Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3,5 uker og har såvidt rørt sminka mi etter jeg fødde. Jeg er også 12 kg+ fra startvekt så er bare gravidklær og joggebukser som passer. Føler meg rett og slett tjukk og ustelt, med kroppsvæsker som renner fra alle åpninger (føles det ut som) og pupper som er ute halve dagen. Blir lite motivert til å stelle meg fint og spise sunt når jeg ser ut som jeg gjør og bare går mye hjemme med liten baby.

Ønsker ikke å bruke masse penger på nye klær da jeg håper å gå ned i vekt igjen (har ikke gått inn for det enda, men tenker å kutte godteri og kaker snart). 

Så spørsmålet er egentlig hva dere andre med små babyer gjør for å føle dere fine? Tenker på om du skal på besøk, barseltreff etc.. hvordan kler du deg??

Anonymkode: afb0e...7da

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er fin nok som du er. Kroppen din har skapt et lite menneske, det er jo helt fantastisk, du er helt fantastisk!

• Liker 7
Skrevet

Når babyen bare er 3,5 uker er stort sett alle nybakte mødre udigge, småtjukke, svette, trøtte og søvnløse med blod og melk rennende fra alle kroppsåpninger. På den tiden gikk jeg i åpen, blotteraktig morgenkåpe for å lufttørke puppene, bleie og med fett år og Harry Potter - brillene fra ungdomsskolen. Med andre ord: jeg var ikke ute av døra, på besøk, sminket meg eller følte meg fresh på noen måte. Det kom helt naturlig noen måneder senere. Gi deg tid, du har NETTOPP født!

Anonymkode: d3564...d5b

• Liker 14
Skrevet

Du har en baby. Gud og jesus, jeg er så misunnelig!

• Liker 1
Skrevet

Pleide å sminke meg helt enkelt med concealer under øynene, farge på brynene og maskara. 

Hadde krøller som jeg ikke likte, så tok antipermanent for å spare tid på å ordne håret. 

Av antrekk brukte jeg egentlig bare jeans og genser, evt tunika/kjole med knapper og en tights under. 

Anonymkode: 45cc4...741

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke så mye å gjøre, det er bare sånn det er. Fornøyd om jeg fikk meg en dusj, og to drag med mascara var alt de første 6 mnd ca tenker jeg. Minstemann er 8 mnd nå, og er fortsatt småtjukk,men sminker meg litt i helgene da 😂😂 lever godt med det. 
men frem til nå har det bare gått i amme bh og klær som er ammevennlige, at jeg kan amme uten å være ubehagelig kald, exposed, eller bare at noe strammer er det som har vært viktigst. 

du er fin nok i massevis, husk det

Skrevet
Akkurat nå, Misanthropis skrev:

Det er ikke så mye å gjøre, det er bare sånn det er. Fornøyd om jeg fikk meg en dusj, og to drag med mascara var alt de første 6 mnd ca tenker jeg. Minstemann er 8 mnd nå, og er fortsatt småtjukk,men sminker meg litt i helgene da 😂😂 lever godt med det. 
men frem til nå har det bare gått i amme bh og klær som er ammevennlige, at jeg kan amme uten å være ubehagelig kald, exposed, eller bare at noe strammer er det som har vært viktigst. 

du er fin nok i massevis, husk det

Glemte å si, at jeg støpte på negler, ikke lange, men veldig  jevne pene og glitrende, så føler meg fin der da 😊

Skrevet

Det kommer når man blir litt mer kjent med baby 😊 

Body lotion med en behagelig duft, sånn fukt spray til ansiktet, en fin hårpynt, så er man ganske langt. Litt mascara så ser man ganske fresh ut. 

Anonymkode: cda1a...52a

Skrevet

Du kan trøste deg med at ingen ser på mor med en 3,5 uke gammel baby i rommet 🤷‍♀️🤭

• Liker 4
Skrevet

Dusj - hver morgen (nødvendighet ikke forfengelighet). Gjort unna på fem minutt (uten hårvask) og føler meg mye freshere etterpå. Om baby er rolig tar jeg meg tid til å smøre meg med bodylotion.

Ansiktspleie - prioriterer å rense ansiktet hver morgen, tar på serum og krem.

Sminke - om jeg skal ut av huset på trilletur eller henting i barnehage blir det consealer under øynene og maskara. Skal jeg på helsestasjonen, bytur etc slenger jeg på litt øyenskygge i tillegg. Er jeg bare hjemme er jeg sminkefri.

Hår - hestehale eller flette. Prøver å få vasket det to ganger i uken, lufttørkes  i stedet for den halvtimen jeg normalt sett ville brukt på føning/styling.

Klær - jeans og tskjorte. Løs skjorte eller genser i tillegg om jeg skal noe sted. Har og enkle små gulløreringer i ørene og et gullsmykke, som jeg aldri tar av.

Anonymkode: 5519e...823

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk i gravidjeans flere måneder etter fødsel. Hadde alltid på ammesinglett og så dro jeg på en cardigan eller tynn ullgenser hvis jeg skulle ut/fikk besøk. Jeg farget øyenbryn og vipper kort tid før termin, så sminket meg ikke den første tiden. La baby på stellematte på baderomsgulvet og dusjet raskt og hadde håret mye i flette.

Anonymkode: 7916c...117

Skrevet

For min del hjalp det og få dusjet, ordnet håret og stelt huden hver dag slik jeg ikke såg ut som en zombie. Jeg prioriterte også å komme meg ut i frisk luft og gått en trimtur hver dag, følte meg mye freshere da. 

Anonymkode: 84ee4...4d0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok sol, brun og feit er bedre enn hvit ig feit. Så satte jeg på løsvipper. Det hjalp litt i alle fall.

Anonymkode: 86aaa...840

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg tenkte på å være fresh eller møte noen så tidlig.. annet enn nær familie som ikke bryr seg. Aner ikkehva de andre mødrene hadde p seg alt handle om den lille. Gikk selv mye i tights (hm har en fin med bred stram linning i viskose og bomull) ammetopper fra Boob, ammekjoler fra div merker på zalando og hold in tightsfra Pierre). Concealerfra HR og litt rød gloss eller purelan eneste jeg har brukt sisteårene . 

Anonymkode: f30a4...e5b

Skrevet

Dusj hver dag når pappa kommer hjem fra jobb, skift til rene klær etter dusj, og bruk gjerne en farget dagkrem. Selv om klærne er joggebukse så hjelper det å føle seg ren🥳

Anonymkode: 9a2a2...483

• Liker 2
Skrevet

Som jeg skulle skrevet dette selv.. 

Jeg ordner meg ikke for besøkende, jeg er bare glad jeg i det heletatt har fått på meg klær innen de kommer. Jeg bruker som regel tidlig på morgenen mens baby fortsatt sover godt å ta en kjapp kattevask med klut og såpe, litt Deoderant og krem før jeg legger meg ned på i 1-2 timer med baby. 

Jeg dusjer hver kveld når samboer er kommet hjem fra jobb, det hjelper veldig for meg. 

Samme med å komme meg ut når jeg kan, både med og uten baby. Om det så er 10 minutter på nærbutikken.

Frokost hjelper også veldig, så her lages det matpakke hver kveld sånn at jeg faktisk rekker å hive i meg ei skive eller to med noe grønt på når dagen starter. 

Anonymkode: ee8c9...66d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...