AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg har store vansker med min psykiske helse pga. jobbsituasjonen jeg er i. Vil slippe og gå inn på alle detaljer rundt det, men jeg har jobben i tankene så og si konstant. Trykk i brystet, svært mye uro i kroppen, sover dårlig, konsentrasjonsvansker, nedstemt og går med en følelse av håpløshet. Det går ut over mitt sosiale liv og familieliv med barn og mann. Søker andre jobber, men er ikke lett. Jeg tror en sykmelding hadde vært en nødvendig pause. Klarer likevel ikke tanken på å komme tilbake igjen til samme jobb. Tenker derfor at jeg ikke hadde fått pausen jeg trenger siden tankene hadde vært på at jeg snart måtte tilbake igjen. MEN hvordan blir det med referanse på evt. ny jobb om min sjef forteller at jeg er sykmeldt og kanskje vært det i en lang stund? Regner med det teller negativt. Hva gjør jeg? Føler meg derfor tvungen til å forbli i jobben da jeg er avhengig av gode referanser. Vil legge til at mine psykiske vansker rundt dette ikke er noe nytt, det har vart i lang tid, og vet ikke hvor lenge mer jeg holder ut. Anonymkode: e5a1b...392
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Presterer du bra i jobben du har? Anonymkode: 42f4e...f0a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Presterer du bra i jobben du har? Anonymkode: 42f4e...f0a Ja det vil jeg si. Anonymkode: e5a1b...392
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Nå har jeg ingen erfaring ang ny jobb, referanser osv, så der kan jeg ikke gi råd. Men at du har det så ille på jobb er ikke bra, og sannsynligheten er stor for at kroppen en dag sier stopp, at du ikke klarer mer. Jo lenger du venter med å oppsøke hjelp, jo lenger du går og har det så ille, jo lenger tid vil det sannsynligvis ta å reise seg psykisk. Skaden kan bli større jo mer du presser deg. Hvordan er forholdet ditt til lederen din? Tror du at du vil få en god eller dårlig referanse av leder? Kan du bruke en kollega som referanse? Anonymkode: 2bae7...da5
mjauritz Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Det er litt vanskelig å svare på uten å vite hva det er du jobber med, og hvordan type jobb det er du ser for deg å jobbe med senere. Hvis du for eksempel jobber med overgrep mot barn, og ser at dette makter ikke psyken din, og du er ærlig med sjefen din om dette og at dette er hvorfor du slutter, samt at du søker på en jobb som ikke berører det aktuelle teamet tror jeg ikke det er negativt. Da tror jeg det viser selvinnsikt og en form for styrke. Om du derimot jobber på Kiwi men ikke liker det, og heller søker deg over til Meny så tror jeg nok ikke det er like positivt.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 7 minutter siden, mjauritz skrev: Det er litt vanskelig å svare på uten å vite hva det er du jobber med, og hvordan type jobb det er du ser for deg å jobbe med senere. Hvis du for eksempel jobber med overgrep mot barn, og ser at dette makter ikke psyken din, og du er ærlig med sjefen din om dette og at dette er hvorfor du slutter, samt at du søker på en jobb som ikke berører det aktuelle teamet tror jeg ikke det er negativt. Da tror jeg det viser selvinnsikt og en form for styrke. Om du derimot jobber på Kiwi men ikke liker det, og heller søker deg over til Meny så tror jeg nok ikke det er like positivt. Enig, det har litt å si hvorfor ts sliter på jobb. Det er helt innafor å slite, å ikke mestre jobben. Er jo en ærlig sak som ikke gir grunn til dårlig referanse. Ts, du må utdype litt mer om hva problemet ditt er. Du trenger ikke å utbrodere så du blir gjenkjent, men litt mer info hadde vært greit for å kunne gi råd. Anonymkode: 2bae7...da5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg søker jobb med andre type arbeidsoppgaver. Men færre arbeidsoppgaver enn jeg har i dag og mye mindre ansvar enn per dags dato. Det er likevel innen samme felt. Anonymkode: e5a1b...392
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg søker jobb med andre type arbeidsoppgaver. Men færre arbeidsoppgaver enn jeg har i dag og mye mindre ansvar enn per dags dato. Det er likevel innen samme felt. Anonymkode: e5a1b...392 Så du sliter med psyken grunnet ansvar og mye jobb? Anonymkode: 2bae7...da5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du sliter med psyken grunnet ansvar og mye jobb? Anonymkode: 2bae7...da5 Ja, blant annet. Anonymkode: e5a1b...392
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå