AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Sex robots which can turn down their owners by withholding consent should be designed next, experts have said. https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/sex-robots-inbuilt-consent-modules-20581730 Hallo? Det er en robot. En maskin. Hele poenget er jo at du skal kunne bruke den som du vil. Hva blir det neste? Skal datamaskinen nekte å samtykke til at du kan slå den på? Skal vaskemaskin nekte deg å vaske klær? Skal telefonen din nekte deg å ringe noen? Er jeg nødt til å med bilen min på 3 stevnemøter før den samtykker til at jeg kan kjøre rundt i den? Maskiner er maskiner. Har ingenting å si at den, i sexrobotenes tilfelle, ser ut som et menneske. Det er fortsatt en maskin. Anonymkode: 0d527...b57 4
Hank Amarillo Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Feministene vil aldri tolerere at kvinner ikke skulle ha full kontroll på menns seksualitet. Sånn er det bare. 1
visp Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Man får vel stille de inn til å si "ja" da vel:)
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 4 minutter siden, Hank Amarillo said: Feministene vil aldri tolerere at kvinner ikke skulle ha full kontroll på menns seksualitet. Sånn er det bare. Dette 😂 Anonymkode: 9be75...31a
strynejenta Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Roboten kan si det den vil, jeg hadde nok bare ignorert den.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Kan skjønne det til en viss grad, ang det etiske med å bare kunne ta for seg når man vil og at det kan skape usunne holdninger til samtykke. Men det blir vell uansett en måte å skru dette av/på også. Anonymkode: 935d1...dfc 1
Hank Amarillo Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan skjønne det til en viss grad, ang det etiske med å bare kunne ta for seg når man vil og at det kan skape usunne holdninger til samtykke. Men det blir vell uansett en måte å skru dette av/på også. Anonymkode: 935d1...dfc Ja, fysj, tenk å behandle en klump av plastikk og metall som et objekt! 1
Hank Amarillo Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 6 minutter siden, strynejenta skrev: Roboten kan si det den vil, jeg hadde nok bare ignorert den. Nettopp. Sier litt om hvor avskåren de er fra praktisk sans. Å liksom skulle "lære opp" menn til samtykke og fremtvinge rette holdninger. Om noe så venner de seg til at man kan "voldta" uten konsekvenser. Eller ... kommer politiet på døra eller noe sånt om roboten "sier nei" og man bare peiser på likevel? 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 4 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Ja, fysj, tenk å behandle en klump av plastikk og metall som et objekt! Nå er jeg verken for eller imot, men kan ikke huske at jeg skrev noe om at det ville oppleves trasig for roboten? Mente mest det etiske dilemmaet som oppstår, da man ikke vet nok om det vil påvirke usunne holdninger rundt samtykke. Men hvis man bare kan ta for seg uansett om roboten vil eller ei, så kan vell i teorien det også skape usunne holdninger. Men jeg skal være ærlig i at jeg ikke har satt meg så mye inn i dette selv, bare lufter noen tanker Anonymkode: 935d1...dfc 1
Hank Amarillo Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg verken for eller imot, men kan ikke huske at jeg skrev noe om at det ville oppleves trasig for roboten? Mente mest det etiske dilemmaet som oppstår, da man ikke vet nok om det vil påvirke usunne holdninger rundt samtykke. Men hvis man bare kan ta for seg uansett om roboten vil eller ei, så kan vell i teorien det også skape usunne holdninger. Men jeg skal være ærlig i at jeg ikke har satt meg så mye inn i dette selv, bare lufter noen tanker Anonymkode: 935d1...dfc Er ikke så mye å sette seg inn i. Er ikke mer gjennomtenkt enn slik du oppsummerer det. Er ikke så mye behov for å vite så mye om det. Ingen grunn til å tro at det skulle gjøre det. Lurer på hva slags marked de tror det er for dette? At menn kjøper roboter med samtykkeinnvilgning i stedetfor en uten? Ser det ikke for meg, men hvem vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå