Gjest Warrior Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Må si jeg ble litt nervøs nå når jeg så det har økt så mye med korona i Bergen siste døgnet. Jeg visste jo ikke dette før jeg så det nå. Slektninger som bor der er på vei hit og skal være her i helga. De kommer rett fra skole og jobb. Kan ikke akkurat jage de hjem, men det går vel bra med besøk der i fra nå? De voksne har ikke vært på utesteder eller fester i Bergen. De har kun vært på jobb, skole og matbutikk. Det som bekymrer meg mest er barn er ikke så opptatt av håndhygiene som voksne. Endret 23. oktober 2020 av Gjest
NorthernLight Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Man vet aldri i disse tider. Du er nok uheldig hvis du skulle bli smittet, men det lureste er å møte minst mulig folk fra steder der det er mye smitte.. dessuten er det mange som sier de er flinke til å sprite hendene men som tar så vidt antibac på hendene i 2 sek. Eller tar på mobilen i butikken etter å ha tatt på håndtak der osv osv. 1
kunstnerfluen Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Tenker dette går veldig bra. De fleste barn er ofte mer opptatt av håndvask enn de voksne føler og har jeg observert. Bare ta forholdsregler med å ikke klemme, sitte for nært osv. Om du har 2 bad så oppfordrer jeg til å la de få sitt eget bad. 4
Gjest Warrior Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 15 minutter siden, Honey Dew skrev: Ville holdt meg hjemme. Ja det er ikke jeg som skal til Bergen, dit hadde jeg ikke reist nå, men fått besøk fra folk som bor der. 8 minutter siden, NorthernLight skrev: Man vet aldri i disse tider. Du er nok uheldig hvis du skulle bli smittet, men det lureste er å møte minst mulig folk fra steder der det er mye smitte.. dessuten er det mange som sier de er flinke til å sprite hendene men som tar så vidt antibac på hendene i 2 sek. Eller tar på mobilen i butikken etter å ha tatt på håndtak der osv osv. Hadde nok bedt de komme en annen gang hvis jeg visste det hadde økt så mye siste døgnet, men ingen av oss visste det før de var på vei og da synes jeg det blir litt dumt å si de må reise hjem igjen. Jeg regner med det er lov å reise inn og ut fra Bergen? Har ikke fått med meg noe annet, så får regne med det går bra? De er ikke mange i alle fall. Hadde de vært 5 eller mer, og nylig vært på fest eller utesteder da hadde jeg sagt nei uten tvil.
NorthernLight Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 34 minutter siden, Warrior skrev: Hadde nok bedt de komme en annen gang hvis jeg visste det hadde økt så mye siste døgnet, men ingen av oss visste det før de var på vei og da synes jeg det blir litt dumt å si de må reise hjem igjen. Jeg regner med det er lov å reise inn og ut fra Bergen? Har ikke fått med meg noe annet, så får regne med det går bra? De er ikke mange i alle fall. Hadde de vært 5 eller mer, og nylig vært på fest eller utesteder da hadde jeg sagt nei uten tvil. Ja det er lov. Det går sikkert bra. Bare hold litt avstand, ikke bruk samme håndkle på badet og ikke ta på ansikt og mat uten å vaske hender først. 2
Imsdalen Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Bare vær klar over at det kommer nye nasjonale regler på mandag, så plutselig sitter dere der i en tilbakevirkende karantene.
Gjest Warrior Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 (endret) 16 minutter siden, Imsdalen skrev: Bare vær klar over at det kommer nye nasjonale regler på mandag, så plutselig sitter dere der i en tilbakevirkende karantene. Vet det kommer nye regler på mandag, men besøket reiser igjen på søndag. Hvis de blir syk så må jeg selvfølgelig i karantene, men får virkelig ikke håpe de blir syk. Endret 23. oktober 2020 av Warrior
KvinneguidenBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 12 timer siden, Warrior skrev: Må si jeg ble litt nervøs nå når jeg så det har økt så mye med korona i Bergen siste døgnet. Jeg visste jo ikke dette før jeg så det nå. Slektninger som bor der er på vei hit og skal være her i helga. De kommer rett fra skole og jobb. Kan ikke akkurat jage de hjem, men det går vel bra med besøk der i fra nå? De voksne har ikke vært på utesteder eller fester i Bergen. De har kun vært på jobb, skole og matbutikk. Det som bekymrer meg mest er barn er ikke så opptatt av håndhygiene som voksne. Det er ikke fri smitte registrert i Bergen. Utbrudd knyttet til fester og utesteder i aldersgruppen 20-29 og nærkontakter av disse. Vær nøye med håndvask og avstand, separate håndklær eller papirhåndklær på toalett, og avstand ved måltid mv (ja, det er lov å spise middag i sofaen for noen og ved bordet for andre). Luft godt og prat gjerne på tur utendørs. Har du først valgt å få besøk, så senk skuldrene og vær sosial. Har du full angst og er i høyspenn for å være utsatt for smitte og sykdom blir det ikke koselig uansett og du bør avlyse. Jeg bor selv i Bergen og 57 nye tilfeller når mange tester seg og vi er over 250.000 gjør at jeg tør å gå på mindre middager med avstand / renhold og symptomfrie deltakere. Lykke til!
Anbefalte innlegg