Gå til innhold

Lavkarbo, hvor mange cheatmeals er lov? 😇

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spise lavkarbo, orker ikke å regne med tall antall karbo osv:P  Målet er å gå ned 20 kg, men tenker å gjøre nye matrutiner til en livsvane! Jeg må rett og slett spise mindre for alltid om jeg skal holde vekten nede, og det går fint og jeg er veldig motivert da jeg er glad i sunn mat :) 

Men jeg som mange andre er også veldig glad i fastfood da... hehe... særlig peppes pizza 🙈

Om jeg skal ned i vekt, kan jeg ha et fastfood måltid i uka, måneden? Annen hver måned? 

Og når jeg har nådd min vekt, hvor ofte kan jeg spise fastfood da?

Jeg forstår GODT at vi alle har forskjellig kropp og forskjellig forbrennelse. 

men det er nettopp det ene cheat måltidet som jeg gleder meg til som gir meg motivasjon til å spise sunt ellers 😅

Så jeg tenker egentlig høyt, og lurer på dere som har suksess med vektnedgang og dere som har nådd målet, Hvor ofte unner dere dere noe skikkelig godt? 😊

(selv om jeg vet det ikke kan sammenlignes med meg 🙈)

Anonymkode: 2a091...701

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke orker å regne på antall karbo, hvordan har du da styring på hva du får i deg? Å starte en livsstilsendring med hovedfokus på cheatday er kanskje ikke den beste forutsetningen for å greie å fullføre. Så ville heller ha funnet alternativer til disse matvarene som faktisk er lavkarbo. 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, panzerpølsa skrev:

Hvis du ikke orker å regne på antall karbo, hvordan har du da styring på hva du får i deg? Å starte en livsstilsendring med hovedfokus på cheatday er kanskje ikke den beste forutsetningen for å greie å fullføre. Så ville heller ha funnet alternativer til disse matvarene som faktisk er lavkarbo. 

Jeg klarer rett og slett ikke uten cheatmeals å glede meg til 🙈 

Nei jeg ønsker ikke å fokusere på tall... maten min kommer i det meste å bestå av grønnsaker, og rent kjøtt i ny og ne. Grønnsaker kan jeg spise så mye jeg vil av (tenker da på tomat, agurk og brokkoli som jeg er veldig glad i) 😊 

ts

Skrevet

Jeg går ikke på lavkarbo. Jeg spiser jo makrell i tomat,  grønnsaker og knekkebrød med fiber,  men ris og brød, pasta og poteter finnes i kostholdet mitt. Jeg pleier å skeie ut på lørdager. Da har jeg lasagne eller pizza og godteri etterpå.  Har foreløpig gått ned 5 kg på en måned 

Anonymkode: bd9b0...b3f

Skrevet

Lavkarbo pizza er enkelt å lage selv. Hadde en uke jeg spiste pizza daglig. Lavkarbo er ikke ille om du er god på kjøkkenet. Ellers spiser jeg det jeg har lyst på, av og til, men nå anser jeg meg som ferdig og spiser bare litt lavkarbo. (Altså ikke brød, ris, pasta og poteter etc til vanlig). 

Anonymkode: 3502b...eeb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke på lavkarbo. Jeg spiser jo makrell i tomat,  grønnsaker og knekkebrød med fiber,  men ris og brød, pasta og poteter finnes i kostholdet mitt. Jeg pleier å skeie ut på lørdager. Da har jeg lasagne eller pizza og godteri etterpå.  Har foreløpig gått ned 5 kg på en måned 

Anonymkode: bd9b0...b3f

Åh så bra!! 😄 Lasagne er en veldig god og verdig cheatmeal 🤤❤️
ts

Skrevet

Du må jo bere prøve deg fram eller telle kalorier. Om du gå ned med pizza en gang i uka, så kan du fortsett med det. Stopper vekta opp, må du redusere. 

Anonymkode: 483fb...27d

Skrevet

Ett i året på julaften.

Cheat meals ødelegger dietten, og det kan ta inntil en uke før man oppnår skikkelig ketose igjen etter en utskeielse.

Anonymkode: e0149...6cc

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett i året på julaften.

Cheat meals ødelegger dietten, og det kan ta inntil en uke før man oppnår skikkelig ketose igjen etter en utskeielse.

Det er om hun velger å spise ketogent. Lavkarbo er mange andre retninger enn det. 

Anonymkode: 3502b...eeb

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett i året på julaften.

Ja det er helt sant :) men jeg spiser lavkarbo og ikke keto da :) 

ts

Skrevet

De som lykkes med vektnedgang, er dønn ærlige. De aksepterer at de må spise mindre, og finner en måte å regulere matinntaket sitt på som fungerer for dem, om det så er kaloritelling, lavkarbo, lettprodukter, tallerkenmodellen, periodisk faste eller måltidserstattere. De jukser ikke, og de bruker ikke maten de prøver å unngå, som belønning for å ha unngått å spise den. De spiser rett og slett det de vil ha, men på en ansvarlig måte. De er selvgående og både vet og føler at de bestemmer selv. De er seriøse og vaser ikke rundt, men de straffer og bebreider heller ikke seg selv for å være mennesker med menneskelige instinkter, behov og lyster. De forstår hva som er allmenmenneskelig, og hva som er individuelt. 

Anonymkode: 83e0b...a6a

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer rett og slett ikke uten cheatmeals å glede meg til 🙈 

Nei jeg ønsker ikke å fokusere på tall... maten min kommer i det meste å bestå av grønnsaker, og rent kjøtt i ny og ne. Grønnsaker kan jeg spise så mye jeg vil av (tenker da på tomat, agurk og brokkoli som jeg er veldig glad i) 😊 

ts

Men da er kanskje ikke lavkarbo veien å gå for deg? Det vil jo ikke fungere med cheatdays, eller for en periode. Det er noe du må holde på for resten av livet, hvis det skal ha noen hensikt 😊 

Skrevet

Du kan spise normalt og gå ned i vekt, bare halver mengdene du spiser (om du er veldig overvektig). Spiser du 5 ganger om dagen, kutt ut 2 måltider og spis mindre porsjoner av de andre 3 måltidene. Pleide du spise to kjøttbiter og 5 poteter til middag, spis 1 stykke, 1 potet og 200-500g brokkoli, blomkål, gulrøtter. Fortsatt sulten? Spis mer brokkoli. Om du ha saus, bruk et minimum og så lite som du kan slippe unna med for å få den lille ekstra smaken. Maten skal ikke flyte. 

Spiser du vafler en dag, dropp middagen. Vafflene har mer kalorier i seg enn hele middagen din, du kan ikke spise både vaffler og middag om du skal ned i vekt.

Spiser du 200g sjokolade, potetgullpose, samme greia. De blir istedetfor middagen. Da spiser du frokost, sjokolade og kvelds. For eks. Og du spiser fortsatt mindre frokost- og kveldsporsjoner enn du gjør idag. Det blir små måltider, men kalorimessig spiser du fortsatt mye når du inkluderer sjokolade.

Anonymkode: 3ba3b...7ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de fleste kommer til å gå på en liten smell i ny og ne. Men å legge inn cheatday i planen er ingen god ide. Jeg sprakk skikkelig en gang jeg lagde pizzasnurrer til skolen, spiste en selv og det var sykt digg. Men jeg stoppet med den ene og fortsatte som tidligere med lavkarbo. Det påvirket meg ikke noe mer enn at jeg ble litt oppblåst. Men du kan ikke legge inn faste dager. 

Anonymkode: bd606...ec0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...