AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Del Skrevet 23. oktober 2020 Hei! Jeg har nettopp kjøpt min første leilighet! Hva må jeg gjøre videre nå? Hva må man skaffe seg? Jeg må ihvertfall kjøpe innboforsikring, strøm- og internettabonnement. Kan noen anbefale gode og rimelige leverandører på dette? Gjerne kom med andre tips og råd til hva jeg burde vite ☺️ Anonymkode: d8e6a...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Del Skrevet 23. oktober 2020 Forsikring får du ofte billig hvis du er medlem av fagforening. Ellers er dette en god oversikt: https://www.finansportalen.no/forsikring/ Strøm https://www.elskling.no/stromavtaler/ Hvis du har kjøpt i et borettslag, har ofte borettslaget avtale med en TV-leverandør som også leverer nett. Hos oss er det inkludert i felleskostnadene, så sjekk det før du bestiller. Anonymkode: 62843...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Del Skrevet 23. oktober 2020 Vaskemaskin. Anonymkode: f15c1...c43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 23. oktober 2020 #4 Del Skrevet 23. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp kjøpt min første leilighet! Hva må jeg gjøre videre nå? Hva må man skaffe seg? Jeg må ihvertfall kjøpe innboforsikring, strøm- og internettabonnement. Kan noen anbefale gode og rimelige leverandører på dette? Gjerne kom med andre tips og råd til hva jeg burde vite ☺️ Nøkkel! Du må ha nøkkel. Og puter. Gardiner får du til jul. Hmm.. Tannbørste. Det er hva jeg kan komme på i farten. Resten kan vente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Del Skrevet 23. oktober 2020 Grattis med kåk! Du sier ikke noe om hvor mye du har av møbler og utstyr - stor forskjell på å ha det meste vs nesten ingenting. Hvis du mangler det meste, og har blåst budsjettet på kåken, vil jeg tipse om IKEA for start-pack til kjøkken, og Finn for gjenbruk/møbler. Anonymkode: 50bba...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Del Skrevet 23. oktober 2020 Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg et håndkle, seng+dyne+pute+sengesett+laken, noen kopper og tallerkener og bestikk, en stekepanne. Ogklær. Det jeg savnet mest var saks og kjøkkenkniv. Merket også ganske raskt et behov for gardiner, men det kommer kanskje an på leiligheten. Ikke kjøp for mye i starten, bo deg til så merker du hva du trenger. Anonymkode: 5eb00...515 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. oktober 2020 #7 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Da jeg flyttet hjemmefra for første gang, glemte jeg å tenke på småting som man tar som en selvfølge at man har, som ostehøvel, boksåpner og vinåpner. Den siste er kanskje ikke så nødvendig, men kjedelig å ikke ha når man trenger den Endret 23. oktober 2020 av altflyter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 24. oktober 2020 #8 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg måtte ha husforsikring der jeg kjøpte. (Leilighet i generasjonsbolig) Den går på fasaden og utsiden av huset. Så har jeg innbo forsikring, strøm fra norgesenergi (med prismatch), og Internett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå