Espeo Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Hei! Jeg er en mann som vurderer å sterilisere meg. Jeg har barn, men ønsker ikke flere. Jeg og kona synes sex uten beskyttelse "kondom" er best. Sex uten redsel for at hun kan bli gravid hadde vært en god følelse, uten kondom. Samtidig er jeg veldig engstelig og redd for å gå til det skrittet å sterilisere meg. Liker ikke sprøyter og skalpeller og slikt. Det jeg lurer på er om at sexen blir bedre eller dårligere etter at mannen har sterilisert seg. Er sterilisering verdt ubehaget, eller er annen prevensjon like bra? Noen som har erfaringer?
Fioljenta Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Hos oss er han sterilisert. Og selv om han var veldig engstelig, så påstår han at det var verd det. Sex´en vår har absolutt blitt bedre etterpå - litt mindre pes liksom. Men sørg for at dere er enige om at ingen av dere ønsker flere barn! 2
Hr. Aktiv Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Ja. Jeg ble ennda tryggere etter sterilisering. Nå vet jeg at jeg ikke lenger trenger være redd for å få barn. At dama slipper evt. hormonpreparater som dreper den lille sexlysten hun har. Dette er noe av det smarteste jeg har gjort. 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Min er sterilisert og kjempefornøyd! 😁 Ingen endring i seksuell funksjon, bare MYE mer avslappet og deilig 😃 Anonymkode: 9e489...516 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Det er et raskt og enkelt inngrep - og definitivt verdt det! Be om å få ha med deg kona lengst mulig, fordi du er redd. Anonymkode: 12f00...459
RoH Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Tja si det? Er det sånn at kvinner oppfatter deg som fullverdig mann etter at strengen er kuttet, eller blir du indirekte en slags evnukk og at noe av spenningen faktisk forsvinner? Det bør du stille deg selv spørsmål om før du tar avgjørelsen Videre kan det oppstå en situasjon hvor du faktisk ønsker barn igjen
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 21 minutter siden, RoH skrev: Tja si det? Er det sånn at kvinner oppfatter deg som fullverdig mann etter at strengen er kuttet, eller blir du indirekte en slags evnukk og at noe av spenningen faktisk forsvinner? Det bør du stille deg selv spørsmål om før du tar avgjørelsen Videre kan det oppstå en situasjon hvor du faktisk ønsker barn igjen Jeg tenner MER på en mann som er sterilisert. Det viser ansvar. Og at jeg slipper de hersens hormonene. Anonymkode: 12f00...459 14
Dominas leketøy Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 35 minutter siden, Espeo skrev: Hei! Jeg er en mann som vurderer å sterilisere meg. Jeg har barn, men ønsker ikke flere. Jeg og kona synes sex uten beskyttelse "kondom" er best. Sex uten redsel for at hun kan bli gravid hadde vært en god følelse, uten kondom. Samtidig er jeg veldig engstelig og redd for å gå til det skrittet å sterilisere meg. Liker ikke sprøyter og skalpeller og slikt. Det jeg lurer på er om at sexen blir bedre eller dårligere etter at mannen har sterilisert seg. Er sterilisering verdt ubehaget, eller er annen prevensjon like bra? Noen som har erfaringer? Om det er verdt ubehaget? For min del var det ikke noe ubehag, fikk noen piller som jeg kunne ta hvis det var smerter i etterkant, men det var det ikke behov for. Eneste «bivirkningen» er jeg jeg bruker mye lengder tid på komme... ikke vær bekymret.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 26 minutter siden, RoH skrev: Tja si det? Er det sånn at kvinner oppfatter deg som fullverdig mann etter at strengen er kuttet, eller blir du indirekte en slags evnukk og at noe av spenningen faktisk forsvinner? Det bør du stille deg selv spørsmål om før du tar avgjørelsen Videre kan det oppstå en situasjon hvor du faktisk ønsker barn igjen Hvorfor skal en kvinne tenke at han er mindre mann når han tar ansvar? Hun slipper å gå på hormonforstyrrende preparater og trenger ikke å tenke på å bli gravid. Mannen får jo fortsatt utløsning. Sædcellene er virkelig ikke noe jeg bryr meg om når jeg ikke skal ha barn. Anonymkode: e2f6c...732 8
RoH Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal en kvinne tenke at han er mindre mann når han tar ansvar? Hun slipper å gå på hormonforstyrrende preparater og trenger ikke å tenke på å bli gravid. Mannen får jo fortsatt utløsning. Sædcellene er virkelig ikke noe jeg bryr meg om når jeg ikke skal ha barn. Anonymkode: e2f6c...732 Tipper du tar feil der,. Vi er mer genetisk styrt enn det vi innrømmer, vi er ikke de politisk korrekt menneskene vi tror vi er. Det ligger sterk instinktivt i oss å reprodusere seg selv. Vi menn som har sterilisert oss får ofte problemer med å komme, mister lysta osv. dette blir lite eller aldri omtalt, problemene oppstår gjerne over tid (3-10 år) Kvinner forlater svært ofte forhold fordi mannen ikke er "mannen" mista følelsen, mannen forlater kona for nytt kjøtt (seksuelt mer fruktbar) osv. Dette er ikke politisk korrekt men skjer hele tiden i alle aldre. Vi styres av våre instinkter i langt større grad enn det vi er villige til å innrømme.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Min eks steriliserte seg og han angrer absolutt ikke 😊 Selve inngrepet gjorde ganske vondt, men det var sannsynligvis fordi han ikke tok tablettene på den måten han ble bedt om. Hadde også ubehag i et par dager etterpå, men det får så og si alle. Det var uansett greit overkommelig. Han har det på samme måte som deg med sprøyter og "legeting", men han skrøt av dem fordi de var såpass flinke, som gjorde frykten mindre. Han fikk inngrepet utført hos Aleris. Han følte sexen og alt ble bedre og nytelsen større ettersom han slapp bekymringen om graviditet og dermed ble mer avslappet. Han føler ingenting ubehag eller negative endringer i ettertid, alt var som før innen 1-2 uker med tanke på smerte/ubehag. Så sterilisering er definitivt verdt det dersom man er 100% sikker og alt går som det skal 😊 Anonymkode: 7ce63...f19 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 11 minutter siden, RoH skrev: Tipper du tar feil der,. Vi er mer genetisk styrt enn det vi innrømmer, vi er ikke de politisk korrekt menneskene vi tror vi er. Det ligger sterk instinktivt i oss å reprodusere seg selv. Vi menn som har sterilisert oss får ofte problemer med å komme, mister lysta osv. dette blir lite eller aldri omtalt, problemene oppstår gjerne over tid (3-10 år) Kvinner forlater svært ofte forhold fordi mannen ikke er "mannen" mista følelsen, mannen forlater kona for nytt kjøtt (seksuelt mer fruktbar) osv. Dette er ikke politisk korrekt men skjer hele tiden i alle aldre. Vi styres av våre instinkter i langt større grad enn det vi er villige til å innrømme. Tipper heller på at du prosjekterer litt vel mye her. Jeg steriliserte meg for over 10 år siden, aldri hatt så bra sexliv som etter jeg steriliserte meg, og det er samme erfaringen venna mine har også. Vært med kona i 30 år, og hu fikk mye bedre sexlyst etter hun sluttet på farlig/risikofyllt hormonprevensjon som drepte sexlysten. Anonymkode: 5762f...b53 7
RoH Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper heller på at du prosjekterer litt vel mye her. Jeg steriliserte meg for over 10 år siden, aldri hatt så bra sexliv som etter jeg steriliserte meg, og det er samme erfaringen venna mine har også. Vært med kona i 30 år, og hu fikk mye bedre sexlyst etter hun sluttet på farlig/risikofyllt hormonprevensjon som drepte sexlysten. Anonymkode: 5762f...b53 Bra. Da investerte du riktig. Men om dette er fasiten tviler jeg på. Hvorfor AB? Poenget mitt er at TS bør tenke grundig over et såpass viktig valg.
Hillbill Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 Steriliserte meg for mer enn 10 år siden. Alt virker som det skal og jeg føler meg ikke mindre mann selv om jeg ikke kan få barn. Det er en lettelse å slippe å bekymre seg rett og slett. Så jeg har overhodet ikke angret på avgjørelsen. Men, det er en avgjørelse som skal tenkes nøye gjennom, særlig hvis en er i litt yngre aldersgruppe. Å reversere inngrepet er ikke alltid vellykket, så i prinsippet er det ikke noen angrerett her. 2
stan Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 Opplever det kun positivt etter at jeg steriliserte meg for omlag ti år siden. Både dama og jeg har fått det vi ønsker av barn. Å vite at jeg ikke kan få flere er bare positivt. Det et gjør sexen mer spontan og naturlig. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 Nå er jeg riktignok kvinne så kan ikke si noe om ubehag o.l, men sexen er så mye bedre etter jeg sterliserte meg. Ikke noe stress med p-stav og hormondrit lengre, jeg har fått en mye større lyst nå enn jeg hadde når jeg fjernet p-staven for litt under ett år siden. Trenger ikke være bekymra for at ting kan skje, og at uhell kan skje. Anonymkode: f26e6...348 2
Nerine_ Skrevet 24. oktober 2020 #17 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, RoH skrev: Tipper du tar feil der,. Vi er mer genetisk styrt enn det vi innrømmer, vi er ikke de politisk korrekt menneskene vi tror vi er. Det ligger sterk instinktivt i oss å reprodusere seg selv. Vi menn som har sterilisert oss får ofte problemer med å komme, mister lysta osv. dette blir lite eller aldri omtalt, problemene oppstår gjerne over tid (3-10 år) Kvinner forlater svært ofte forhold fordi mannen ikke er "mannen" mista følelsen, mannen forlater kona for nytt kjøtt (seksuelt mer fruktbar) osv. Dette er ikke politisk korrekt men skjer hele tiden i alle aldre. Vi styres av våre instinkter i langt større grad enn det vi er villige til å innrømme. Hvor har du alt det vaset der fra? Jeg foretrekker logikk og fornuft, over evnen til å befruktet meg. 3
RoH Skrevet 24. oktober 2020 #18 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvor har du alt det vaset der fra? Jeg foretrekker logikk og fornuft, over evnen til å befruktet meg. Det er jo faktisk politisk korrekt så helt greit det.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 24. oktober 2020 #19 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) Har gjordt min borgerplikt å bidratt å sette 5 barn til verden saman m/ ektefellen, og bestemte meg for å sterilisere meg ettersom kona også tålte P-piller dårleg. Tok høyde for at dersom det skulle oppstå samlivsbrudd så skulle eg heller ikkje ha ansvar for flere barn. Inngrepet var overstått på det lokale sykehuset m(/ / lokalbedøvelse av 2 vakre sykepleiere i løpet av 1 time, og ingen bi-verknader i etterkant. Måtte bare levere noen sædprøver til legen i ettekant for å forsikre seg om at oprasjonen var vellykket. Alt fungerer som før, og har ikkje angret eit sekund. Langt mer komplisert for en kvinne å sterilisere seg en for en mann, og spar din partner for eit steriliserings inngrep som også kan vera risikofylt for kvinner ettersom eg har forstått. Endret 24. oktober 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #20 Skrevet 24. oktober 2020 7 timer siden, Espeo skrev: Hei! Jeg er en mann som vurderer å sterilisere meg. Jeg har barn, men ønsker ikke flere. Jeg og kona synes sex uten beskyttelse "kondom" er best. Sex uten redsel for at hun kan bli gravid hadde vært en god følelse, uten kondom. Samtidig er jeg veldig engstelig og redd for å gå til det skrittet å sterilisere meg. Liker ikke sprøyter og skalpeller og slikt. Det jeg lurer på er om at sexen blir bedre eller dårligere etter at mannen har sterilisert seg. Er sterilisering verdt ubehaget, eller er annen prevensjon like bra? Noen som har erfaringer? Mannen er sterilisert, vi er veldig fornøyd. Fort gjort og litt tid på å gro så er det bare å kjøre på! God sex. Og null stress med hormoner og kondomer. Anonymkode: 85f33...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå