AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Nå var det telefon til far her igjen, fra mor til datteren hans... God helg liksom. Alltid noe. Nå er det visst helt forferdelig at det blir redd opp på sofaen i stua til jenta når hun er her, hun burde visst ha et eget soverom mener mor, selv om hun kun er her annenhver helg... At det ekstra soverommet ikke finnes der vi bor nå, er visst vanskelig å forstå. At far har to små unger her som trenger rommene sine (en er baby og sover inne med oss), og at det bor en tenåring (min) her på fulltid som heller ikke kan kastes ut fra sitt rom, er ikke opplysninger som går inn i hodet hennes tydeligvis. Og nei, vi kan ikke kjøpe noe større i nåværende økonomiske situasjon, blant annet fordi far forsørger unger- inkludert jentungen de deler, via bidrag! Sorry utblåsning, men hva ER det med disse eksene som skal lage så j*vlig mye drama og problemer, jeg fatter det ikke. Anonymkode: 20710...40c 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 23. oktober 2020 Skjønner hodt hun reagerer på det der jeg Anonymkode: 35bb7...4f1 167
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 23. oktober 2020 Det skjønner jeg faktisk veldig godt at hun reagerer på. Barnet hans skal selvfølgelig slippe å sove på stua! Ungen din får lære seg å dele rom. Anonymkode: 8e46c...a8a 176
Populært innlegg Cheddar Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 23. oktober 2020 Selvfølgelig burde hun ha mulighet til eget rom?! Sofaen liksom??? 92
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Hvor gammel er jenta? Og hvor gammel er din tenåring og hvilket kjønn? Venninna mi som hadde stesøsken, hadde en sånn seng i høyden på rommet sitt. Da stesøsken var der en seng, så sov hun øverst i køyesenga, og hun som bodde der fast sov nederst Anonymkode: 698c7...1f3 19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Synes tenåringen kan sove på sofaen..... Anonymkode: f4c2f...bde 14
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Skjønner henne godt. Kjøp en køyeseng til det ene rommet. Dere kan etter hvert ta et lite soverom så får barna dele hovedsoverommet Anonymkode: 7af53...47c 42
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg faktisk veldig godt at hun reagerer på. Barnet hans skal selvfølgelig slippe å sove på stua! Ungen din får lære seg å dele rom. Anonymkode: 8e46c...a8a Enig, kanskje eldste fellesbarn kan dele med halvsøster. Anonymkode: fe44d...b58 14
Gjest BethD Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Sover barnet på sofaen...? Da hadde jeg også reagert.
Gjest BethD Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes tenåringen kan sove på sofaen..... Anonymkode: f4c2f...bde Det er da vel ingen som skal sove på sofaen i eget hjem!!!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 Det normale var at jenta delte rom med tenåringen din. Når mine foreldre ble skilt (mange år siden) og han fant en ny, og før de kjøpte felles bolig, så hadde han en hybel med et soverom. Det var ikke en centimeter mer plass enn en dobbeltseng. Der sov da jeg, far, hans nye flamme og hennes datter. Hun var 4 og jeg 6. Når de kjøpte større så delte jeg og flammenes datter rom. Selv om jeg var der i helger og hun på fulltid. Anonymkode: 3a800...898 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Her er det du som er vanskelig, helt normalt at barn som har to hjem har soverom i begge hjemmene.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 23. oktober 2020 Stakkars jente som må sove på sofaen! Velkommen til pappa liksom, her er det ikke plass til deg. Anonymkode: 6dab4...72f 124
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #14 Skrevet 23. oktober 2020 Hvorfor pumpe ut unger når dere ikke har råd til å huse dem? Hva skal dere gjøre når babyen er for stor til å sove på rommet deres? Anonymkode: 43241...4cb 105
Maleficenta Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 Men babyen har eget rom men sover inne hos dere nå? Da kam jo jenta sove på babyen sitt rom. Evt om hun og er nesten tenåring, så får de to eldste dele rom når hun er der. Køyeseng... 20
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 Hvorfor kan ikke barnet sove på rom med din tenåring? Barnet kan ikke sove i stua, og bør ha en egen seng å sove i. 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #17 Skrevet 23. oktober 2020 Skal de sette av et helt soverom til en som er der annenhver helg da, er det det dere mener? Min datter på 17 sover på gjesterommet/hobbyrommet/spillrommet, altså fars ekstra rom i hans hus når hun er hos far og stemor, på en sovesofa. Det har hun gjort i snart 15 år, hun er 17 nå.. Kunne ikke falle meg (oss) inn å forlange at et rom skal være øremerket et barn som er der annenhver helg og ferier.... Og ikke skal kunne brukes av resten av husstanden? Hun HAR et rom, her hjemme. Det må da være måte på??? Anonymkode: 584b9...c1e 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 23. oktober 2020 Helt forståelig at hun reagerer på det. At far har pådratt seg flere barn enn han har råd til er jo dritkjipt. Anonymkode: 61f49...0ba 61
Humle Brumle Skrevet 23. oktober 2020 #19 Skrevet 23. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes tenåringen kan sove på sofaen..... Anonymkode: f4c2f...bde Det skaper sikkert kjempegod stemning og forhold mellom stesøsken... Hver gang stesøster kommer mister jeg privatlivet mitt og stesøstra får være alene inne på mitt rom, der jeg har private saker. 24
Populært innlegg Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #20 Skrevet 23. oktober 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.10.2020 den 19.09): Skal de sette av et helt soverom til en som er der annenhver helg da, er det det dere mener? Min datter på 17 sover på gjesterommet/hobbyrommet/spillrommet, altså fars ekstra rom i hans hus når hun er hos far og stemor, på en sovesofa. Det har hun gjort i snart 15 år, hun er 17 nå.. Kunne ikke falle meg (oss) inn å forlange at et rom skal være øremerket et barn som er der annenhver helg og ferier.... Og ikke skal kunne brukes av resten av husstanden? Hun HAR et rom, her hjemme. Det må da være måte på??? Anonymkode: 584b9...c1e Ja. Barn som er på besøk såpass ofte skal ha et godt sted å sove. Da er ikke stua et godt alternativ, men heller forstyrrende for god søvn med tanke på at folk går ut og inn og kanskje har på TV-en. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå