Gå til innhold

Hvordan er miljøet på hauketo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å flytte på oss fra lambertseter for å få råd til noe større og har snust litt på hauketo. Men jeg vet det er nærme Holmlia. Noen som vet hvordan miljøet på hauketo er? Vi har to barn i barneskole alder. Hvilken skole sogner man til der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil med all sannsynlighet oppleve at dine (norske?) barn blir en minoritet på skolen. Hauketo og Holmlia har en skyhøy andel innvandrere, og da stort sett fra ikke-vestlige land. Bare til info, dette trenger ikke være noen ulempe, men vet at noen bryr seg om det, og helst ikke vil at barna skal være i mindretall på skolen. 

Anonymkode: 36446...b87

• Liker 7
Skrevet

Hauketo har et overraskende godt skolemiljø. Samme med enkelte av skolene på Holmlia, men det er store forskjeller.

Anonymkode: df0dc...7a6

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri flyttet dit, uavhengig av bolig. Innvandrere er ikke problemet, selv om det er det som oftest trekkes frem som negativ. Men det er sinnsykt mye rus i forhold til folk som bor der, tror det 4 eller 5 institusjoner for rusmisbrukere i området. 

Kommer selvsagt ann på hvor på Hauketo du ser på bolig hen, men området generelt er ikke noe jeg anbefaler. For greie boligpriser og trygghet ville jeg sett på området som er på nordsiden av Østmarka.

Anonymkode: b72af...e43

• Liker 3
Skrevet

Jeg er oppvokst på Kolbotn, altså like ved. Det er myyye tenårings gjeng kriminalitet der... jeg gikk der IKKE på natten da jeg var rundt 18, og hadde fortsatt ikke turt å gått der på natten den dag i dag. 

Det er ofte trusler med kniv, og i de siste årene også vært drap med pistol. Det har også skjedd i år. Er mange tenårings gjenger som bare vanker rundt og gjør tulle hærverk som å sprenge postkasser og tagge osv. En stor grunn for at disse områdene har så dårlig rykte er fordi noen av disse tenåringene som har havnet utenfor, får fort tilknytning til større gjenger og gjeng kriminalitet i Oslo. 

Husker også da jeg var yngere og kjente de som drev med harsj osv, det kjøpte man på Hauketo/Holmlia. 

MEN må sies at det er mye fine steder der, om du ikke bor helt i «sentrum». En halvtimes tur så er du ved sjøen (Hvervenbukta) 😊. Fine turer i skog like ved. 

Anonymkode: a9438...afb

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppvokst på Kolbotn, altså like ved. Det er myyye tenårings gjeng kriminalitet der... jeg gikk der IKKE på natten da jeg var rundt 18, og hadde fortsatt ikke turt å gått der på natten den dag i dag. 

Det er ofte trusler med kniv, og i de siste årene også vært drap med pistol. Det har også skjedd i år. Er mange tenårings gjenger som bare vanker rundt og gjør tulle hærverk som å sprenge postkasser og tagge osv. En stor grunn for at disse områdene har så dårlig rykte er fordi noen av disse tenåringene som har havnet utenfor, får fort tilknytning til større gjenger og gjeng kriminalitet i Oslo. 

Husker også da jeg var yngere og kjente de som drev med harsj osv, det kjøpte man på Hauketo/Holmlia. 

MEN må sies at det er mye fine steder der, om du ikke bor helt i «sentrum». En halvtimes tur så er du ved sjøen (Hvervenbukta) 😊. Fine turer i skog like ved. 

Men å bo der med to små barn hadde du ikke?🙈

Skrevet

Fin og rolig plass. Det henger en del ungdom gatelangs, men det er i 99% tilfeller flotte herlige ungdommer. :) 

Anonymkode: b17f4...c94

• Liker 3
Skrevet

Multikulturelt i hvert fall, stooor overgang fra lambertseter. Ville prøvd Kolbotn eller Ski

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, Hun_der86 skrev:

Vi ønsker å flytte på oss fra lambertseter for å få råd til noe større og har snust litt på hauketo. Men jeg vet det er nærme Holmlia. Noen som vet hvordan miljøet på hauketo er? Vi har to barn i barneskole alder. Hvilken skole sogner man til der?

Hauketo=Holmlia

• Liker 2
Skrevet

Det er noen nabolag her og der som er helt forferdelig, og andre nabolag som er skikkelig trivelige, i bydel Søndre Nordstrand. Vanskelig å gi noe enkelt svar.

Anonymkode: df0dc...7a6

Skrevet

Kjenner ei som ble voldtatt der. Ikke stedet etter mørkets frembrudd. 

Anonymkode: 163a5...eb5

Skrevet

Kjenner flere som bor på Hauketo, Holmlia og Mortensrud, og ikke minst Bjørndal.. Utrolig fine områder 😊 jeg likte meg kjempegodt. 

Anonymkode: d3c81...6b0

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som bor på Hauketo, Holmlia og Mortensrud, og ikke minst Bjørndal.. Utrolig fine områder 😊 jeg likte meg kjempegodt. 

Anonymkode: d3c81...6b0

Det er gangsterland. Greit med små barn på til eksempel Seterbråten barneskole, men du vil ikke ha barna dine på ungdomsskole, videregående og sikkert noen av barneskolene der. Om du ikke vil de skal bli minoriteter da? Det er ikke mange norske der.

Anonymkode: 4f77a...093

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Hun_der86 skrev:

Men å bo der med to små barn hadde du ikke?🙈

Jeg hadde ikke valgt det stedet for 2 barn å vokse opp 😅 Da jeg selv har erfaring fra å vokse opp i området og har flere venner som er oppvokst der. 

Men om man velger bare 10 min lenger inn mot ski, så finner man områder rett utenfor Oslo grensa som er Oppegård, Ski og Ås, og man kan finne boliger i samme pris 😊 Særlig i Ås og på Langhus, og i ytterkanten av Ski. Blir veldig mye billigere også om man vurderer trekke seg ut mot Kråkstad, Enebakk og Siggerud. Der er det helt trygt 😊

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke valgt det stedet for 2 barn å vokse opp 😅 Da jeg selv har erfaring fra å vokse opp i området og har flere venner som er oppvokst der. 

Men om man velger bare 10 min lenger inn mot ski, så finner man områder rett utenfor Oslo grensa som er Oppegård, Ski og Ås, og man kan finne boliger i samme pris 😊 Særlig i Ås og på Langhus, og i ytterkanten av Ski. Blir veldig mye billigere også om man vurderer trekke seg ut mot Kråkstad, Enebakk og Siggerud. Der er det helt trygt 😊

Hva er ikke trygt på Hauketo?

Anonymkode: 3f7c1...17f

Skrevet

Vi har valgt å flytte vekk fra et sted med skyhøy innvandring, vi bor i norge. Da skal man få lov til å gå på skole der flertallet er norske elever, når mine barn får dårlig språk. Snakker gebrokkent norsk så måtte vi ta grep.

Selv om det er dyrt å flytte så måtte vi, jeg vil "bo" i norge.

Ufattelig at den norske stat kan godta getto-tilstander og masse-innvandring i heletatt.

Anonymkode: ec6c7...a7a

• Liker 9
Skrevet

Kjenner to personer som jobber i barneverntjenesten som bor der. Nylig fått barn. Har sagt til meg at de skal flytte derfra lenge før barnet når skolealder ihvertfall. 

Anonymkode: 06e9c...da3

• Liker 8
Skrevet

Er selv utlending og jeg og familien på 4 hadde aldri giddet å bo i en ghetto.

Anonymkode: 9bf27...61d

• Liker 8
Skrevet

Norske vil ikke bo der fordi det bor ingen norske der. 

Ser du hvordan det kan løses? 

Hauketo er fint det. Bodde der selv noen år. 

Anonymkode: 800fa...f1b

Skrevet
2 timer siden, Loff77 skrev:

Multikulturelt i hvert fall, stooor overgang fra lambertseter. Ville prøvd Kolbotn eller Ski

Er det virkelig så stor forskjell på lambertseter og Hauketo?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...