AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg jobber som miljøterapeut på en barnevernsinstitusjon. Jeg jobber på samme sted som jeg studerte, men har nå flyttet tilbake til hjembyen min (4 timer med tog unna). Jeg har pendlet til jobb i ca 6. mnd, som har fungert greit fordi jeg jobber turnus og har flere dager jobb og lange friperioder. Men nå merker jeg at jeg begynner å bli veldig sliten av dette. Jeg trodde at det kom til å gå bra til gutten jeg er hovedkontakt for fyller 18 år (neste sen-vår). Problemet er at han og jeg har en god kontakt, og jeg er en av de få han faktisk fungerer godt med. Det er 3 ungdommer på boligen, men det er han jeg har mest med å gjøre. Jeg har nå fått beskjed om at han sannsynligvis blir boende frem til han er 20 år. Planen var egentlig å søke ny jobb ca når han blir myndig og flytter. Nå som jeg har fått den beskjeden og vet han blir der lenger blir det vanskelig. Det blir like hardt å gå om han er 18 eller 19, og jeg vet at det kommer til å gjøre like stor "skade". Jeg elsker jobben, men hater reiseveien. Togene kolliderer med arbeidstiden, så jeg får flere timer dødtid før toget går hjem. Jeg har også begynt å tenke på barn, og at det da ikke går med en pendlerjobb. Jeg trenger noen gode råd her.. Hva tenker dere? Burde jeg bli, eller bytte? jeg vet jo ikke om jeg kommer til å trives like godt i en ny jobb som jeg gjør i denne, men er så lei av pendlerveien. Anonymkode: 0aec2...eae
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Hvilke tanker hadde du når du flyttet 4 timer pluss dødtid fra der du jobber ? Anonymkode: 77906...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke tanker hadde du når du flyttet 4 timer pluss dødtid fra der du jobber ? Anonymkode: 77906...9f2 Var nødt til det, jeg ønsker ikke å gå inn på grunnene her for ikke å bli gjenkjent, men av familiære årsaker kunne jeg ikke være så langt unna nær familie. Og det er vel helt vanlig å flytte på seg og bytte jobber? Hvis du flytter fra en by til en annen, men har mulighet til å pendle en periode så er det fint, men hvis man ser at man etterhvert begynner å bli sliten av det må man vel få bytte jobb? Jeg spør ikke om det er rett å slutte eller ikke, heller tidsperspektivet på det. Folk bytter jobber... Anonymkode: 0aec2...eae
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Ville bare byttet. Det får gå seg til, og som du sier vil det måtte bli en endring før eller senere. Det er uansett også «bare» en jobb, livet ditt er tross alt viktigere. De får inn en ny ansatt som forhåpentligvis klarer oppgavene like godt. Anonymkode: 86922...550 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Enig. Bare bytt jobb. Tenk på deg selv. Anonymkode: 2eb83...eed
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var nødt til det, jeg ønsker ikke å gå inn på grunnene her for ikke å bli gjenkjent, men av familiære årsaker kunne jeg ikke være så langt unna nær familie. Og det er vel helt vanlig å flytte på seg og bytte jobber? Hvis du flytter fra en by til en annen, men har mulighet til å pendle en periode så er det fint, men hvis man ser at man etterhvert begynner å bli sliten av det må man vel få bytte jobb? Jeg spør ikke om det er rett å slutte eller ikke, heller tidsperspektivet på det. Folk bytter jobber... Anonymkode: 0aec2...eae Jo, det er akkurat det du spør om. Anonymkode: 0350e...f91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå