Gå til innhold

Får ikke henge opp nytt, stort bilde over sofaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

det henger et gammelt bilde over sofaen som er samboeren sitt. Det har hengt der siden vi flyttet inn. Jeg fikk et bilde i gave av søsteren min som er utrolig fint. Jeg foreslo å bytte litt på det og henge det opp over sofaen. 

Samboer sa bestemt nei, at det skjer ikke. Det er min leilighet også sier jeg. Han ble sur og sa at nei, det skjer ikke. Hans bilde skal henge der. 

Anonymkode: abba2...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne var vanskelig.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke henge det et annet sted? Er det noe galt med bildet som allerede henger der, slik at det virkelig bør byttes ut, eller er det bare at du liker det nye bedre?

Anonymkode: 1edef...b19

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke henge det et annet sted? Er det noe galt med bildet som allerede henger der, slik at det virkelig bør byttes ut, eller er det bare at du liker det nye bedre?

Jo men det passer utrolig fint over sofaen, det er 70x100. Moderne bilde fra Linn Wold. 

Hans bilde er avlangt, makt i rødt, brunt, gult.. fra Asia, passer ikke helt inn. 

Skrevet

Å herregud, er det ikke snart slutt på høstferien?

Anonymkode: b5a5c...820

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud, er det ikke snart slutt på høstferien?

På tide å logge ut av kg om du blir så sur av en sånn problemstilling? 

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo men det passer utrolig fint over sofaen, det er 70x100. Moderne bilde fra Linn Wold. 

Hans bilde er avlangt, makt i rødt, brunt, gult.. fra Asia, passer ikke helt inn. 

Men han liker det jo tydeligvis godt. Vær forsiktig så du ikke ender opp med at dere bor et sted der du synes alt passer inn, mens han føler seg utilpass og ikke hjemme. Når man ikke har kliss lik smak (og det har man som regel ikke) så er det helt naturlig at man har elementer som «ikke passer inn» når to ulike personer skaper et felles hjem. Ville latt han ha bildet sitt i fred, og heller hengt mitt eget et annet sted. 

• Liker 10
Skrevet

Et kjapt Linn Wold-søk forteller meg at det er svært få av hennes bilder som hadde kommet opp i min stue, i alle fall. Kanskje dere kan klare å finne et kompromiss som begge liker? 

• Liker 22
Skrevet

I stua så tenker vi at vi må være enige om ting som skal henge på veggene. Så kan kunst som bare 1 av oss liker henge andre steder i huset (gangen, soverom, kontor osv). Om du ikke liker hans bilde og han ikke liker ditt så må dere finne et begge liker da. Eier dere leiligheten sammen og bor der sammen har ikke han noe mer rett til å bestemme hva som skal henge der enn deg, så om du ikke liker hans bilde og det har hengt der feks 1 år så burde jo du få ha noe der samme tid. Men, det beste er som sagt å finne noe begge liker til stua.

Anonymkode: d674c...750

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Ananas. skrev:

Et kjapt Linn Wold-søk forteller meg at det er svært få av hennes bilder som hadde kommet opp i min stue, i alle fall. Kanskje dere kan klare å finne et kompromiss som begge liker? 

Amen til det! 
Fikk flach-back til 1990, og lurte på hvor plakaten med lilla enhørning i måneskinn var! 

• Liker 15
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans bilde er avlangt, makt i rødt, brunt, gult.. fra Asia, passer ikke helt inn

Ifølge deg...... og......?

Anonymkode: 7f270...d78

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Ananas. skrev:

Screenshot_2020-10-23-17-06-42-573_com.android.chrome.jpg

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide å logge ut av kg om du blir så sur av en sånn problemstilling? 

Jaha?

Eller jeg kan lage tråd om hvor forferdelig jeg har det, siden samboeren kjøpte riflet makaroni i stedet for glatt.

Hva er poenget med tråden?

At vi skal si at du har rett? At vi skal si at dere like godt kan flytte fra hverandre siden dere mangler evne til små avgjørelser? Hva er poenget her? Hva ønsker du hjelp til?

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_2020-10-23-17-06-42-573_com.android.chrome.jpg

Ser helt jævlig ut. Hadde aldri hatt det sentralt i stua. 

Anonymkode: dbc07...b01

• Liker 5
Skrevet

Dere skal bo der sammen, og dere skal skape et felles hjem. 

I vår leilighet har det vært viktig å sette preg at vi begge bor her. Hos oss er det faktisk mannen som har bestemt bildene på veggene i hele leiligheten. Føler en del kvinner faller veeeeldig for interiør og stil, gjerne skandinavisk med disse desenio-bildene på veggene så snart de kommer inn i eget bopel - uten å tenke på hva mannen ønsker og tenker. 

Nei, så passer kanskje ikke bildet han har i stua, men hva er problemet? La det henge der og heng ditt eget kanskje i gangen? Det er jo da det første folk legger merke til! 

Hvis det er sååå krise, så finn et bilde sammen som dere begge liker. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å trekke lodd om det? Den som taper henger bildet sitt et annet sted.

Det kan aldri bli helt stilrent i en sin smak når man er to som bor sammen. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser helt jævlig ut. Hadde aldri hatt det sentralt i stua. 

"Helt jævlig"? Slutt å overdrive bare fordi det er Kvinneguiden. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å trolle bare fordi det er kvinneguiden?

• Liker 3
Skrevet

Han liker ikke ditt bilde og du liker ikke hans. Ingen av dere har mer rett enn den andre, og begge burde ha rett til å sette ned foten når den ene kommer med noe den andre ikke liker. Jeg likte forslaget om loddtrekning. Et annet alternativ er å fjerne begge bildene og heller finne noe dere begge liker. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som billige plakater fra 1990-tallet. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...