AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Del Skrevet 24. oktober 2020 Datteren vår er 14 måneder, vi har også en på 7 år. Vi har akkurat renovert ferdig huset for en måned siden, og minsten hadde sovet på eget rom i 1.5 måned. Bare en oppvåkning på natta, og jeg føler jeg faktisk sove. Før så samsov vi og jeg våknet 4-6 ganger iløpet av en natt, og jeg følte meg helt jævlig. 😬 Min svigermor kom på besøk og samboer insisterte på at hun skulle bo her som hun alltid har gjort (vi har tre soverom) og vår minste ble tatt opp for de tre dagene. Jeg sov dårlig igjen, men det var helt ok for meg siden det var bare tre dager. Men påfølgende tre uker ble et helvete fordi datteren vår ville heller sove oppe sånn som jeg tolker det, og jeg fikk ikke sove. Masse grining og det tok tre uker før hun fikk sove fint igjen på eget soverom.. Nå har foreldrene mine spurt om å komme på besøk men jeg har krevd av samboer at den senga skal ut av vår minste datter sitt soverom. Jeg kan ikke leve sånn som det her. Jeg tar hver eneste natt! Han får sove 7-9t i strekk. Er jeg helt urimelig? Skal jeg egentlig bare godta den senga og den dårlige søvnen... Jeg blir så sliten, og etter nattammimg til hun var 11 måneder så føler jeg meg utkjørt. Men jeg vil ikke være familiens megge heller. Anonymkode: 7a9a8...d02 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 24. oktober 2020 #2 Del Skrevet 24. oktober 2020 Du kan sette gjestesengen på 7 åringens rom? Dere kan legge dere på madrass på7 åringene rom eller gjestene kan ta hennes Weng og hun sove med dere? Så får den minste (og du) fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Del Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, theTitanic skrev: Du kan sette gjestesengen på 7 åringens rom? Dere kan legge dere på madrass på7 åringene rom eller gjestene kan ta hennes Weng og hun sove med dere? Så får den minste (og du) fred. Jeg liker også dette forslaget, men samboer mener at hun fortjener eget privatliv... Og må få slippe å bytte rom. Men du har rett, jeg burde bare tvinge det igjennom. Anonymkode: 7a9a8...d02 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Del Skrevet 24. oktober 2020 Hvorfor kunne svigermor sove med den minste? La foreldrene dine sove i stua. Anonymkode: 1ac0d...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ikke urimelig. Kan dere flytt gjestesengen inn på 7-åringens rom så sover de der sammen? Det må svigermor klare for noen dager. Forklar at det ble 3 uker med dårlig søvn etterpå, at minste trenger gode søvnrutiner akkurat nå. Anonymkode: c1cae...e9d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kunne svigermor sove med den minste? La foreldrene dine sove i stua. Anonymkode: 1ac0d...51e Nei, hun ble altså tatt opp på vårt rom men ser jeg glemte å inkludere det. Sorry. Anonymkode: 7a9a8...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Del Skrevet 24. oktober 2020 Samboeren din kan sove med minsten og du sover sammen med 7-åringen. Han tar jobben med å få minsten tilbake på eget rom. Det er det han forlanger av deg, så ikke urimelig at han kan gjøre det selv. Anonymkode: 9d37a...53f 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Del Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke urimelig. Kan dere flytt gjestesengen inn på 7-åringens rom så sover de der sammen? Det må svigermor klare for noen dager. Forklar at det ble 3 uker med dårlig søvn etterpå, at minste trenger gode søvnrutiner akkurat nå. Anonymkode: c1cae...e9d Ser nå at jeg miaforsto, det kommer 2 gjester. Hvilke muligheter har dere da ts? Kan 7-åringen sove med dere, eller med minste? Eller å ikke ha overnattingsgjester? Anonymkode: c1cae...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg synes du her skal ta saken i egne hender. Møbler og plasser ting der som det passer best for dere som familie å ha besøket. Liker ikke besøket ordningen, kan de alltids ta inn på hotell. Det er klart man skal gjøre ting komfortabelt også for besøket, men ikke når det går utover livskvalitet til kjernefamilien. Anonymkode: a2dad...b83 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. oktober 2020 #10 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg skjønner ikke hvilket barn som fikk søvnrytmen forstyrret og ødelagt for tre uker, men det spiller mindre rolle. Det barnet som ikke tåler endring skal selvsagt heller ikke bli utsatt for denne endringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 24. oktober 2020 #11 Del Skrevet 24. oktober 2020 Kjøp en diger, tykk luftmadrass av god kvalitet, og så får besøkende sove i stua. Helt greit å sette ned foten rundt å ødelegge soverutinene til ungene, og den som må ta nattevåken har siste ord i sånne saker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun ble altså tatt opp på vårt rom men ser jeg glemte å inkludere det. Sorry. Anonymkode: 7a9a8...d02 Tatt opp? Kan du ikke skrive ordentlig🙈 Anonymkode: e1bd6...b2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Del Skrevet 24. oktober 2020 52 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg skjønner ikke hvilket barn som fikk søvnrytmen forstyrret og ødelagt for tre uker, men det spiller mindre rolle. Det barnet som ikke tåler endring skal selvsagt heller ikke bli utsatt for denne endringen. Rotete hovedinnlegg. Så lei dårlig skriving her inne. Anonymkode: e1bd6...b2c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 24. oktober 2020 #14 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, Blondie65 skrev: Jeg skjønner ikke hvilket barn som fikk søvnrytmen forstyrret og ødelagt for tre uker, men det spiller mindre rolle. Det barnet som ikke tåler endring skal selvsagt heller ikke bli utsatt for denne endringen. Det var det yngste barnet på 14 måneder som slet med søvnrytmen etter besøket. Det står da klart og tydelig i hovedinnlegget. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tatt opp? Kan du ikke skrive ordentlig🙈 Anonymkode: e1bd6...b2c Jeg har sovet fire timer i natt. Du får bare ignorere om du ikke greier å forstå. Anonymkode: 7a9a8...d02 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Del Skrevet 24. oktober 2020 Prat med foreldrene dine og forklar situasjonen, så finner dere en god løsning. Prat også med 7-åring om dette, så tåler nok hen å bli flyttet litt på! Og han samboeren din kan ta sin del av ansvaret! Det er lett for han å være påståelig, når han ikke får forstyrret søvnen sin! Anonymkode: b4ef9...01a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Del Skrevet 24. oktober 2020 Skikkelig skummelt om babyen sover på eget rom i en helt annen etasje vanligvis?! Mtp du sier «tatt opp»? Jeg må ha misforstått.. Anonymkode: bfe30...e18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #18 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skikkelig skummelt om babyen sover på eget rom i en helt annen etasje vanligvis?! Mtp du sier «tatt opp»? Jeg må ha misforstått.. Anonymkode: bfe30...e18 Jeg ser ikke problemet med det nå som hun er 14 måneder og vi har babycall med kamera. Anonymkode: 7a9a8...d02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 24. oktober 2020 #19 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker også dette forslaget, men samboer mener at hun fortjener eget privatliv... Og må få slippe å bytte rom. Men du har rett, jeg burde bare tvinge det igjennom. Anonymkode: 7a9a8...d02 Er syvåringen bare din manns biologiske barn? For jeg sliter litt med logikken hans, og lurer på om han overkompenserer? At privatlivet blir litt redusert noen dager med besøk, gjelder dere alle. For meg gir det ikke mening å gå for en ordning som fungerte dårlig sist. Der ville jeg satt ned foten, siden det er deg som må ta konsekvensen av en dårlig løsning. Det må da være verdt et forsøk å enten flytte syvåringen eller legge noen voksne inn på rommet sammen med henne de dagene. Kanskje blir det til og med spennende for henne, om dere snakker det litt opp. Endret 24. oktober 2020 av Hactar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #20 Del Skrevet 25. oktober 2020 Nei, du er ikke urimelig! 14-mndingen må få sove i fred på rommet sitt. Søvn er kjempeviktig!! Finner dere ikke en annen løsning får gjestene sove på hotell. De som ikke forstår problemet med flere uker med dårlig søvn etterpå mangler noe vesentlig Anonymkode: 6d028...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå