AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 (Jeg skal ikke ha barn.) Hvis ungen har ren bleie, er mata og rapa, hvorfor kan den ikke få grine litt? Skjønner ikke de som snakker om å dusje på 1 min fordi ungen griner - bare la ungen grine da og dusj med god samvittighet? Samme med å rydde eller hvis man er helt utmattet. La ungen ligge å grine sov med god samvittighet når du trenger det så du kan bli en enda bedre forelder. Verre er det ikke. Anonymkode: 7a2bc...8bc 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 23. oktober 2020 Dersom man ønsker ett usikkert individ, bare å la ungen ligger og grine. Bra du ikke skal ha barn. Anonymkode: 2dffb...ca6 100
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: (Jeg skal ikke ha barn.) Hvis ungen har ren bleie, er mata og rapa, hvorfor kan den ikke få grine litt? Skjønner ikke de som snakker om å dusje på 1 min fordi ungen griner - bare la ungen grine da og dusj med god samvittighet? Samme med å rydde eller hvis man er helt utmattet. La ungen ligge å grine sov med god samvittighet når du trenger det så du kan bli en enda bedre forelder. Verre er det ikke. Anonymkode: 7a2bc...8bc Bra. Anonymkode: a88e1...b5d 68
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom man ønsker ett usikkert individ, bare å la ungen ligger og grine. Bra du ikke skal ha barn. Anonymkode: 2dffb...ca6 Man overdriver så sykt i dagens samfunn rett og slett 😂 Anonymkode: 7a2bc...8bc 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 23. oktober 2020 Hjelpe meg.. Du bør nok faktisk lese litt om hvordan spebarns hjerne fungerer, før du kommer med eplekjekke utsagn om at "verre er det ikke" Det er vist at spebarn faktisk kan få nedsatt utvikling om de blir overlatt til seg selv. De får opphopning av kortisol i hjernen, som de ikke klarer bli kvitt. Stresset gjør at de ikke har normal utvikling. I tillegg kan barn som ikke blir hørt når de skriker ut i behov etter kontakt, få tilknytningsproblemer. Ett minutt til å dusje? Hvem bruker det? En kort dusj kan man ta, med babyer over 10 uker. Men nei, man ligger ikke og sover og ignorer en baby som skriker. Skrikingen er babyens eneste måte å kommunisere på, og ikke noe de gjør for å være ekle. Du finner masse forskning om det, om du gidder google. Og det trenger du tydeligvis Anonymkode: e9dc8...90f 90
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man overdriver så sykt i dagens samfunn rett og slett 😂 Anonymkode: 7a2bc...8bc Da foreslår jeg at du viser til kilder på at det å ligge og grine ikke er skadelig Om du synes det er å "overdrive så sykt" Anonymkode: e9dc8...90f 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 23. oktober 2020 Ok. Det er bare det at når man har en baby, er ingenting verre enn at den gråter. Ingenting. Baby som gråter og god samvittighet er uforenelig. Og ingenting gjør deg mer utmattet enn det at han/hun gråter. Og det er det som gjør at de aller fleste foreldre er gode foreldre, ikke at de får dusja eller rydda. Anonymkode: 4f346...501 56
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Det er bare det at når man har en baby, er ingenting verre enn at den gråter. Ingenting. Baby som gråter og god samvittighet er uforenelig. Og ingenting gjør deg mer utmattet enn det at han/hun gråter. Og det er det som gjør at de aller fleste foreldre er gode foreldre, ikke at de får dusja eller rydda. Anonymkode: 4f346...501 Bare til å ta på seg øretelefoner og la den grine til ting er levelig. Anonymkode: 7a2bc...8bc 4
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare til å ta på seg øretelefoner og la den grine til ting er levelig. Anonymkode: 7a2bc...8bc 29
Kittyfox Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Tenker det er like greit at du ikke skal ha barn jeg. «Bare å ta på seg øretelefoner» 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg har selv reagert på venninner som sier de verken får dusjet eller spist noe mat fordi de har en nyfødt. Hun ene satt hele dagen med baby i sofa og fikk ikke mat før mannen kom hjem. Jeg har heller ikke barn, så kanskje jeg ikke skjønner greia, men hvorfor kan ikke ungen være med på kjøkkenet når man smører en brødskive? Ligge i babynest eller i krybbe ved siden av? Hvorfor kan man ikke faktisk dusje i 1 min (det klarer jeg selv fint når jeg ikke dusjer håret) med baby i synsfeltet? Jeg ville jo ha sørget for at baby var rolig i det jeg gikk i dusjen, men jeg kan dusje raskere enn når jeg blir sittende på toalettet. Hvordan går nybakte mødre på toalettet? Jeg ser jo at så fort venninnene får barn nr 2, så er det ingen stress å dusje eller lage seg mat med nyfødt. Jeg tror veldig mange stresser mye. Jeg snakker ikke om å legge fra seg baby lenge slik TS mener, men oppriktig talt, å ta med baby til kjøkken og å spyle seg i 1 min kan ikke skade baby. Anonymkode: b37f5...04b 59
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv reagert på venninner som sier de verken får dusjet eller spist noe mat fordi de har en nyfødt. Hun ene satt hele dagen med baby i sofa og fikk ikke mat før mannen kom hjem. Jeg har heller ikke barn, så kanskje jeg ikke skjønner greia, men hvorfor kan ikke ungen være med på kjøkkenet når man smører en brødskive? Ligge i babynest eller i krybbe ved siden av? Hvorfor kan man ikke faktisk dusje i 1 min (det klarer jeg selv fint når jeg ikke dusjer håret) med baby i synsfeltet? Jeg ville jo ha sørget for at baby var rolig i det jeg gikk i dusjen, men jeg kan dusje raskere enn når jeg blir sittende på toalettet. Hvordan går nybakte mødre på toalettet? Jeg ser jo at så fort venninnene får barn nr 2, så er det ingen stress å dusje eller lage seg mat med nyfødt. Jeg tror veldig mange stresser mye. Jeg snakker ikke om å legge fra seg baby lenge slik TS mener, men oppriktig talt, å ta med baby til kjøkken og å spyle seg i 1 min kan ikke skade baby. Anonymkode: b37f5...04b Det her jeg mener ja, at man ikke får til å dusje og pusse tenner fordi man har en unge, lol. Blir for dumt. Anonymkode: 7a2bc...8bc 9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv reagert på venninner som sier de verken får dusjet eller spist noe mat fordi de har en nyfødt. Hun ene satt hele dagen med baby i sofa og fikk ikke mat før mannen kom hjem. Jeg har heller ikke barn, så kanskje jeg ikke skjønner greia, men hvorfor kan ikke ungen være med på kjøkkenet når man smører en brødskive? Ligge i babynest eller i krybbe ved siden av? Hvorfor kan man ikke faktisk dusje i 1 min (det klarer jeg selv fint når jeg ikke dusjer håret) med baby i synsfeltet? Jeg ville jo ha sørget for at baby var rolig i det jeg gikk i dusjen, men jeg kan dusje raskere enn når jeg blir sittende på toalettet. Hvordan går nybakte mødre på toalettet? Jeg ser jo at så fort venninnene får barn nr 2, så er det ingen stress å dusje eller lage seg mat med nyfødt. Jeg tror veldig mange stresser mye. Jeg snakker ikke om å legge fra seg baby lenge slik TS mener, men oppriktig talt, å ta med baby til kjøkken og å spyle seg i 1 min kan ikke skade baby. Anonymkode: b37f5...04b Med første barnet er det nok stress, ja. Det er ikke farlig for babyen å ligge i babynest på badegulvet mens man går på do, eller mens man smører en skive. Ikke om man klarer dusje på ett minutt heller. Du må huske på at babygråten er spesialdesignet for å gå rett på nervene til foreldrene. Spesielt med førstebarnet, før man er "herdet", kan det gi helt fysisk panikk-følelse å høre barnet gråte. Seriøst. Jeg fikk helt panikk-stress-følelse. Så med førstebarnet måtte jeg smøre matpakke når mannen var hjemme, som jeg kunne spise dagen etter mens jeg var alene med baby. Og dusjet aldri alene med ham. Det blir bedre med barn nr 2, da er man blitt herdet. Men det er altså enorm forskjell på det å smøre seg en skive, og å legge seg til å sove og la barnet gråte alene uten trøst. Anonymkode: e9dc8...90f 23
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 Ja, det er nok mye hysteri blant førstegangsforeldre. Og ikke alle babyer gråter så mye heller! Jeg hadde ingen problemer med å dusje eller spise. Hilsen tobarnsmor Anonymkode: 23153...e1a 13
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv reagert på venninner som sier de verken får dusjet eller spist noe mat fordi de har en nyfødt. Hun ene satt hele dagen med baby i sofa og fikk ikke mat før mannen kom hjem. Jeg har heller ikke barn, så kanskje jeg ikke skjønner greia, men hvorfor kan ikke ungen være med på kjøkkenet når man smører en brødskive? Ligge i babynest eller i krybbe ved siden av? Hvorfor kan man ikke faktisk dusje i 1 min (det klarer jeg selv fint når jeg ikke dusjer håret) med baby i synsfeltet? Jeg ville jo ha sørget for at baby var rolig i det jeg gikk i dusjen, men jeg kan dusje raskere enn når jeg blir sittende på toalettet. Hvordan går nybakte mødre på toalettet? Jeg ser jo at så fort venninnene får barn nr 2, så er det ingen stress å dusje eller lage seg mat med nyfødt. Jeg tror veldig mange stresser mye. Jeg snakker ikke om å legge fra seg baby lenge slik TS mener, men oppriktig talt, å ta med baby til kjøkken og å spyle seg i 1 min kan ikke skade baby. Anonymkode: b37f5...04b Fordi noen barn krever mer enn andre og forsøke på å legge dem ned kan trigge "kode rød". Denne hysteriske gråten kan ta timer å roe ned. Vipps er man over i overtrøtthet og annen stimulanse baby ikke har evner til å selvregulere enda. Anonymkode: 8c48e...4c8 20
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 En baby skal ikke ligge å gråte, det blir helt feil. Men jeg forstår seriøst ikke de menneskene som mener de ikke får i seg mat en gang, før mannen er hjemme. Et barn ligger da ikke å gråter hele dagen? Det går an å gå å smøre seg en skive når barnet ligger å sover? Eller ta med baby inn på kjøkkenet da vel? Ikke rart en del ikke vil ha barn, når se hører skrekkhistorier om at "nå er tiden hvor du fikk i deg mat, fikk dusje eller gå på do, over". Alenemødre ville jo dødd av sult etterhvert de da 😂 Anonymkode: 3a54f...d82 28
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #17 Skrevet 23. oktober 2020 Dusjet, spiste, lagde mat, gjorde husarbeid. Hadde baby med meg fra rom til rom. Den var selvfølgelig ikke utrygg, og ble ikke skadet på noen måte 🙂. Er vel ingen som mener at man skal sitte i sofa med baby i armene hele dagen 🙂? Før var fødselspermisjonen bare noen uker, og det var nok ingen hushjelper/dagmammaer som holdt oss 8 timer hver dag mens foreldre var på jobb. Anonymkode: 1f672...f4d 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #18 Skrevet 23. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En baby skal ikke ligge å gråte, det blir helt feil. Men jeg forstår seriøst ikke de menneskene som mener de ikke får i seg mat en gang, før mannen er hjemme. Et barn ligger da ikke å gråter hele dagen? Det går an å gå å smøre seg en skive når barnet ligger å sover? Eller ta med baby inn på kjøkkenet da vel? Ikke rart en del ikke vil ha barn, når se hører skrekkhistorier om at "nå er tiden hvor du fikk i deg mat, fikk dusje eller gå på do, over". Alenemødre ville jo dødd av sult etterhvert de da 😂 Anonymkode: 3a54f...d82 Har blitt sånn nå at enkelte mammaer holder babyen hele dagen og samsover om natta. Altså legger seg om kveldene sammen med baby. De kaller det klistremerkebaby. Anonymkode: 1f672...f4d 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #19 Skrevet 23. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med første barnet er det nok stress, ja. Det er ikke farlig for babyen å ligge i babynest på badegulvet mens man går på do, eller mens man smører en skive. Ikke om man klarer dusje på ett minutt heller. Du må huske på at babygråten er spesialdesignet for å gå rett på nervene til foreldrene. Spesielt med førstebarnet, før man er "herdet", kan det gi helt fysisk panikk-følelse å høre barnet gråte. Seriøst. Jeg fikk helt panikk-stress-følelse. Så med førstebarnet måtte jeg smøre matpakke når mannen var hjemme, som jeg kunne spise dagen etter mens jeg var alene med baby. Og dusjet aldri alene med ham. Det blir bedre med barn nr 2, da er man blitt herdet. Men det er altså enorm forskjell på det å smøre seg en skive, og å legge seg til å sove og la barnet gråte alene uten trøst. Anonymkode: e9dc8...90f Ja, jeg ville ikke ha lagt meg til å sove med hylende baby Har skjønt at babyskrik er verst for foreldrene, og det gir mening. Anonymkode: b37f5...04b
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. oktober 2020 #20 Skrevet 23. oktober 2020 21 minutter siden, Kittyfox skrev: Tenker det er like greit at du ikke skal ha barn jeg. «Bare å ta på seg øretelefoner» Å ta på seg øretelefoner er ikke så dumt, da. Ikke for å gå fra babyen, men å bruke hørselvern når det står på som verst for å beskytte egen hørsel og for ikke å bli gæren, er det vel ikke noe galt i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå