AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Klokka 07:00 på morgenen i dag vil jeg ikke ha sovet på 5 døgn. Jeg klikker snart. Jeg har begynt å høre lyder(svak konstant piping, samt. periodevis en slags buldring inne i øret?), jeg innbiller meg kraftige lysglimt, jeg har kraftig og intens hodepine(naturlig nok), jeg kaldsvetter og alt er egentlig ganske helt jævlig. Jeg har ikke fått time til legen før fredag i neste uke. Jeg tror deg bare er et enormt stress på jobb som forårsaker at jeg ikke får sove. Eller de første 2 døgnene var det det. Når har jeg fått levert alt på jobb, men stresset har ikke gitt seg. Var sikker på at jeg skulle få sove når det ble helg nå, men nei. Jeg finner ikke roen, og hodet vil ikke sovne. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har lest at slik ekstrem søvnmangel kan forårsake paranoia/psykose. Livredd for at dette stemmer. Jeg har prøvd alt av reseptfrie sovemedisiner jeg har i hus(melatoninbjørner og sedix) og det funker ikke. Jeg klikker snart. Hva gjør jeg? Anonymkode: 114c9...a30
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 5 døgn uten søvn er alvorlig, ring legevakten. Anonymkode: 353c0...a56 18
Lisa Rowe Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Å ikke sove på flere dager kan, som du sier, forårsake psykosesymptomer. Kom deg til legevakten og få noen sterke sovemedisiner før du begynner å bli paranoid og farlig. 10
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Så jeg er «alvorlig» nok for legevakten? Anonymkode: 114c9...a30 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg er «alvorlig» nok for legevakten? Anonymkode: 114c9...a30 Ja. Anonymkode: 353c0...a56 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Unnskyld, men etter 5 døgn helt uten søvn hadde du ikke klart å skrive såpass tydelig som du gjør her. Du har nok duppet litt av innimellom, men for all del, søk hjelp asap. Anonymkode: f2495...6ef 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så jeg er «alvorlig» nok for legevakten? Anonymkode: 114c9...a30 Ja. Du er i alle fall alvorlig nok til at du kan ringe og si det som det er, inkludert at du er veldig bekymret. Så kan de ta vurderingen. Anonymkode: 4eb79...d87 4
sstinemor Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Det stemmer at du kan oppleve både paranoia og psykose. Jeg synes du er alvorlig nok, og vel så det, til å ringe legevakten. Om du går inn i psykose og blir psykotisk vil du jo bli en fare for både deg selv og andre. Det tryggeste for alle vil være at du ringer legevakta. 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg gikk 4 døgn uten søvn og da tullet hodet mitt mye med meg. Så du bør ringe legevakten og forklare dine symptomer. Hjernen kan gå i psykose uten søvn , at du begynne å hallusinere.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Hvordan gikk det? Fikk du oppsøkt legevakt? Anonymkode: 8348b...e23 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Dette er farlig. Få deg en resept på innsovningspiller, slik at du får i gang søvnmønsteret ditt igjen. Anonymkode: b9dda...187 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 Sorry,men hadde du vært helt uten søvn fem døgn hadde du ikke vært i stand til å skive et så langt og velformulert innlegg Anonymkode: 6209d...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men etter 5 døgn helt uten søvn hadde du ikke klart å skrive såpass tydelig som du gjør her. Du har nok duppet litt av innimellom, men for all del, søk hjelp asap. Anonymkode: f2495...6ef Dette! Anonymkode: 6209d...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry,men hadde du vært helt uten søvn fem døgn hadde du ikke vært i stand til å skive et så langt og velformulert innlegg Anonymkode: 6209d...4ae Hva vet du om det? jeg har vært våken så lenge. Det tar bare lang tid hvis man prøver .... Anonymkode: 7b56e...88f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men etter 5 døgn helt uten søvn hadde du ikke klart å skrive såpass tydelig som du gjør her. Du har nok duppet litt av innimellom, men for all del, søk hjelp asap. Anonymkode: f2495...6ef Tull. Er mange av oss som lider av kronisk søvnmangel og kan leve lenge uten søvn. 5 dager er tøft, men ikke umulig. Etter årevis med mangel på søvn, med få timer søvn hver uke, oftest 1 natt i uken kroppen sovner. Men jeg klarer å hvile. Er bipolar, null søvn over flere dager gir hypomani, dette vil så klart hjernen. Så det aller viktigeste er evnen til å kunne slappe av å ikke tenke på søvnmangelen. Jeg er en av de heldige som er under behandling også for dette Nå er det ikke sikkert du finner noe som hjelper deg Ts, selv ikke reseptbelagte medisiner. Det viktige er å true seg til å ligge i ro, tell til 1000 omatt og omatt men hold deg i senga om natten så lenge du er trøtt. Ligg gjerne i senga i 24timer også hvis du er trøtt. For kroppen trenger å komme seg ned igjen før kroppen vil sovne etter så lang tid uten søvn Anonymkode: 79371...2fd 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vet du om det? jeg har vært våken så lenge. Det tar bare lang tid hvis man prøver .... Anonymkode: 7b56e...88f Det er common sense Anonymkode: 6209d...4ae
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tull. Er mange av oss som lider av kronisk søvnmangel og kan leve lenge uten søvn. 5 dager er tøft, men ikke umulig. Etter årevis med mangel på søvn, med få timer søvn hver uke, oftest 1 natt i uken kroppen sovner. Men jeg klarer å hvile. Er bipolar, null søvn over flere dager gir hypomani, dette vil så klart hjernen. Så det aller viktigeste er evnen til å kunne slappe av å ikke tenke på søvnmangelen. Jeg er en av de heldige som er under behandling også for dette Nå er det ikke sikkert du finner noe som hjelper deg Ts, selv ikke reseptbelagte medisiner. Det viktige er å true seg til å ligge i ro, tell til 1000 omatt og omatt men hold deg i senga om natten så lenge du er trøtt. Ligg gjerne i senga i 24timer også hvis du er trøtt. For kroppen trenger å komme seg ned igjen før kroppen vil sovne etter så lang tid uten søvn Anonymkode: 79371...2fd Jeg har selv alvorlige kroniske søvnproblemer så ikke kom med den er du snill,men går man hele 5 døgn uten 1 sekund på øyet funger ikke hjernen godt nok til å skrive sånn som ts gjør! Anonymkode: 6209d...4ae
Gjest Bamse20 Skrevet 24. oktober 2020 #18 Skrevet 24. oktober 2020 troll.. 5 dager så hadde du neppe klart og skrive tydlig, og iallefall ikke så vanskelig ord som du har skrevet her heller. Og jeg ser ikke for meg at en som har ikke har sovet i 5 dager, går på KG for og spørre om råd.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #19 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er common sense Anonymkode: 6209d...4ae Seffølgelig kan han ha greid å skrive dette slev om han har vært våken i 5 dager, det er også common sense. Anonymkode: 7b56e...88f 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #20 Skrevet 24. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Seffølgelig kan han ha greid å skrive dette slev om han har vært våken i 5 dager, det er også common sense. Anonymkode: 7b56e...88f Man kan skrive, men ikke så ryddig og rettskriving som han gjorde. Du har tydligvis aldri vært våken mere en 2 døgn om du sier det der. 5 døgn så slutter ting i hjernen og fungere, og ting blir bare "splash". Dette er 100% troll, eller så har han bare vært våken i kanskje 2 dager max og "overreagerer at det" er 5 dager. Anonymkode: c8858...f5d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå