kroppen sa ifra så tidlig og tydelig at «dette vil jeg ikke ha»😂 har ikke snust siden, blir kvalm av lukta.

Skrevet

Jeg snusa når jeg ble gravid 

Anonymkode: f98a7...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...