Gå til innhold

Hvilke kremer bruker dere til barn med tørr vinterhud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Nå som det begynner å bli kaldt, ser jeg at treåringen sin hud begynner å bli tørr og litt mer sensitiv. Hun liker ikke å ta krem i ansiktet, så jeg lurer litt på hvordan folk tar det hjemme for at fuktigheten skal holdes lengst mulig? Vil ikke plage henne med krem hver dag, men ser jo at det er til hennes eget beste. 

Hvilken krem bruker dere til kropp og ansikt? 

Er det innafor å begynne med weather protection cream nå som det pleier å være rundt 7 grader på dagen? 

Vi bruker kun babyprodukter på henne fortsatt. 

Anonymkode: a61c5...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canoderm bruker jeg. Eneste som funker på mine 3 og meg selv🤷‍♀️ 

Alltid slitt med vinterhud. Hendene mine sprekker opp når gradene nærmer seg 0. Så klør og er full av sår og blod hele vinteren egentlig.. Men med kremen så får jeg iallefall bedre hud. 

Anonymkode: d5d59...4e2

• Liker 2
Skrevet

Det er bare å bruke weather protection cream nå ja. Det finnes flere gode på apoteket. Ellers selger de sikkert kremer for barn i hudpleiesalonger. 

Anonymkode: 3ff69...f6a

Skrevet

Canoderm.

Anonymkode: 22f36...08a

• Liker 1
Skrevet

Canoderm eller miniderm på kvelden før sengetid. Ingen kremer før de går ut fordi det tørker ut huden i kulden og er unødvendig. 

• Liker 1
Skrevet

Canoderm, Carbaderm eller Miniderm. Avhenger av hvor oppsprukket huden er. 

Anonymkode: 1db4d...17c

Skrevet

Ikke særlig sprukket opp, men vet at det kanskje kan bli verre, erfaring fra i fjor. Fikk høre man ikke skulle bruke canoderm i ansiktet? Jeg visste ikke det, og barnet sa det svidde.. Huden ble ihvertfall helt fin med den kremen.. Kjipt om den svir.

Bruker weleda calendula body cream foreløpig, og har vært fornøyd med weather protection cream i samme serie, barnet har ikke klaget heller, så det er jo fint. A-derma exomega er kjempefin den og! 

Skrevet
23 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Canoderm eller miniderm på kvelden før sengetid. Ingen kremer før de går ut fordi det tørker ut huden i kulden og er unødvendig. 

Takk for tips 😊

Skrevet

Canoderm og CeraVe. Bruker også kuldekrem og bruker kun dusj olje i dusjen til både meg og barna. Hjelper også å skru ned tempen på badevannet. 

Anonymkode: 241ac...593

Skrevet

Miniderm her, men kuldekrem eller paw paw i hylla i barnehagen. Barnet har en venn som hater krem og bruker en stor stift fra apoteket av noe slag. Det finnes altså en stift du kan bruke mot kulde om krem nektes i ansiktet 😊

Anonymkode: 94a69...bde

Skrevet

Canoderm svir veldig så den er god å bruke for å holde huden i sjakk. Canoderm ødelegger også klærne med vond lukt. 

Ellers så er La Roche-Posay Lipikar Balm AP+M fantastisk. Men desverre ikke å få på resept. 

Anonymkode: f1687...0c2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Canoderm svir veldig så den er kun god å bruke for å holde huden i sjakk. Canoderm ødelegger også klærne med vond lukt. 

Ellers så er La Roche-Posay Lipikar Balm AP+M fantastisk. Men desverre ikke å få på resept. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Miniderm her, men kuldekrem eller paw paw i hylla i barnehagen. Barnet har en venn som hater krem og bruker en stor stift fra apoteket av noe slag. Det finnes altså en stift du kan bruke mot kulde om krem nektes i ansiktet 😊

Anonymkode: 94a69...bde

Hmm, stift. Det må prøves 😍 hun ser jo at jeg bruker rouge stift noen ganger, sikkert litt gøy 😊

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Canoderm og CeraVe. Bruker også kuldekrem og bruker kun dusj olje i dusjen til både meg og barna. Hjelper også å skru ned tempen på badevannet. 

Anonymkode: 241ac...593

Vi bruker også dusjolje, men ikke for mye, ellers blir det bare liggende på utsiden liksom.. 

Skrevet

matis climatis er en god kuldekrem som gir pleie og beskytter tørr vinterhud. jeg er ivhertfall veldig fornøyd med den☺️

Anonymkode: 07f44...805

Skrevet

A-derma exomega, både badeolje, hudlotion og liten tube til ansiktet. Veldig fornøyd til både meg og mini i mange år. Ikke for feit, for da får vi eksem siden huden ikke får puste. 

Anonymkode: fea7b...c38

• Liker 2
Skrevet

Canoderm 🙌

Anonymkode: 5bc85...e39

Skrevet

Vi bruker canoderm på kroppen og i ansiktet når hun ikke er veldig rød eller sår der, den svir om huden er irritert fra før av. Den har vi på resept, så bruker den etter bad hele året og ved kveld- og morgenstell høst/vinter/tidlig vår.

A-derma exomega bruker vi når huden i ansiktet er rød og irritert, eller sprukket opp. Bruker kuldekrem nå når vi sykler til barnehagen om morgenen eller hvis det blåser mye. Og sikkert når det blir minusgrader og de skal være ute i kulda over litt tid.  

Anonymkode: 4c363...eb0

Skrevet

A-derma

Anonymkode: 27b3a...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...