AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Del Skrevet 24. oktober 2020 ? Anonymkode: 6789d...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Del Skrevet 24. oktober 2020 470 000 Anonymkode: 11257...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Del Skrevet 24. oktober 2020 Begynte nå i høst så har lav skatt i år. brutto 44 ca, netto 36 ca. Anonymkode: ed8d4...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Del Skrevet 24. oktober 2020 520 000 tror jeg. Har ikke sett på lønnslippen på lenge fordi den er digital, og jeg må logge inn med et ressursnummer jeg ikke husker, og ikke gidder å ringe kommunen å få... adjunkt med opprykk, ansiennitet siden 2003. Får et kontaktlærertillegg også, men det er svimlende lite. Anonymkode: a9902...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Del Skrevet 24. oktober 2020 Lærere og sykepleiere tjener akkurat det samme i KS-området og har akkurat samme lønnsstige. Men sykepleiere får tillegg for overtid. En lærer med tre års utdannelse har begynnerlønn på 410.000 kroner i året. Det er lettere å finne årslønn enn månedslønn, som du ser svarer de fleste her årslønna si. Anonymkode: 79317...69a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Del Skrevet 24. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærere og sykepleiere tjener akkurat det samme i KS-området og har akkurat samme lønnsstige. Men sykepleiere får tillegg for overtid. En lærer med tre års utdannelse har begynnerlønn på 410.000 kroner i året. Det er lettere å finne årslønn enn månedslønn, som du ser svarer de fleste her årslønna si. Anonymkode: 79317...69a Mens lærerne slipper å jobbe turnus (dag/kveld/natt, helg og helligdager) og de slipper å løfte mennesker på 100kg som ikke kan holde seg sittende selv engang og de slipper å skifte alvorlige sår eller redde mennesker fra å dø, eller tørke voksne mennesker som har vært på toalettet. Læreren har rettinger og skoleoppgaver utover fast arbeidstid MEN lærerne har fri 1.mai, 17.mai, skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1.påskedag, 2.påskedag, pinseaften, 1.pinsedag, 2.pinsedag, hele jul og romjul, høstferie, vinterferie og 2måneder sommerferie. Sykepleierene har forbud mot å ta ferie i høytider og kan ha 3uker sommerferie, kanskje 4 hvis sjefen er ekstra grei og totale antallet er 5uker i året og da har de ingen fri på helligdager ikke fordi de velger at de vil jobbe jula f.eks. men fordi DE MÅ. Anonymkode: 4167d...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens lærerne slipper å jobbe turnus (dag/kveld/natt, helg og helligdager) og de slipper å løfte mennesker på 100kg som ikke kan holde seg sittende selv engang og de slipper å skifte alvorlige sår eller redde mennesker fra å dø, eller tørke voksne mennesker som har vært på toalettet. Læreren har rettinger og skoleoppgaver utover fast arbeidstid MEN lærerne har fri 1.mai, 17.mai, skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1.påskedag, 2.påskedag, pinseaften, 1.pinsedag, 2.pinsedag, hele jul og romjul, høstferie, vinterferie og 2måneder sommerferie. Sykepleierene har forbud mot å ta ferie i høytider og kan ha 3uker sommerferie, kanskje 4 hvis sjefen er ekstra grei og totale antallet er 5uker i året og da har de ingen fri på helligdager ikke fordi de velger at de vil jobbe jula f.eks. men fordi DE MÅ. Anonymkode: 4167d...8aa Jada, men nå var spørsmålet om lønn, og det var det jeg svarte på. Arbeidsforhold for sykepleiere diskuteres i flere parallelle tråder allerede. Anonymkode: 79317...69a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Del Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens lærerne slipper å jobbe turnus (dag/kveld/natt, helg og helligdager) og de slipper å løfte mennesker på 100kg som ikke kan holde seg sittende selv engang og de slipper å skifte alvorlige sår eller redde mennesker fra å dø, eller tørke voksne mennesker som har vært på toalettet. Læreren har rettinger og skoleoppgaver utover fast arbeidstid MEN lærerne har fri 1.mai, 17.mai, skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1.påskedag, 2.påskedag, pinseaften, 1.pinsedag, 2.pinsedag, hele jul og romjul, høstferie, vinterferie og 2måneder sommerferie. Sykepleierene har forbud mot å ta ferie i høytider og kan ha 3uker sommerferie, kanskje 4 hvis sjefen er ekstra grei og totale antallet er 5uker i året og da har de ingen fri på helligdager ikke fordi de velger at de vil jobbe jula f.eks. men fordi DE MÅ. Anonymkode: 4167d...8aa Sykepleiere kan legge fra seg jobben for dagen, og kan være syk fra jobb uten å i praksis jobbe dobbelt. Anonymkode: f1b0c...d23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Del Skrevet 24. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærere og sykepleiere tjener akkurat det samme i KS-området og har akkurat samme lønnsstige. Men sykepleiere får tillegg for overtid. En lærer med tre års utdannelse har begynnerlønn på 410.000 kroner i året. Det er lettere å finne årslønn enn månedslønn, som du ser svarer de fleste her årslønna si. Anonymkode: 79317...69a Men nå får ikke lærere ha bare 3 års utdannelse lengre. Du må bli lektor, altså ta master. Er enda 1 år igjen til alle ny utdannede kommer som lektor, men nå er begynner lønna på lektorer 550 000-600 000 året. Anonymkode: ed899...bb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Del Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå får ikke lærere ha bare 3 års utdannelse lengre. Du må bli lektor, altså ta master. Er enda 1 år igjen til alle ny utdannede kommer som lektor, men nå er begynner lønna på lektorer 550 000-600 000 året. Anonymkode: ed899...bb3 Nei. Begynnerlønn for lektor (fem års utdannelse) er 514.600kr. Anonymkode: 79317...69a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Begynnerlønn for lektor (fem års utdannelse) er 514.600kr. Anonymkode: 79317...69a Ikke i min kommune. Men kan være de tallene jeg har er med kontaktlærer tillegg, eventuelt fag ansvarlig tillegg osv. Anonymkode: ed899...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Del Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke i min kommune. Men kan være de tallene jeg har er med kontaktlærer tillegg, eventuelt fag ansvarlig tillegg osv. Anonymkode: ed899...bb3 De tallene er like overalt innen ks. Søk opp selv på udf.no Du kan jo ikke inkludere kontaktlærertillegg, ikke alle er kontaktlærere og det tillegget varierer fra kommune til kommune. Tallet du sier er feil, det er mer redelig å bare innrømme det. Anonymkode: 79317...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 24. oktober 2020 #13 Del Skrevet 24. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens lærerne slipper å jobbe turnus (dag/kveld/natt, helg og helligdager) og de slipper å løfte mennesker på 100kg som ikke kan holde seg sittende selv engang og de slipper å skifte alvorlige sår eller redde mennesker fra å dø, eller tørke voksne mennesker som har vært på toalettet. Læreren har rettinger og skoleoppgaver utover fast arbeidstid MEN lærerne har fri 1.mai, 17.mai, skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1.påskedag, 2.påskedag, pinseaften, 1.pinsedag, 2.pinsedag, hele jul og romjul, høstferie, vinterferie og 2måneder sommerferie. Sykepleierene har forbud mot å ta ferie i høytider og kan ha 3uker sommerferie, kanskje 4 hvis sjefen er ekstra grei og totale antallet er 5uker i året og da har de ingen fri på helligdager ikke fordi de velger at de vil jobbe jula f.eks. men fordi DE MÅ. Anonymkode: 4167d...8aa Jeg jobber så visst dag/kveld, helg og helligdager, med ansvar for minst 30 unger i flere timer hver dag med hver sine utfordringer, inkludert noen som ikke burde være i vanlige klasserom i det hele tatt. I tillegg Til undervisning kommer elevsamtaler og sosiale utfordringer som må løses, intern og ekstern møtetid, foreldre, og samfunnet generelt som skal legge seg oppi hvordan jeg utfører jobben min og hvorvidt jeg, etter fem års utdanning, fortjener lønna jeg får. Jeg har like lang ferie som alle andre, det resterende er avspasering. Det er ingen som betviler at sykepleierne fortjener høyere lønn, men jeg skal ikke behøve å forsvare min overfor noen som ikke vet hva det går ut på. Tjener for øvrig rundt 45.000 i mnd., like over 30k etter skatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Del Skrevet 24. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå får ikke lærere ha bare 3 års utdannelse lengre. Du må bli lektor, altså ta master. Er enda 1 år igjen til alle ny utdannede kommer som lektor, men nå er begynner lønna på lektorer 550 000-600 000 året. Anonymkode: ed899...bb3 Jeg søkte på lærerutdanningen her om dagen, og da så det ikke ut til å være er profesjonsstudiet lengre (altså 5 år i et studieløp). Anonymkode: f5930...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte på lærerutdanningen her om dagen, og da så det ikke ut til å være er profesjonsstudiet lengre (altså 5 år i et studieløp). Anonymkode: f5930...2d1 Glem det. Så nå at det er minimum master Anonymkode: f5930...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Del Skrevet 24. oktober 2020 Brutto: 46 816 Netto: 30 858 Anonymkode: ff195...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Del Skrevet 24. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens lærerne slipper å jobbe turnus (dag/kveld/natt, helg og helligdager) og de slipper å løfte mennesker på 100kg som ikke kan holde seg sittende selv engang og de slipper å skifte alvorlige sår eller redde mennesker fra å dø, eller tørke voksne mennesker som har vært på toalettet. Læreren har rettinger og skoleoppgaver utover fast arbeidstid MEN lærerne har fri 1.mai, 17.mai, skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1.påskedag, 2.påskedag, pinseaften, 1.pinsedag, 2.pinsedag, hele jul og romjul, høstferie, vinterferie og 2måneder sommerferie. Sykepleierene har forbud mot å ta ferie i høytider og kan ha 3uker sommerferie, kanskje 4 hvis sjefen er ekstra grei og totale antallet er 5uker i året og da har de ingen fri på helligdager ikke fordi de velger at de vil jobbe jula f.eks. men fordi DE MÅ. Anonymkode: 4167d...8aa Lærere jobber nesten ti timer mer i uka enn en sykepleier, fordi lærere har ikke FRI i påskeferie, juleferie etc, de avspaserer. Ellers er det nok av lærere som tørker rumper, tørker spy, trøster gråtende barn, håndterer skader og sår, ringer barnevernet, gjør masse papirarbeid i helgene. Min mamma var lærer (pensjonist nå), og hun sto opp klokka fem hver dag for å kunne være på jobb klokka seks om morgenen. Hun jobbet hver eneste søndag, og også ofte på kveldstid. Jeg er hverken lærer eller sykepleier, forresten. Men jeg er gift med en i helsevesenet som jobber turnus, og har som sagt sett hvordan min lærermamma jobbet. Begge deler har sine utfordringer. Men å fremheve seg selv ved å ukritisk trekke fram at andre yrkesgrupper har så mye «fri», spesielt når det beviselig ikke stemmer, gir ikke akkurat sympati. Anonymkode: f922f...bdf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #18 Del Skrevet 24. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens lærerne slipper å jobbe turnus (dag/kveld/natt, helg og helligdager) og de slipper å løfte mennesker på 100kg som ikke kan holde seg sittende selv engang og de slipper å skifte alvorlige sår eller redde mennesker fra å dø, eller tørke voksne mennesker som har vært på toalettet. Læreren har rettinger og skoleoppgaver utover fast arbeidstid MEN lærerne har fri 1.mai, 17.mai, skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1.påskedag, 2.påskedag, pinseaften, 1.pinsedag, 2.pinsedag, hele jul og romjul, høstferie, vinterferie og 2måneder sommerferie. Sykepleierene har forbud mot å ta ferie i høytider og kan ha 3uker sommerferie, kanskje 4 hvis sjefen er ekstra grei og totale antallet er 5uker i året og da har de ingen fri på helligdager ikke fordi de velger at de vil jobbe jula f.eks. men fordi DE MÅ. Anonymkode: 4167d...8aa SNORK !! Anonymkode: 11257...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #19 Del Skrevet 24. oktober 2020 Et enkelt spørsmål blir til en sutretråd om hvem som har det verst på jobben.. 😒 Anonymkode: b83e1...7b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #20 Del Skrevet 25. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Et enkelt spørsmål blir til en sutretråd om hvem som har det verst på jobben.. 😒 Anonymkode: b83e1...7b2 Ja, det virker til å være helt umulig å svare på det som blir spurt om her inne og ikke alt annet... Anonymkode: 9c96d...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå