AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #21 Del Skrevet 4. november 2020 Jeg spiser mellom kl. 13-14 og kl. 19-20. Lunsj og middag. Spiser aldri mellommåltider. Har litt mer slack i helgene. Anonymkode: 32594...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #22 Del Skrevet 6. november 2020 På 4.11.2020 den 22.05, AnonymBruker skrev: Jeg spiser mellom kl. 13-14 og kl. 19-20. Lunsj og middag. Spiser aldri mellommåltider. Har litt mer slack i helgene. Anonymkode: 32594...0b0 Er det lov å spørre hva du spiser da? Sånn cirka? Trenger noen eksempler / konkret inspo 👏🏼👏🏼 Jeg har sånn noenlunde samme spisevindu / tidspunkt jeg spiser på og har ofte startet med en «fettkaffe» altså god sterk kaffe med mandelmelk / fløte og litt kokosfett. Deretter har første måltid ofte bestått av 2 egg, 1ts majones, 1/2 avokado og litt paprika / agurk Middag / siste måltid består som oftest av 1/2 grilla kylling eller 1 kyllingbryst med en digg salat + olivenolje eller dampet broccoli / blomkålmos / sellerirotpuré / eller andre ovnsbakte grønnsaker som vokser over bakken! Drikker alltid vann før måltid - svært lite light-produkter og ingenting korn / frø / melkeprodukter (noen ganger litt feta i salat, fløte i kaffe. I helger har det hendt at snacks har vært baconcrisp, salte mandler eller lignende I SMÅ MENGDER. Litt sukkerfri gelé eller 80% sjokolade. Av og til en Cola Zero eller en halv LITE øl. Noen ganger litt bær. Dere som har greie på lavkarbo og / eller KETOGENT kosthold, hvordan synes dere dette høres ut? Tar gjerne imot konstruktiv kritikk / råd Info av betydning: vært overvektig hele livet - prøvd alt av «dietter».. nå prøver jeg å finne en varig livsstil! Er 34 år og skal halvere vekten min! Har gitt meg selv 1 år, tror det er lurt å være realistisk .. Dette skal jeg klare! Jeg har lyst til å leve. Takk til de som «gadd» å lese alt. Anonymkode: 16023...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #23 Del Skrevet 6. november 2020 Jeg spiser helt vanlig mat. Nå var det jo ikke det du spurte etter, men tenker det kan være greit å vise at det viktigste når du faster er å få inn dagens kaloribehov i spisevinduet, og at det gjerne skal gi kroppen det den trenger av vitaminer og mineraler. Første måltid mellom 11-12, litt avhengig av møter på jobb. Da blir det 2 skiver hjemmebakt grovbrød/knekkebrød, med makrell i tomat, og gulost. Samtidig tar jeg tran, og spiser ofte en frukt etterpå, en halv appelsin, eller et eple, eller noen bær. Så middag. Spiser mye vegetar og fisk, så det kan f.eks være ovnsbakt laks i grove lefser med salat og lettrømme. Ovnsbakt søtpotet med salat. Linsegryte med grønnsaker og ris. Spiser middag stort sett rundt 17-18. Hvis jeg skal løpe langtur den dagen spiser jeg gjerne ett eller to knekkebrød ca 30 min før løpetur i tillegg. I helgene spiser jeg mer etter rytme med samboeren, men spiser gjerne mindre til hvert måltid. Anonymkode: e1b25...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #24 Del Skrevet 6. november 2020 Jeg har i alle år som overvektig tvunget i meg frokost med lettsmør, lettpålegg, lettmelk... Aldri mer! Det er så deilig å gi slipp på det med frokost, vekta gikk bare opp, jeg var sulten konstant, lite energi osv. Nå faster jeg 16:8, har lagt vekk alle lettprodukter, har fått mye mer energi, og vektoppgangen har stoppet. Har enda ikke begynt å gå ned i vekt, håper det skjer snart... Anonymkode: 470d7...9b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 6. november 2020 #25 Del Skrevet 6. november 2020 Tråden er ryddet for innhold med for lavt matinntak. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #26 Del Skrevet 6. november 2020 På 25.10.2020 den 0.39, AnonymBruker skrev: Det virker som om du antar at du trenger å spise ofte fordi du har mye å gjøre. Men det stemmer ikke. Når du spiser sjelden blir kroppen flinkere til å bruke av den energien den har lagret som fett, nettopp for det formålet å holde deg gående når du har mye å gjøre. Om du vil eksperimentere med fasting er det bare en fordel at du har noe å holde på med mens du faster, så du unngår å spise av kjedsomhet eller gammel vane. Anonymkode: ee402...8fb Jeg lurer på hvor mye/lite dere som driver med periodisk faste trener? Jeg trener 6-7 dager i uken. Mitt våkne døgn er fra 6:00 til 23:00. Har jeg dagvakt trener jeg ca kl 19-21, har jeg aftenvakt trener jeg fra 9-11. Jeg ligger på 25000 skritt og 2700 kcal pr dag. Jeg er 168 cm og 54 kg så jeg har intet ønske om vektnedgang. Kroppen min hadde ikke kunnet prestert eller fungert om jeg kun hadde 8 t å spise på. Tenker jeg. Så jeg lurer litt på hvordan andre som trener mye løser det. Anonymkode: 77c5a...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #27 Del Skrevet 6. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det lov å spørre hva du spiser da? Sånn cirka? Trenger noen eksempler / konkret inspo 👏🏼👏🏼 Jeg har sånn noenlunde samme spisevindu / tidspunkt jeg spiser på og har ofte startet med en «fettkaffe» altså god sterk kaffe med mandelmelk / fløte og litt kokosfett. Deretter har første måltid ofte bestått av 2 egg, 1ts majones, 1/2 avokado og litt paprika / agurk Middag / siste måltid består som oftest av 1/2 grilla kylling eller 1 kyllingbryst med en digg salat + olivenolje eller dampet broccoli / blomkålmos / sellerirotpuré / eller andre ovnsbakte grønnsaker som vokser over bakken! Drikker alltid vann før måltid - svært lite light-produkter og ingenting korn / frø / melkeprodukter (noen ganger litt feta i salat, fløte i kaffe. I helger har det hendt at snacks har vært baconcrisp, salte mandler eller lignende I SMÅ MENGDER. Litt sukkerfri gelé eller 80% sjokolade. Av og til en Cola Zero eller en halv LITE øl. Noen ganger litt bær. Dere som har greie på lavkarbo og / eller KETOGENT kosthold, hvordan synes dere dette høres ut? Tar gjerne imot konstruktiv kritikk / råd Info av betydning: vært overvektig hele livet - prøvd alt av «dietter».. nå prøver jeg å finne en varig livsstil! Er 34 år og skal halvere vekten min! Har gitt meg selv 1 år, tror det er lurt å være realistisk .. Dette skal jeg klare! Jeg har lyst til å leve. Takk til de som «gadd» å lese alt. Anonymkode: 16023...545 Noen som har noen tanker / råd? Anonymkode: 16023...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #28 Del Skrevet 7. november 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det lov å spørre hva du spiser da? Sånn cirka? Trenger noen eksempler / konkret inspo 👏🏼👏🏼 Jeg har sånn noenlunde samme spisevindu / tidspunkt jeg spiser på og har ofte startet med en «fettkaffe» altså god sterk kaffe med mandelmelk / fløte og litt kokosfett. Deretter har første måltid ofte bestått av 2 egg, 1ts majones, 1/2 avokado og litt paprika / agurk Middag / siste måltid består som oftest av 1/2 grilla kylling eller 1 kyllingbryst med en digg salat + olivenolje eller dampet broccoli / blomkålmos / sellerirotpuré / eller andre ovnsbakte grønnsaker som vokser over bakken! Drikker alltid vann før måltid - svært lite light-produkter og ingenting korn / frø / melkeprodukter (noen ganger litt feta i salat, fløte i kaffe. I helger har det hendt at snacks har vært baconcrisp, salte mandler eller lignende I SMÅ MENGDER. Litt sukkerfri gelé eller 80% sjokolade. Av og til en Cola Zero eller en halv LITE øl. Noen ganger litt bær. Dere som har greie på lavkarbo og / eller KETOGENT kosthold, hvordan synes dere dette høres ut? Tar gjerne imot konstruktiv kritikk / råd Info av betydning: vært overvektig hele livet - prøvd alt av «dietter».. nå prøver jeg å finne en varig livsstil! Er 34 år og skal halvere vekten min! Har gitt meg selv 1 år, tror det er lurt å være realistisk .. Dette skal jeg klare! Jeg har lyst til å leve. Noen som har noen tanker / råd? Anonymkode: 16023...545 Hvis du har prøvd alt av dietter, og likevel er overvektig, er det åpenbart at det er et normalt kosthold du trenger, og ikke en ny diett - men hvis du alltid har vært overvektig, er det sikkert vanskelig for deg å forestille deg "normalt" kosthold, og det du skisserer her, kan se ut som et normalt kosthold for deg, selv om det for meg ser ut som en slags diett. Hvis du googler "what is normal eating" vil du finne noen retningslinjer som kanskje kan appellere til deg. Anonymkode: b0005...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #29 Del Skrevet 7. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har noen tanker / råd? Anonymkode: 16023...545 Uten å være ekspert så er mine umiddelbare tanker at her må det telles. Mørk sjokolade, sellerirot, mandelmelk er jeg rett og slett usikker på fordi jeg aldri har spist det i lavkarbo for vektnedgang. Får man for mange karbohydrater samtidig som man har mye fett er det oppskrift til vektoppgang. Jeg har sett flere som har gått opp på lavkarbo fordi de har gjort det halvhjertet eller ikke hatt nok kunnskap om temaet. Jeg ville startet med å lese om de forskjellige retninger innen for lavkarbo. Så velger man den man ønsker å følge og kjøper en bok eller to med informasjon og oppskrifter. Jeg har ingenting vondt å si om lavkarbo, så lenge man spiser sunt (protein+grønnsaker+fett). Men man må lese seg opp på temaet og man må telle karbohydrater. Bruk lifesum eller lignende. Lavkarbo holder deg mett og du spiser ikke de typiske tingene man skal holde seg unna på hvilken som helst diett. Angående fettkaffe så ser jeg ikke poenget, men for noen er det effektivt. Det er i allefall ikke noe must. Om du trives på kjøkkenet kan du trives godt på lavkarbo. Mange får det veldig bra, med mindre symptomer på forskjellige sykdommer og mer stabilt blodsukker. Så les deg opp og gjør det helhjertet. Ikke vær redd for fett og tell karbohydrater. Blir det for mye går du opp i vekt. Man kan gå raskt ned i vekt på lavkarbo og det kan være veldig motiverende. Anonymkode: beda1...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå