Gå til innhold

Da var eksen hans misfornøyd igjen. Jeg blir gal.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå var det telefon til far her igjen, fra mor til datteren hans... God helg liksom. Alltid noe. Nå er det visst helt forferdelig at det blir redd opp på sofaen i stua til jenta når hun er her, hun burde visst ha et eget soverom mener mor, selv om hun kun er her annenhver helg... :rolleyes:  At det ekstra soverommet ikke finnes der vi bor nå, er visst vanskelig å forstå. At far har to små unger her som trenger rommene sine (en er baby og sover inne med oss), og at det bor en tenåring (min) her på fulltid som heller ikke kan kastes ut fra sitt rom, er ikke opplysninger som går inn i hodet hennes tydeligvis. Og nei, vi kan ikke kjøpe noe større i nåværende økonomiske situasjon, blant annet fordi far forsørger unger- inkludert jentungen de deler, via bidrag! 

Sorry utblåsning, men hva ER det med disse eksene som skal lage så j*vlig mye drama og problemer, jeg fatter det ikke. 

Anonymkode: 20710...40c

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er jenta? Og hvor gammel er din tenåring og hvilket kjønn?

Venninna mi som hadde stesøsken, hadde en sånn seng i høyden på rommet sitt. Da stesøsken var der en seng, så sov hun øverst i køyesenga, og hun som bodde der fast sov nederst 

Anonymkode: 698c7...1f3

• Liker 19
Skrevet

Synes tenåringen kan sove på sofaen.....

Anonymkode: f4c2f...bde

• Liker 14
Skrevet

Skjønner henne godt. Kjøp en køyeseng til det ene rommet. Dere kan etter hvert ta et lite soverom så får barna dele hovedsoverommet 

Anonymkode: 7af53...47c

• Liker 42
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg faktisk veldig godt at hun reagerer på. Barnet hans skal selvfølgelig slippe å sove på stua! Ungen din får lære seg å dele rom.

Anonymkode: 8e46c...a8a

Enig, kanskje eldste fellesbarn kan dele med halvsøster.

Anonymkode: fe44d...b58

• Liker 14
Skrevet

Sover barnet på sofaen...? Da hadde jeg også reagert. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er da vel ingen som skal sove på sofaen i eget hjem!!!

Skrevet

Det normale var at jenta delte rom med tenåringen din. 

Når mine foreldre ble skilt (mange år siden) og han fant en ny, og før de kjøpte felles bolig, så hadde han en hybel med et soverom. Det var ikke en centimeter mer plass enn en dobbeltseng. Der sov da jeg, far, hans nye flamme og hennes datter. Hun var 4 og jeg 6. Når de kjøpte større så delte jeg og flammenes datter rom. Selv om jeg var der i helger og hun på fulltid. 

Anonymkode: 3a800...898

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Her er det du som er vanskelig, helt normalt at barn som har to hjem har soverom i begge hjemmene. 

Skrevet

Men babyen har eget rom men sover inne hos dere nå? Da kam jo jenta sove på babyen sitt rom. Evt om hun og er nesten tenåring, så får de to eldste dele rom når hun er der. Køyeseng... 

• Liker 20
Skrevet

Hvorfor kan ikke barnet sove på rom med din tenåring? Barnet kan ikke sove i stua, og bør ha en egen seng å sove i. 

• Liker 11
Skrevet

Skal de sette av et helt soverom til en som er der annenhver helg da, er det det dere mener? Min datter på 17 sover på gjesterommet/hobbyrommet/spillrommet, altså fars ekstra rom i hans hus når hun er hos far og stemor, på en sovesofa. Det har hun gjort i snart 15 år, hun er 17 nå.. Kunne ikke falle meg (oss) inn å forlange at et rom skal være øremerket et barn som er der annenhver helg og ferier.... Og ikke skal kunne brukes av resten av husstanden? Hun HAR et rom, her hjemme. Det må da være måte på??? 

Anonymkode: 584b9...c1e

• Liker 31
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skaper sikkert kjempegod stemning og forhold mellom stesøsken... Hver gang stesøster kommer mister jeg privatlivet mitt og stesøstra får være alene inne på mitt rom, der jeg har private saker.

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...