Gå til innhold

Hva er timelønna til sykepleier uten videreutdanning på sykehus med 10 års ansiennitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare vite timelønna til en ordinær sykepleier.

Anonymkode: 6884e...7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

346 000

Anonymkode: b8c79...40e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

346 000

Anonymkode: b8c79...40e

Det var en pen timelønn.

• Liker 18
Skrevet

270

Anonymkode: 2c197...606

Skrevet

265 kr/time før skatt med maks ansiennitet (ti år). Er da 500k i året, forslag om å økes til 505.000 etter rådets lønnsoppgjør

Anonymkode: afc39...a32

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

265 kr/time før skatt med maks ansiennitet (ti år). Er da 500k i året, forslag om å økes til 505.000 etter rådets lønnsoppgjør

Da har de jo godt nok betalt, spesielt med tanke på at de jobber en del kveld/natt og har nok da mer enn det i realiteten. Skjønner ikke all den sytinga fra sykepleiere om lønn.

Anonymkode: 4c712...b45

• Liker 10
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit det var mye! Jeg trodde sykepleiere hadde kjempedårlig betalt

Anonymkode: c8ee7...a0a

• Liker 6
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke all den sytinga fra sykepleiere om lønn.

Anonymkode: 4c712...b45

De tror de er de eneste i landet som har en viktig jobb. 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tror de er de eneste i landet som har en viktig jobb. 

Ja, de er garantert viktigere enn deg, og fortjener et skikkelig lønnsløft.

Anonymkode: 13c62...e34

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit det var mye! Jeg trodde sykepleiere hadde kjempedårlig betalt

Nei, det er ikke mye å ha 500K i lønn når man har 10 års ansennitet og høyere utdannelse. Sett deg inn i hva andre yrker tjener med samme ansennitet og med bachelorgrad. 

Anonymkode: 217c0...81d

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke mye å ha 500K i lønn når man har 10 års ansennitet og høyere utdannelse. Sett deg inn i hva andre yrker tjener med samme ansennitet og med bachelorgrad. 

Jo, det er mye. En logoped med 8 års ansiennitet og mastergrad, som jobber på sykehus, har 500 000 i årslønn. 

Anonymkode: 7a6ff...8ba

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det er mye. En logoped med 8 års ansiennitet og mastergrad, som jobber på sykehus, har 500 000 i årslønn. 

Sykepleiere er viktigere enn logopeder. 

Anonymkode: be5ce...b6d

• Liker 8
Skrevet

Så det er viktigheten av jobben som styrer lønna, ikke utdannelse og stilling? 

Faktisk er logoped veldig viktig på sykehus, det samme er f.eks. fysioterapeuter. Renholdsmedarbeiderne er svært viktige, hvilken lønn skal de ha? Portører? 

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det vanligste er å ha over 500 000 med noen få års utdanning og ti års jobb eller tror du det er vanligere å ha mer? Jeg kan komme på ganske mange yrker som tjener langt dårligere enn sykepleiere og har en minst like viktig jobb. 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilket grunnlag kan du si at sykepleiere er viktigere enn meg? Du vet jo ingenting om hva jeg jobber som? 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er viktigheten av jobben som styrer lønna, ikke utdannelse og stilling? 

Faktisk er logoped veldig viktig på sykehus, det samme er f.eks. fysioterapeuter. Renholdsmedarbeiderne er svært viktige, hvilken lønn skal de ha? Portører? 

Men er det bedre at alle har like dårlig betalt? Mekanikken er jo at når en gruppe løftes, som sykepleierne i dette tilfelle, så vil de andre gruppene på sykehuset lettere følge etter. Jeg er bare glad til at sykepleierne på min jobb har et sterkt forbund i lønnsforhandlingene slik at vi som er halvstuderte røvere følger etter.

• Liker 1
Skrevet

Det er bra med yrkesstolthet, men sykepleiere er så høye på egoet sitt at de av og til later til å tro at de er alene her i landet om en viktig jobb. 
Joda, jommen er det greit at de er der hvis man blir syk, men det er ikke alle som blir syke og det er ikke alle som er avhengige av dem. 
Og hva hadde sykehuset de jobbet på vært om ikke renholderene ryddet og vasket? Synes jeg der leger og sykepleiere svinge seg med moppen!! Det er de alt for stolte til å gjøre. Uten rene dass og gulv hadde dødsraten steget betraktelig. 
Hva med bussjåførene? Mange som ikke har sykepleierlønn og bil må pent ta bussen. 
Hva med bønder? Uten dem har vi ikke råvarer til mat. Eller skal vi importere alt ifra utlandet? Kjøtt full av antibiotika og elendig dyrevelferd og hygiene på slakteriene?

Hva med de ansatte på etatene som sørger for at de som er syke eller mister jobbene sine har penger? Hva med ansatte i butikkene, som sørger for at sykepleiere og alle andre har tilgangen på alt de trenger? 

5 minutter siden, Apis skrev:

Men er det bedre at alle har like dårlig betalt? Mekanikken er jo at når en gruppe løftes, som sykepleierne i dette tilfelle, så vil de andre gruppene på sykehuset lettere følge etter. Jeg er bare glad til at sykepleierne på min jobb har et sterkt forbund i lønnsforhandlingene slik at vi som er halvstuderte røvere følger etter.

Denne gangen? Sykepleierne truer med streik hvert ENESTE år. Det er ingen som gnåler mer om lønn enn dem. De har ikke dårligere betalt enn andre bachelorstudenter. 

• Liker 11
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke sånn lønnsforhandlinger funker. Psykologer er rent objektivt sett mindre viktige enn sykepleiere (som i at samfunnet ville hatt et langt større problem uten sykepleiere enn det ville hatt uten psykologer), men psykologer tjener langt mer. 
Det er en rekke yrkesgrupper som vi ville fått langt større problemer uten enn sykepleiere. Beklager å måtte si det. For eksempel de som jobber med vann og avløp, renovasjon, strøm, renhold, matproduksjon, transport og distribusjon/salg av mat. Fordi hvis disse forsvant, ville ALLE bli rammet - også sykehusene, som hadde måttet stenge. 
Det er ikke det samme som at sykepleiere ikke er viktige, men mange er viktige. 

Anonymkode: 6f101...a54

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fikk et lønnsløft i fjor. FEMTI TUSEN. Likevel er det samme klagingen i året. De burde i det minste ventet et par år først, i solidaritet med andre som også fortjener å løftes. 

Anonymkode: 2e21a...3b1

• Liker 8
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fikk et lønnsløft i fjor. FEMTI TUSEN. Likevel er det samme klagingen i året. De burde i det minste ventet et par år først, i solidaritet med andre som også fortjener å løftes. 

Anonymkode: 2e21a...3b1

De har holdt på sånn hvert år. Streiket flere ganger også. Det har jo forsåvidt lønnet seg. De har steget MYE i lønn de siste ti årene. Det er ikke slik at de ikke fortjener mer, men det gjør vi alle sammen. Og alle kan ikke få hvert år. Sykepleierne har fått mye, og nå kan andre yrkesgrupper få litt mer å rutte med synes jeg. 
Vi er flere som begynner å miste sympatien for sykepleiere... 

• Liker 3
Skrevet

De har holdt på sånn hvert år. Streiket flere ganger også. Det har jo forsåvidt lønnet seg. De har steget MYE i lønn de siste ti årene. Det er ikke slik at de ikke fortjener mer, men det gjør vi alle sammen. Og alle kan ikke få hvert år. Sykepleierne har fått mye, og nå kan andre yrkesgrupper få litt mer å rutte med synes jeg. 
Vi er flere som begynner å miste sympatien for sykepleiere... 

Får håpe at du aldri får behov for en sykepleier da. 

Sett deg gjerne inn i turnusordning, arbeidsvilkår, hvor høyt sykefravær og mangel på kompetent personell det er i helsevesenet før du uttaler deg. 

Har du forresten fått med deg at 1 av 5 sykepleiere slutter og jobbe som sykepleier innen 10 år? At vi idag mangler 6000 sykepleiere og at dette tallet vil øke med årene? Det sier seg selv at noe må gjøres! 

Anonymkode: bed8d...330

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...