Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre mistet jobben mens jeg er i permisjon pga corona nedbemanninger, men når må jeg registrere meg hos nav? Er foreløpig i permisjon og får foreldrepenger frem til slutten av februar, så starter oppsigelsestiden fra mars. Er det når permisjonen er over jeg skal registrere meg hos nav? 

Anonymkode: 3fb24...d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hva du ønsker. Det er ikke obligatorisk å registrere seg hos nav. 

Dersom du kun ønsker bistand til å finne ny jobb, kan du egentlig registrere deg når som helst. 

Dersom du ønsker økonomiske ytelser blir det noe annet. F.eks dagpenger krever at du først er registrert hos nav før du kan sende søknad. Og det er egentlig ingen grunn til å registrere seg og sende søknad før oppsigelsestiden din er over. For man kan i utgangspunktet ikke få dagpenger samtidig med permisjonspenger og lønn i oppsigelsestiden din er over. Men dette gjelder generelt, det kan være spesielle forhold i din sak som tilsier noe annet. For å være helt sikker er det bedre å søke en gang for mye og for tidlig, enn en gang for sent og for lite.

Anonymkode: e2476...cfa

• Liker 1
Skrevet

Ville egentlig registrert meg asap og ikke ventet... hvorfor? Fordi det ofte er lang behandlingstid og inntil søknaden er behandlet så står du uten penger. 
Så jeg mener du har en fordel i at du kan gjøre dette nå mens du er i permisjon. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...