AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #61 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tror ikke jeg heller. Det er vanskelig generelt pga helsen, men også pga av store hull i CV og mangel på referanser. Arbeidsgivere luker ut disse, og havner dermed bakerst i bunken. Veldig synd, da jeg tror mange etterhvert kan ha fått bedret inntektsevnen sin. Mange forsøker nok, men de møter nok for det meste motgang. Det er bla dette området politikerne burde jobbe mer med, for å øke arbeidskraft og økonomisk vekst. Anonymkode: 29454...ecd Da får man jobb gjennom nav. Om man kan jobbe, har nav flere jobber. Så enkelt er det. Anonymkode: a8dbd...125
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #62 Skrevet 23. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir for lettvint å si at eneste problemet til narkomane bare er avhengighet av drugs. Ofte er det store andre problemer de rømmer fra, og ikke alle har positiv respons av behandling. Selv om du gjør en narkoman nykter, så er de sjelden 100% friske selvom, Anonymkode: a8dbd...125 Å jasså? Touché Anonymkode: 93d73...76b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #63 Skrevet 23. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får man jobb gjennom nav. Om man kan jobbe, har nav flere jobber. Så enkelt er det. Anonymkode: a8dbd...125 Det er ikke hvem som helst som får jobbe i NAV. Man må først ha rette kvalifikasjoner og så må man utkonkurrere alle andre som søker jobb i nav. Det holder ikke å være frisk for å få jobb i nav. Selv om det er lett å tro det med trygdeskandalen friskt i minne. Anonymkode: 93d73...76b
Loff77 Skrevet 23. oktober 2020 #64 Skrevet 23. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig mange som kommer seg tilbake til arbeid igjen. Med at de ikke klarer å være i arbeid og få behandling, så får de heller stønad av nav og går til behandling og blir bedre og tilbake til jobb. NAV er ikke BARE for folk som er uføre resten av livet, for det meste er nav et system for å få folk TILBAKE til jobb med tilrettelagte tiltak. Og noen ganger er det å få stønad og bare gå til behandling i en periode veien tilbake til arbeid. Om du er sur på statistikken får du heller gå å klage på det i en politisk tråd. Du sporer helt av igjen, du skremmer vekk TS, du finner nye ting å hakke på. Du skriver KG bare er et diskusjons sted, men ser du ikke i det hele tatt hvordan du oppfører deg? Bare det at du skremte vekk TS sier litt. Hva føler du om at du skremte vekk TS? Du føler sikkert ingenting, for du har i din fulle rett å diskutere hva du vil, når du vil? Det er noe som heter normer og oppføre seg. Anonymkode: a8dbd...125 Sur på statestikken? Statestikken sier att det blir flere og flere uføre. Hvis så mange hadde blitt friske og kom i jobb igjen så ville det jo vært nedgang, så det du sier her er bare tull. Har ikke hakket på noen som helst men spurt om hva TS feks mente med lærevansker og nivået av dette. Det er beklagelig hvis det skremte vekk TS 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #65 Skrevet 23. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hvem som helst som får jobbe i NAV. Man må først ha rette kvalifikasjoner og så må man utkonkurrere alle andre som søker jobb i nav. Det holder ikke å være frisk for å få jobb i nav. Selv om det er lett å tro det med trygdeskandalen friskt i minne. Anonymkode: 93d73...76b Jeg skrev jobb GJENNOM nav, ikke jobbe hos nav Anonymkode: a8dbd...125
Gjest Lille Potet Skrevet 23. oktober 2020 #66 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg tror ikke folk helt klarer å ta innover seg hva angst er. Det er ANGST. Som i redsel. Frykt. Den følelsen du kjenner når du får beskjed om at du har kreft med spredning. Den følelsen du kjenner når barnet ditt nesten blir påkjørt. Eller du får en kniv mot strupen i en mørk bakgate i en fremmed by preget av kriminalitet. Eller når du er i ferd med å bli voldtatt. Når du kjenner en klump i pungen, eller i brystet. Da får du hjertebank. Da blir det vanskelig og vondt å puste. Magen blir løs. Du svetter. Blir svimmel Skjelver. Du tror rett og slett at du skal dø. Eller bli slukt av grunnen du står på. Og tenk når du blir så redd for mennesker? Det er jo et ekstremt handikapp. Men neida, i disse uføretrådene tas det null hensyn. Rett og slett fordi disse brukerne er stokk dumme. Ingenting annet. Så dere maser i vei, i en tråd der et sårbart menneske ber om hjelp. Jeg tenker også dere skulle hatt denne trygden dere misunner så enormt, slik at vi hadde sluppet å ha dere gående rundt i samfunnet og være til skade for oss andre. Jeg har ikke angst. Men jeg skjønner såpass at du er ikke noe særlig til varestabler med så omfattende problemer.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #67 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, Lille Potet skrev: Jeg tror ikke folk helt klarer å ta innover seg hva angst er. Det er ANGST. Som i redsel. Frykt. Den følelsen du kjenner når du får beskjed om at du har kreft med spredning. Den følelsen du kjenner når barnet ditt nesten blir påkjørt. Eller du får en kniv mot strupen i en mørk bakgate i en fremmed by preget av kriminalitet. Eller når du er i ferd med å bli voldtatt. Når du kjenner en klump i pungen, eller i brystet. Angsten til ei jeg kjente forsvant i stor grad når hun fikk vite at kreften hadde spredd seg, og hun hadde et halvt år igjen av livet. Anonymkode: a5ec6...d33
Gjest Lille Potet Skrevet 23. oktober 2020 #68 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Angsten til ei jeg kjente forsvant i stor grad når hun fikk vite at kreften hadde spredd seg, og hun hadde et halvt år igjen av livet. Anonymkode: a5ec6...d33 Ja men da så. Herregud!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #69 Skrevet 23. oktober 2020 15 minutter siden, Lille Potet skrev: Ja men da så. Herregud! Det er du som kommer med disse ekstreme sammenligningene, som jeg reagerer på. Det er ikke sikkert TS sin angst er som å få beskjed om at man har kreft med spredning! Anonymkode: a5ec6...d33
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #70 Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kritiserer TS på bakgrunn av at du skal «generelt» diskutere om sosial angst er grunnlag nok for å få nav penger Anonymkode: a8dbd...125 Bare slutt. Anonymkode: 351c1...9c1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #71 Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig mange som kommer seg tilbake til arbeid igjen. Med at de ikke klarer å være i arbeid og få behandling, så får de heller stønad av nav og går til behandling og blir bedre og tilbake til jobb. NAV er ikke BARE for folk som er uføre resten av livet, for det meste er nav et system for å få folk TILBAKE til jobb med tilrettelagte tiltak. Og noen ganger er det å få stønad og bare gå til behandling i en periode veien tilbake til arbeid. Om du er sur på statistikken får du heller gå å klage på det i en politisk tråd. Du sporer helt av igjen, du skremmer vekk TS, du finner nye ting å hakke på. Du skriver KG bare er et diskusjons sted, men ser du ikke i det hele tatt hvordan du oppfører deg? Bare det at du skremte vekk TS sier litt. Hva føler du om at du skremte vekk TS? Du føler sikkert ingenting, for du har i din fulle rett å diskutere hva du vil, når du vil? Det er noe som heter normer og oppføre seg. Anonymkode: a8dbd...125 😂😂😂😂 Anonymkode: 351c1...9c1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #72 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, Lille Potet skrev: Jeg tror ikke folk helt klarer å ta innover seg hva angst er. Det er ANGST. Som i redsel. Frykt. Den følelsen du kjenner når du får beskjed om at du har kreft med spredning. Den følelsen du kjenner når barnet ditt nesten blir påkjørt. Eller du får en kniv mot strupen i en mørk bakgate i en fremmed by preget av kriminalitet. Eller når du er i ferd med å bli voldtatt. Når du kjenner en klump i pungen, eller i brystet. Da får du hjertebank. Da blir det vanskelig og vondt å puste. Magen blir løs. Du svetter. Blir svimmel Skjelver. Du tror rett og slett at du skal dø. Eller bli slukt av grunnen du står på. Og tenk når du blir så redd for mennesker? Det er jo et ekstremt handikapp. Men neida, i disse uføretrådene tas det null hensyn. Rett og slett fordi disse brukerne er stokk dumme. Ingenting annet. Så dere maser i vei, i en tråd der et sårbart menneske ber om hjelp. Jeg tenker også dere skulle hatt denne trygden dere misunner så enormt, slik at vi hadde sluppet å ha dere gående rundt i samfunnet og være til skade for oss andre. Jeg har ikke angst. Men jeg skjønner såpass at du er ikke noe særlig til varestabler med så omfattende problemer. Å denne angsten forsvinner ikke så fort man er fjernet fra situasjonen, men den kan henge i lenge, både før og etter. Jeg har selv hatt en helvetesuke nå, full av angst og uro. Angsten sitter i kroppen og jeg klarer ikke å roe meg eller dempe angsten. Jeg våkner t.o.m midt på natten full av angst. Så angst er som du beskriver, ingenting å kimse med. Det er alvorlig, slitsomt og utmattende for oss som sliter med det. Anonymkode: 98233...15b 1
Gjest Lille Potet Skrevet 23. oktober 2020 #73 Skrevet 23. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å denne angsten forsvinner ikke så fort man er fjernet fra situasjonen, men den kan henge i lenge, både før og etter. Jeg har selv hatt en helvetesuke nå, full av angst og uro. Angsten sitter i kroppen og jeg klarer ikke å roe meg eller dempe angsten. Jeg våkner t.o.m midt på natten full av angst. Så angst er som du beskriver, ingenting å kimse med. Det er alvorlig, slitsomt og utmattende for oss som sliter med det. Anonymkode: 98233...15b ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #74 Skrevet 24. oktober 2020 16 timer siden, Loff77 skrev: Nei har jobbet og vært frisk hele livet, heldigvis. Men helt seriøst, når Norge har nesten dobbelt så mange uføre og syke som resten av verden. Tror du det er riktig? Eller kan det være att vi er det pga av rikdommen vår og att noen utnytter systemet. Og da sier jeg NOEN og mener IKKE at de fleste gjør det og heller ikke i denne tråden Eller kan det være fordi arbeidslivet i Norge er tøft, du skal prestere de timene du er på jobb og det er ikke rom for syke. Du vet at feks i Australia så er det vanlig at damene er hjemmeværende? Hvor mange av de tror du kanskje ikke jobber nettopp fordi de er syke, men at der kan de helt fint leve på en lønn. Hva med feks litt fattigere land, der de bor sammen hele familien, klarer ikke noen å å arbeide så bor de kanskje hos en av sine slektninger som forsørger dem. De har restaurant som kanskje ene datteren jobber på de dagene hun er i form, eller så bor hun hjemme og jobber gratis. Det er ikke sånn at Norge kan sammenlignes med resten av verden på generell basis. Det norske arbeidsliv og det Norske samfunn har ikke rom for syke mennesker som ikke klarer å prestere.. Hadde du ansatt en ME syk som kom på jobb når hun var i form? Du visste aldri hvilken dag eller om hun kom den uka. Eller hva med en som er Bipolar, er en fare for seg selv og andre ved mani og/eller depresjon, må legges inn og denne personen må være sykemeldt fra jobb på i flere uker mange ganger i året. Du vet aldri når du må skaffe vikar. Folk unnlater å ansette gravide fordi de da må ansatte en vikar i mellomtiden. Selv om det ikke er lov, så skjer det jo... Synes det er så lett og bare si at det er rart Norge er sånn og "resten av verden" ikke. Det blir som å si at det er så rart Norge topper liste over føflekkkreft i verden, det må jo være noe galt med befolkningen. Uten å faktisk se på årsakene til hvorfor. Anonymkode: 196e4...043
Loff77 Skrevet 24. oktober 2020 #75 Skrevet 24. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kan det være fordi arbeidslivet i Norge er tøft, du skal prestere de timene du er på jobb og det er ikke rom for syke. Du vet at feks i Australia så er det vanlig at damene er hjemmeværende? Hvor mange av de tror du kanskje ikke jobber nettopp fordi de er syke, men at der kan de helt fint leve på en lønn. Hva med feks litt fattigere land, der de bor sammen hele familien, klarer ikke noen å å arbeide så bor de kanskje hos en av sine slektninger som forsørger dem. De har restaurant som kanskje ene datteren jobber på de dagene hun er i form, eller så bor hun hjemme og jobber gratis. Det er ikke sånn at Norge kan sammenlignes med resten av verden på generell basis. Det norske arbeidsliv og det Norske samfunn har ikke rom for syke mennesker som ikke klarer å prestere.. Hadde du ansatt en ME syk som kom på jobb når hun var i form? Du visste aldri hvilken dag eller om hun kom den uka. Eller hva med en som er Bipolar, er en fare for seg selv og andre ved mani og/eller depresjon, må legges inn og denne personen må være sykemeldt fra jobb på i flere uker mange ganger i året. Du vet aldri når du må skaffe vikar. Folk unnlater å ansette gravide fordi de da må ansatte en vikar i mellomtiden. Selv om det ikke er lov, så skjer det jo... Synes det er så lett og bare si at det er rart Norge er sånn og "resten av verden" ikke. Det blir som å si at det er så rart Norge topper liste over føflekkkreft i verden, det må jo være noe galt med befolkningen. Uten å faktisk se på årsakene til hvorfor. Anonymkode: 196e4...043 Norge er det mest gjennomregulerte arbeidsmarkedet i hele verden. Nei det er ikke tøft her, finnes jo ikke maken til ordninger noe som helst sted. Vi er verdens beste land å bo i, tror du vi hadde vært det hvis vi omtrent jobbet oss i hjel? USA feks jobber man ofte i 2-3 jobber for å få ting til å gå rundt. Tror du arbeiderklassen har det like bra som oss? Tror du de har egenmeldinger med 100%lønn eller sykt barn dager osv osv. Sannheten er nok att pga den enorme oljerikdommen er vi blitt verdens mest bortskjemte folk og dermed verdens sykeste 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #76 Skrevet 24. oktober 2020 25 minutter siden, Loff77 skrev: Norge er det mest gjennomregulerte arbeidsmarkedet i hele verden. Nei det er ikke tøft her, finnes jo ikke maken til ordninger noe som helst sted. Vi er verdens beste land å bo i, tror du vi hadde vært det hvis vi omtrent jobbet oss i hjel? USA feks jobber man ofte i 2-3 jobber for å få ting til å gå rundt. Tror du arbeiderklassen har det like bra som oss? Tror du de har egenmeldinger med 100%lønn eller sykt barn dager osv osv. Sannheten er nok att pga den enorme oljerikdommen er vi blitt verdens mest bortskjemte folk og dermed verdens sykeste Dette stemmer. Det er det landet i verden der arbeidstaker har alle rettigheter og arbeidsgiver fint lite. Likevel kryper vi mot 400000 uføre. Anonymkode: 351c1...9c1 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #77 Skrevet 24. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer. Det er det landet i verden der arbeidstaker har alle rettigheter og arbeidsgiver fint lite. Likevel kryper vi mot 400000 uføre. Anonymkode: 351c1...9c1 Å hvem er de uføre? Av eks innvandrerne så er det vel de færreste som jobber og bidrar i samfunnet. Man kan ikke bare skylde på nordmenn. Anonymkode: 98233...15b 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #78 Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å hvem er de uføre? Av eks innvandrerne så er det vel de færreste som jobber og bidrar i samfunnet. Man kan ikke bare skylde på nordmenn. Anonymkode: 98233...15b Jeg tallfestet det bare. 363000 uføre nå, og stø kurs oppover. Hvem de er, er irrelevant. De er her uansett. Anonymkode: 351c1...9c1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #79 Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tallfestet det bare. 363000 uføre nå, og stø kurs oppover. Hvem de er, er irrelevant. De er her uansett. Anonymkode: 351c1...9c1 Det er jo ikke det hvis vi skal få orden på økonomien. Vi vet alle at da må det prioritering til, og det første som burde vært gjort er å slutte å ta inn trygdemottakere i landet. Anonymkode: 98233...15b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #80 Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke det hvis vi skal få orden på økonomien. Vi vet alle at da må det prioritering til, og det første som burde vært gjort er å slutte å ta inn trygdemottakere i landet. Anonymkode: 98233...15b Slik å forstå. Invandringen bør stanses totalt, uavhengig av dette. Anonymkode: 351c1...9c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå