Gå til innhold

Her trenger jeg tilbakemelding.. en mann vil ha alenetid med barnet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 15 år. Han er interessert i gravemaskiner og den slags. 
i klassen hans går det en jente som han aldri har hatt kontakt med. Far til denne jenta sendte meg melding i går og spurte om han kunne få hente sønnen min i dag etter skolen og ta han med seg ca 4 mil herfra å kjøre gravemaskin. Bare de to sammen.. 

Jeg kjenner ikke denne faren i det hele tatt. Men kjenner eksen hans. Hun fortalte meg en gang at han har misbrukt både henne og stedatter seksuelt. 
nå vil han altså ta med seg min sønn på alenetur og kjøre gravmaskin 😱 

svarte selvfølgelig at det var hyggelig at han spurte om det, men at sønnen min er opptatt i helga.

han ville gjerne spørre igjen sa han.. 

hva vil en mann på 60 år med min sønn alene?? Vi kjenner de ikke engang, knapt nok vekslet et ord. 
i tillegg til jeg vet fortiden hans så blir jeg egentlig livredd for om han fantaserer om min sønn.. 

Anonymkode: ddda1...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

i klassen hans går det en jente som han aldri har hatt kontakt med. Far til denne jenta sendte meg melding i går og spurte om han kunne få hente sønnen min i dag etter skolen og ta han med seg ca 4 mil herfra å kjøre gravemaskin. Bare de to sammen.. 

Jeg kjenner ikke denne faren i det hele tatt. Men kjenner eksen hans. Hun fortalte meg en gang at han har misbrukt både henne og stedatter seksuelt. 

svarte selvfølgelig at det var hyggelig at han spurte om det, men at sønnen min er opptatt i helga.

hva vil en mann på 60 år med min sønn alene?? Vi kjenner de ikke engang, knapt nok vekslet et ord. 
i tillegg til jeg vet fortiden hans så blir jeg egentlig livredd for om han fantaserer om min sønn.. 

Selvfølgelig ikke!

• Liker 29
Skrevet

Her svarer du konsekvent nei, og nevner heller ingenting om tilbudet til din sønn. 
evt nevner du det får du forklare hvorfor du seier nei, og også dermed avverger at han evt sniker seg med om han skulle få lyst til å kjøre gravemaskin uten din viten. 

Anonymkode: f0519...389

• Liker 39
Skrevet

Nei sier du! Det hadde jeg gjort! 

Anonymkode: f8c13...635

• Liker 7
Skrevet

Her svarer du konsekvent nei, og nevner heller ingenting om tilbudet til din sønn. 
evt nevner du det får du forklare hvorfor du seier nei, og også dermed avverger at han evt sniker seg med om han skulle få lyst til å kjøre gravemaskin uten din viten. 

Har ikke sagt noe om tilbudet til min sønn. 
men rett før koronaen var vi på skolen på et arrangement. Jeg og sønnen min satt ved et bord og spiste sammen med ett annet foreldrepar. Da kommer denne mannen og setter seg ned. Sønnen min snakket om gravemaskiner og slike ting han er opptatt av.. da spurte denne mannen sønnen min om han ville bli med å kjøre snøscooter.. sønnen min svarte kanskje.. jeg ble så forfjamset..

bør jeg si til mitt barn at denne mannen ikke er helt god? At an ikke får være med han noe steder? 

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, Hannah80 skrev:

Hva trenger du tilbakemeldinger på? Dette er jo ikke noe å lure på, ts. 

Trenger bare å dele det med noen.. 

aner jo ikke hva denne mannen har i tankene sine.. skikkelig ekkelt 

• Liker 6
Skrevet

Hadde selvsagt sagt nei, at det var uaktuelt... Men hele greia høres veldig rart ut.

Og selvsagt skal du si det til sønnen din, tenk hvis denne tullingen prøver å "kjøre" han hjem en dag eller no slikt. Han er jo 15 år, regner jo med du har tatt praten med han om slikt for leeeenge siden.

• Liker 40
Skrevet

Veldig riktig av deg å si nei. Ville forklart situasjonen for sønnen din. Han er såpass stor at han bør informeres. 

• Liker 36
Skrevet

Har ikke sagt noe om tilbudet til min sønn. 
men rett før koronaen var vi på skolen på et arrangement. Jeg og sønnen min satt ved et bord og spiste sammen med ett annet foreldrepar. Da kommer denne mannen og setter seg ned. Sønnen min snakket om gravemaskiner og slike ting han er opptatt av.. da spurte denne mannen sønnen min om han ville bli med å kjøre snøscooter.. sønnen min svarte kanskje.. jeg ble så forfjamset..

bør jeg si til mitt barn at denne mannen ikke er helt god? At an ikke får være med han noe steder? 

Ja det bør du absolutt. Fortell ham det du vet, men i riktig ordelag selvfølgelig. Og at han under ingen omstendigheter skal være med denne fyren noe sted, ikke takke ja til skyss, ikke ta imot noen ting eller ha kontakt. Han er dessuten helt ukjent for dere Og ingen naturlig kontaktperson. 

• Liker 20
Skrevet

Fortsett å si nei. Samtidig ville jeg forklart sønnen om det i tilfelle mannen kontakter ham direkte bak din rygg. Han er stor nok å skjønne. Da kan han selv si nei.

• Liker 25
Skrevet

..og legger du merke til at han spør andre barn eller foreldre så bør dere melde fra til politiet, ikke anmelde (om det ikke skjer noe selvsagt), bare tipse om at her er det noe på gang som ikke er bra. Olutselig en dag får han "tak på"en ungdom eller et barn (igjen), og da er det forseint..!

Anonymkode: 4666c...d42

• Liker 14
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da svarer du at "din sønn har ingen interesse av dette så det er ikke aktuelt". 

Anonymkode: 338cb...24c

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville også vurdert å melde han til BV. Du sier at han har forgrepet seg på et stebarn, og at han nå har omsorgen for enda et barn? Meld ifra!!

• Liker 18
Skrevet

Saken her er altså et en godt voksen mann angivelig skal ha seksuelt misbrukt to kvinner.
Når han hører at en tenåringsgutt er interessert i gravemaskiner, hvilket han selv jobber med/har tilgang på, tilbyr han tenåringen å gjøre noe morsomt for ham. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du trekker frem dette med at han angivelig skal ha misbrukt to kvinner? Sønnen din er en gutt, ikke en kvinne.

Anonymkode: 4d716...30a

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dette er jo rett og slett creepy, du må aldri noen sine vurdere dette.

Skrevet

Hva om det bare er løgn eksen serverer? 

Synes at det er litt skummelt å fortelle for mye til sønnen din i tilfelle han sprer det videre. Det kan fort bli veldig stygt med tanke på datteren. 

Eg ville tråkka litt varsomt. Og hvis sønnen din bestemmer seg for at dette vil han bli med på så kan du jo nekte ham å gjøre det alene, bli med! 

Anonymkode: b1286...352

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...