AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Del Skrevet 23. oktober 2020 Bare lurer, skal kanskje flytte dit. Er det mye fastboende om vinteren? Hvilket miljø er det der? Noen her som bor der? Anonymkode: f4fd5...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ingen som bor på Hvaler på KG? Anonymkode: f4fd5...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Del Skrevet 24. oktober 2020 Hvaler er en sommerhyttekommune, og det er naturlig nok stor forskjell fra sommer til vinter. Om vinteren er det stille og rolig. https://www.hvaler.kommune.no/ Anonymkode: 3c815...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg bor på naboøya, vi er ca 4000 fastboende på vinteren. Veldig godt miljø, men om du er avhengig av liv og røre, kan du bli litt skuffa. Vi har en pub og noen restauranter. Buss som går en gang i timen inn til Fredrikstad. Du bør ha bil. Og du må gjennom en tunnel. På Skjærhalden er det "sentrum", og veldig godt miljø, særlig for barnefamilier. Barneskolen på Kirkøy blir lagt ned nå til året, men en ny, fin storskole reiser seg på Asmaløy- og den blir kjempebra! Barna dine må da ta buss til og fra skolen. Det er et yrende kulturliv her. Bare spør hvis det er mer du lurer på 🤗 Anonymkode: 5d05e...86b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Del Skrevet 24. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på naboøya, vi er ca 4000 fastboende på vinteren. Veldig godt miljø, men om du er avhengig av liv og røre, kan du bli litt skuffa. Vi har en pub og noen restauranter. Buss som går en gang i timen inn til Fredrikstad. Du bør ha bil. Og du må gjennom en tunnel. På Skjærhalden er det "sentrum", og veldig godt miljø, særlig for barnefamilier. Barneskolen på Kirkøy blir lagt ned nå til året, men en ny, fin storskole reiser seg på Asmaløy- og den blir kjempebra! Barna dine må da ta buss til og fra skolen. Det er et yrende kulturliv her. Bare spør hvis det er mer du lurer på 🤗 Anonymkode: 5d05e...86b Det går buss en gang i timen til Fredrikstad? Men ikke fra Skjærhalden da, der finner jeg bare skolebussen....? Jeg har bil, men ikke barn Anonymkode: f4fd5...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Del Skrevet 24. oktober 2020 Nåh...der fant jeg, det er Vy som har ruta der da, ekspressbuss? Flotte greier, så er jeg reddet om bilen dør! 😅 Anonymkode: f4fd5...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Del Skrevet 24. oktober 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nåh...der fant jeg, det er Vy som har ruta der da, ekspressbuss? Flotte greier, så er jeg reddet om bilen dør! 😅 Anonymkode: f4fd5...2dd Ja, helt riktig! Skolebuss lokalt, og en grytidlig en som kjører vgs-elevene, ellers er det VY6 som gjelder 😉 Men husk! Den går bare langs Fastlandsveien, skal du bo litt mer uti huttaheita (som vi gjør), er det kjekkest med bil.. Men livet her ute er hva man gjør det til, vi elsker det! Kan være litt trøkk på sommeren, men MYE folk, men vi er glad i hyttefolket vårt. Velkommen skal du være!! 🎉 Anonymkode: 5d05e...86b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Del Skrevet 24. oktober 2020 Det er hardt. Kanskje Norges hardeste ghetto. Mye kriminalitet og gjenger. Narkotikaen flyter og folk brenner gjerne naboens hus for å holde varmen. Anonymkode: 27f6d...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ser folk nevner kollektiv transport, vil også nevne at de har Taxi båter! Jeg syntes det er ganske morsomt Anonymkode: 3da36...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt riktig! Skolebuss lokalt, og en grytidlig en som kjører vgs-elevene, ellers er det VY6 som gjelder 😉 Men husk! Den går bare langs Fastlandsveien, skal du bo litt mer uti huttaheita (som vi gjør), er det kjekkest med bil.. Men livet her ute er hva man gjør det til, vi elsker det! Kan være litt trøkk på sommeren, men MYE folk, men vi er glad i hyttefolket vårt. Velkommen skal du være!! 🎉 Anonymkode: 5d05e...86b Jeg skal se på et hus som ligger bare 30 min. fra der bussen går, så det skal funke fint. Nesten så jeg ikke trenger å ha bil der, kan jo bare sykle og handle osv. Jeg har nesten flyttet ned der allerede på Google Maps haha Fint med litt folk om sommeren når man bor sånn, tror ikke jeg blir plaget av det. Skal antagelig ned og se til uka så det blir spennende! Jeg har bodd i snøkavet nå i 10 år, så dette hadde blitt en kjærkommen forandring Anonymkode: f4fd5...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser folk nevner kollektiv transport, vil også nevne at de har Taxi båter! Jeg syntes det er ganske morsomt Anonymkode: 3da36...fd9 Så kult da, og så vet jeg at det går båt til Strømstad. Får bare håpe grensene åpner en gang i fremtiden... TS Anonymkode: f4fd5...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er hardt. Kanskje Norges hardeste ghetto. Mye kriminalitet og gjenger. Narkotikaen flyter og folk brenner gjerne naboens hus for å holde varmen. Anonymkode: 27f6d...94d 🤣 Anonymkode: b7ad2...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Del Skrevet 8. november 2020 Nå har jeg sett på stedet, og vurderer for og imot. Hadde sagt ja straks om det ikke var for at jeg føler jeg flytter så 'langt bort'. Det er tre timer å kjøre, og jeg kjenner ingen der. Hvordan er det å være tilflytter? Har aldri bodd i Østfold... TS Anonymkode: f4fd5...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå