Gå til innhold

De som virkelig trenger å skjerpe seg, er de som driter i det mest

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå kjenner også jeg på litt oppgitthet på de unge voksne som så helt tydelig gir blaffen i å ta seg sammen, de fester som om det stod om livet i små, trange leiligheter. Til tross for at det daglig står i avisen at man trenger at de unge nå tar seg sammen for at alle skal kunne ha en noenlunde grei hverdag og kunne være sosiale, neida - drit i smittevern, drit i smittesporing - her kjøres det på med fake navn og telefonnummer. NÅ SKAL DET F*EN MEG TA FESTES! 

Dette er ungdommen, det er tenåringene, det er de unge voksne, de under 30.

Tenk å være så korka som ung i dag? Er det samme gjengen som står på barrikadene og skal skulke skole for å streike for klimaet?

Eller er det Paradise Hotel/Ex on the Beach/selfies på kanten av stupet (auda, falt du i døden, du da?)/rosablogger-influencer/det viktigste i livet er å bli sett- gjengen? 

Næmmen, fikk de amputert studentlivet, fadderukene, russetiden, det sosiale - I DONT GIVE A SHIT.

Tenk at denne gjengen - FREMTIDEN - skal være årsaken til at vi nå kanskje får en rimelig bedriten vinter med flere innstrammelser og enda flere som må permitteres, vi får den sosiale biten igjen innsnevret osv. 

Og spar meg sutringen om "jammen, de gamle sitter på kaffe, de holder ikke avstand, de hoster".

Det er ikke dem som står for smitten (vel, bortsett fra den utrolig korka gjengen på pensjonistbussen, men de er unntaket), det er de unge med hele livet foran seg som sørger for å trekke Europa ned i søla (det er trenden overalt). Tydeligvis for å mye å be om å ta det litt rolig det neste året - jaja, da får foreldre, besteforeldre og nær omgang i risikosonen bare dø da. 

DET VIKTIGSTE ER TROSS ALT FESTEN.:duskedame:

Endret av Hatsumomo
  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungdommen klarer ikke å tenke konsekvenser av egne handlinger. Derfor fortsetter de som før, uten å tenk på andre rundt. seg.

Pipen får en annen låt den dagen de er smittet og må i isolasjon og i tillegg sliter med å få puste.

Skrevet (endret)

Bare peanuts of blåbær of bagateller mot hva helsemyndigheter og regjeringer gjør mot befolkningen i disse tider.
Alvorlig nedstengning av samfunnet som skader bigtime er forbrytelser mot menneskeheten.

(Og du Hatsumomo, støtter tydeligvis denne kriminaliteten mot befolkningen/menneskeheten og messer om at folket er problemet)

script:
"Hello, I am Reiner Fuellmich, and I have been admitted to the bar in Germany and in
California for 26 years. I have been practicing law primarily as a trial lawyer against
fraudulent corporations such as Deutsche Bank, formerly one of the world's largest
and most respected banks, today, one of the most toxic criminal organizations i...."

https://www.youtube.com/results?search_query=dr+reiner+fuellmich+crimes+against

Her snakker han om Corona-nedstengningen som helt klart er en forbrytelse, basert på falske premisser:

Endret av slask
Skrevet
2 timer siden, slask skrev:

(Og du Hatsumomo, støtter tydeligvis denne kriminaliteten mot befolkningen/menneskeheten og messer om at folket er problemet)

:popcorn:

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 timer siden, Honey Dew skrev:

Ungdommen klarer ikke å tenke konsekvenser av egne handlinger. Derfor fortsetter de som før, uten å tenk på andre rundt. seg.

Pipen får en annen låt den dagen de er smittet og må i isolasjon og i tillegg sliter med å få puste.

Det verste er jo også at det er jo ikke bare ungdommer, det er voksne mellom 20-30. :forvirret: Dagens unge voksne går mot en fremtid jeg er glad jeg ikke blir en del av hvor egoisme og narsissisme kommer til å råde.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
Skrevet

Og takk og lov for at det er denne generasjonen som er unge i dag. Vi vet jo allerede at dagens ungdom drikker mindre og er mer pliktoppfyllende enn tidligere generasjoner. Så det er godt det er ikke dagens 50 åringer som er ungdommer i dag, da kunne det gått skikkelig ille :)

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Example skrev:

Og takk og lov for at det er denne generasjonen som er unge i dag. Vi vet jo allerede at dagens ungdom drikker mindre og er mer pliktoppfyllende enn tidligere generasjoner. Så det er godt det er ikke dagens 50 åringer som er ungdommer i dag, da kunne det gått skikkelig ille :)

Dagens unge drikker gjerne mindre (men, egentlig ikke), men bruker desto mer narkotiske midler. I tillegg er de høy på seg selv, dvs de går gjerne over lik, arrangerer slåsskamper eller opererer seg til det ugjenkjennelige hvis det betyr at de kan få mange nok "likes". 

Sunn og "hel ved" denne generasjonen der gitt!

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Dagens unge drikker gjerne mindre (men, egentlig ikke), men bruker desto mer narkotiske midler. I tillegg er de høy på seg selv, dvs de går gjerne over lik, arrangerer slåsskamper eller opererer seg til det ugjenkjennelige hvis det betyr at de kan få mange nok "likes". 

Du tror opererte slosskamparrangører er representative for de yngre generasjonene? Da er det nok på tide å bytte krets man vanker i kanskje. I det store og hele har Example rett, dagens yngre generasjon er mer pliktoppfyllende enn sine foreldre. For det har de måttet være for å kunne skaffe seg jobb og et liv. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
38 minutter siden, Capt. Obvious skrev:

Du tror opererte slosskamparrangører er representative for de yngre generasjonene? Da er det nok på tide å bytte krets man vanker i kanskje. I det store og hele har Example rett, dagens yngre generasjon er mer pliktoppfyllende enn sine foreldre. For det har de måttet være for å kunne skaffe seg jobb og et liv. 

Når 200-300 nolduser av noen ungdommer drar sammen for å SE PÅ så er med på å opprettholde det som er "attraktivt" med å arrangere dette. 

Nei, Example har ikke rett. Ingen som påstår at dagens unge er så mye bedre enn foreldrene sine har rett, de så mye verre på andre områder enn det foreldrene sine var. De som ikke klarer å se det er gjerne nettopp foreldrene til denne generasjonens unge eller de unge selv. De klarer ikke å forstå at de har feilet i oppdragelsen så grundig, og det skjønner jeg er vanskelig å godta og innrømme for seg selv. Men ikke tenk på det du, send heller din håpefulle avgårde på Ex on the beach, og ikke se på de utvalgte episodene din håpefulle ikke vil du skal se, der de p*ler i vei for åpent kamera, mens de stikker ølflasker inn i rumpen dritafull, og lurer på hva Darwin er for noe.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Jo, de drikker mindre. At noen få velger å slåss, representerer ikke alle. Samtidig har ting blitt mye bedre enn før. Volden går også ned, selv om det i noen miljøer sikkert har økt (i Oslo for eksempel).

https://nhi.no/forskning-og-intervju/mindre-vold-blant-ungdom/

Sitat

Mindre vold blant ungdom

Ungdom utøver langt mindre vold enn tidligere, viser forskning fra NOVA. Årsaken er blant annet mindre alkoholbruk.

Ungdom som utøver fysisk vold, er omtrent halvert fra 2007 til 2015.

Igjen: takk og lov for at pandemien kom når denne generasjonen er ung, og ikke tidligere. :)

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Når 200-300 nolduser av noen ungdommer drar sammen for å SE PÅ så er med på å opprettholde det som er "attraktivt" med å arrangere dette. 

Nei, Example har ikke rett. Ingen som påstår at dagens unge er så mye bedre enn foreldrene sine har rett, de så mye verre på andre områder enn det foreldrene sine var. De som ikke klarer å se det er gjerne nettopp foreldrene til denne generasjonens unge. De klarer ikke å forstå at de har feilet i oppdragelsen så grundig, og det skjønner jeg er vanskelig å godta og innrømme for seg selv. Men ikke tenk på det du, send heller din håpefulle avgårde på Ex on the beach, og ikke se på de utvalgte episodene din håpefulle ikke vil du skal se, der de p*ler i vei for åpent kamera, mens de stikker ølflasker inn i rumpen og lurer på hva Darwin er for noe.

Tror du virkelig dagens ungdom er godt representert av de som er med på Ex on the Beach? Hvis du tror det, er det ikke så rart at du slår nedover, for du har åpenbart veldig liten kontakt med den yngre generasjonen.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Nei, Example har ikke rett. Ingen som påstår at dagens unge er så mye bedre enn foreldrene sine har rett, de så mye verre på andre områder enn det foreldrene sine var. De som ikke klarer å se det er gjerne nettopp foreldrene til denne generasjonens unge. De klarer ikke å forstå at de har feilet i oppdragelsen så grundig, og det skjønner jeg er vanskelig å godta og innrømme for seg selv. Men ikke tenk på det du, send heller din håpefulle avgårde på Ex on the beach, og ikke se på de utvalgte episodene din håpefulle ikke vil du skal se, der de p*ler i vei for åpent kamera, mens de stikker ølflasker inn i rumpen dritafull, og lurer på hva Darwin er for noe.

De 2-300 noldusene er bare en liten brøkdel av alle dagens unge, at du skriver dette viser bare at du ikke har forstått et begrep som representativt utvalg. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Example skrev:

Tror du virkelig dagens ungdom er godt representert av de som er med på Ex on the Beach? Hvis du tror det, er det ikke så rart at du slår nedover, for du har åpenbart veldig liten kontakt med den yngre generasjonen.

Hehe, if you only knew.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Hehe, if you only knew.

Da vet du sikkert at den typiske norske ungdommen i dag aldri ville meldt seg på et slikt program.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Example skrev:

Da vet du sikkert at den typiske norske ungdommen i dag aldri ville meldt seg på et slikt program.

Du tilhører jo denne gjengen med unge voksne så jeg tror du kan med god samvittighet ta deg en bolle, ingenting av det du sier om dette fester seg, man vil jo ikke vedkjenne seg dette når man er en del av det selv :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Du tilhører jo denne gjengen med unge voksne så jeg tror du kan med god samvittighet ta deg en bolle, ingenting av det du sier om dette fester seg, man vil jo ikke vedkjenne seg dette når man er en del av det selv :)

Med den arrogansen er det ikke så rart at du ikke forstår ungdommen og deres handlinger. Og igjen, kjeft fra mennesker som ikke forstår dem preller selvfølgelig av ganske kjapt.

Skrevet
35 minutter siden, Capt. Obvious skrev:

Dagens ungdommer klarer ikke å la være å feste midt i en pandemi. En fest er visst viktigere for dem enn livet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Example skrev:

Med den arrogansen er det ikke så rart at du ikke forstår ungdommen og deres handlinger. Og igjen, kjeft fra mennesker som ikke forstår dem preller selvfølgelig av ganske kjapt.

Du er mye ute med å anta at jeg ikke gjør ditt eller datt. Det må du gjerne gjøre. Jeg gidder ikke krangle med deg, jeg er klar over at det er veldig vanskelig for deg å innse din generasjons begrensninger så det er like greit at du bare lar være :) 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Honey Dew skrev:

Dagens ungdommer klarer ikke å la være å feste midt i en pandemi. En fest er visst viktigere for dem enn livet.

Som skrevet en del ganger nå: De er ikke representative for norske unge i dag. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Hatsumomo skrev:

Du er mye ute med å anta at jeg ikke gjør ditt eller datt. Det må du gjerne gjøre. Jeg gidder ikke krangle med deg, jeg er klar over at det er veldig vanskelig for deg å innse din generasjons begrensninger så det er like greit at du bare lar være :) 

Så jeg antar at denne tråden egentlig ikke hadde noen funksjon om å prøve å endre på noe, bare for å få ut litt aggresjon mot de du mener er ansvarlig smitten i Norge?

Jeg ser for meg mange ungdom komme inn her og leser denne tråden - og blir fullstendig overbevist. De innser nå at selv om de ikke har vært med på Ex on the Beach, kunne det vært dem, og selv om de ikke har deltatt i slåsskamper, kunne det fort vært dem, fordi det har noen her sagt. Man må tross alt høre på eldre, særlig de som vet hva "de egentlig er". For selv om de både drikker og slåss mindre enn sin foreldregenerasjon, så er det tross alt PANDEMI.

Jeg tror det er på tide å tenke litt tilbake, og prøve å sette seg inn i hvordan det er å være ungdom. Det er en annen tilværelse enn å være voksen. De har et annet syn på hva som er gøy, tid og sosial omgang. Mange av dem bor også i andre byer enn familien, og bor svært trangt. Det er ikke like lett å isolere seg hjemme i et år i et 12 kvadrat stor hybel, som det er i en enebolig på 180. Ungdommen klarte seg bra frem til i sommer, og mer kan vi ikke forvente. Man ser det samme skjer over hele Europa.

• Liker 4
  • Opprett ny...