Gå til innhold

Bordplassering

Setter du par rett ved siden av hverandre, eller splitter du par?  

68 stemmer

1. 1. Setter du par rett ved siden av hverandre, eller splitter du par?

• Setter par ved siden av hverandre
      41
    • Splitter par og setter de ovenfor hverandre eller på skrå
      14
    • Splitter par og setter de hulter til bulter
      11

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er enig med Melk om at man bør si i fra om det bør taes spesielle hensyn. Men da bør dette også respekteres og folk bør ikke sees på som særinger som ikke klarer seg uten partneren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vi skal prøve å få denne diskusjonen på rett spor, og holde oss unna direkte usakligheter og personangrep ;)

Misty(mod)

Skrevet

Vi skal ikke splintte parene. Mulig de skal sitte overfor hverandre, men de skal ikke splittes slik at de ikke sitter rett i nærheten av hverandre. Våre grunner for dette har ingenting med at noen kan ha problemer, men rett og slett fordi at de fleste av våre bekjentskaper setter pris på å sitte sammen med sin kjæreste/ektefelle i en sånn sammenheng. Et bryllup er jo romantisk, og da er det jo fint å kunne ha sin kjære vedsiden av seg. Men derimot, så skal vi ikke sette flere par som kjenner hverandre sammen. Parene får sitte sammen, men de vil bli plassert sammen med andre som de ikke kjenner.

Ang de som er single, så kommer vi til å gjøre alt vi kan for at de kommer i nærheten med folk de kjenner, samt at de skal ha god mulighet for å bli kjent med nye mennesker.

Dette håper og tror vi at vil tilfredsstille alle:)

Skrevet

vi splitter ikke..

..ikke at det er så mange å splitte heller da men..

Gjest gjest1
Skrevet

Er det vanlig at single blir kaster innimellom folk de ikke kjenner eller samles opp på ett "singelbord"?

De som kom single i vårt bryllup prøvde vi så godt vi kunne å plassere sammen med folk de kjente fra før av og vi samlet de ikke sammen på enden av ett bord.

Skrevet
jeg tror forøvrig også at de aller aller fleste, helt sikkert alle, brudepar, ønsker det beste også for sine gjester.

både de av oss som ønsker å skille par og de av oss som ikke ønsker å splitte par ved bordsettingen, der er vi ikke uenige.

...

gjør man ikke lett slik man selv synes er ok? utifra sin egen situasjon?

selv synes jeg det er ok å sette partnere ovenfor hverandre, da har man de i nærheten for de som synes det er ok + at man kan mingle de som evt kommer uten partner uten at det ødelegger for noen.

...

men er ellers enig i at brudeparet må gjøre som de vil og ikke ta hensyn til gjester som ikke sier ifra om at de trenger noe spesielt. (selv om da noen kan unnlate å komme, men det er jo opp til hver og enkelt.)

Enig i dette, og ellers enig med Melk.

Det er selvsagt ikke sånn at folk prøver å gjøre situasjonen jævlig for folk med angst, men man kan heller ikke tilfredsstille alle med spesielle behov uten å vite om disse...

Kan konklusjonen her være at det ER OK å splitte, men at man bør høre med hvert enkelt par om det er greit for dem?

Peace!

Skrevet
Kan konklusjonen her være at det ER OK å splitte, men at man bør høre med hvert enkelt par om det er greit for dem?

Vi hadde nesten 80 gjester i vårt bryllup. Det kunne ikke falt meg inn å begynne å ringe land og strand rundt for å spørre om det var greit at de ikke fikk sitte med sin partner i bryllupet vårt. Tror i tillegg de fleste ville blitt fornærmet hvis jeg hadde spurt de om noe sånt. I mine kretser tas det som en selvfølge at hver enkelt gjør sitt beste for at både de og alle de andre skal kose seg på en fest, uansett "rammebetingelser".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...