Gå til innhold

Hvordan vet jeg om en mann aksepterer at vi kun er venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 20 år gammel jente/kvinne, som har reflektert litt rundt at mine nærmeste venner er menn. Tror jeg vil påstå at jeg har fire nære venner som jeg kan dele det meste med, av disse er kun en av dem kvinne. Personlig har jeg aldri tenkt at dette er et problem, men leste nylig på kvinneguiden der mange skrev man umulig kan være nær venn med heterofile menn, og at de uansett vil ha forhåpninger om noe mer. Disse mennene er personer jeg har blitt kjent med gjennom politikk, skole og universitetsstudier, og vi har rett og slett mer til felles enn jeg har med de fleste kvinner. Utenom dette anser jeg ikke meg selv som spesielt maskulin, jeg har ikke noen spesielt «mandige» interesser, men heller mer kjønnsnøytrale. 

Jeg må innrømme at jeg ble litt lei meg av det jeg leste, fordi jeg ønsker virkelig ikke at de skal ha noen tanker om noe mer.. Noen her som har andre erfaringer?

Anonymkode: b433f...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja... 

Jeg er slik som deg, har mer mannlige venner enn kvinner. 

De fleste kompisene mine har prøvd seg (dog når dem er fulle). 

Ville ikke tenkt på det. Kvinner og menn kan fint være venner 🙂

Anonymkode: 232ae...4b0

Skrevet

Tror nok det kommer veldig an på den individuelle, og det er nok veldig forskjellig fra person til person. Noen har lettere for å ha guttevenner enn andre. Jeg personlig har erfaring med at de jeg har snakket med vil ha noe mer, men sånn er det ikke for alle.

Anonymkode: 30cc5...aba

Skrevet

Jeg hadde 5 nære, mannlige venner da jeg var student. (Hadde nære kvinnelige venner også) Var veldig glad i de, de var som brødre for meg. Jeg var god venn med kjærestene deres også. Det var ingen problem å være venn med det motsatte kjønn i min vennegjeng og vi kunne godt gå ut bare et par stk på byen, f.eks. 

Vi er alle etablerte i dag og har mindre kontakt enn før. Men jeg er fremdeles venn med alle. 

Anonymkode: a90ce...342

Skrevet

Bekjent er vel ordet, når du får deg mann så vil du nok droppe disse uansett eller bruke lite tid på dem.

Menn og kvinner er aldri ekte venner.

Anonymkode: 8e1ce...f07

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kompisene mine har prøvd seg (dog når dem er fulle). 

Ville ikke tenkt på det. Kvinner og menn kan fint være venner 🙂

Åh, så inkonsekvent!

Og, TS, hvorfor la du tråden her inne? Freudian slip?

Anonymkode: b1743...c10

Skrevet

Denne videoen er jo velkjent som en slags uformell undersøkelse på spørsmålet du stiller, tipper det ligger ganske nært sannheten i de fleste tilfeller jeg.

Anonymkode: bf1ef...854

Skrevet

Jeg tror heller det er du som må akseptere at det er kjønnsforskjeller. Behandle dem som venner, der du vet at de nårsomhelst kan oppgradere til sex, eller forhold.  Med denne kunnskapen slipper du å bli overrasket og skuffet, den dagen det viser seg. Selvsagt er det en grov generalisering, men jeg tror det er bedre for deg, å bli overrasket andre veien.  Gammel mann.  

Anonymkode: 99a63...e2a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bekjent er vel ordet, når du får deg mann så vil du nok droppe disse uansett eller bruke lite tid på dem.

Menn og kvinner er aldri ekte venner.

Anonymkode: 8e1ce...f07

Hehe.. så bastant da? 

Jeg har flere nære mannlige venner som jeg har hatt fra jeg var mellom 15-20 år, nå er jeg 40 år og har to barn.. så ekte venner vil jeg påstå at vi er! Vi sees fortsatt jevnlig. 

Anonymkode: 4bb9a...7d2

Skrevet

Jeg lurer av og til på hvordan menn som ikke har sjans på tinder skal få seg dame. Det er ikke lov å være interessert i venninner, ikke lov å være interessert i kolleger, ikke lov å snakke med fremmede damer. Og på tinder må man være høy og storbygd

Anonymkode: 85c87...5f6

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer av og til på hvordan menn som ikke har sjans på tinder skal få seg dame. Det er ikke lov å være interessert i venninner, ikke lov å være interessert i kolleger, ikke lov å snakke med fremmede damer. Og på tinder må man være høy og storbygd

Anonymkode: 85c87...5f6

Ja, det er i grunn et under at menneskeheten overlevde før tinder. 

Anonymkode: b1743...c10

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Nei de vil håpe at enhver anledning vil ende i sex eller kjærlighet. Så de kan være venner i håp for noe  mer. Det er iallefall min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...