AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Hvilke materiale trenger jeg for å kunne pusse en pipe? Leca pipe. Anonymkode: 7698a...0c2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke materiale trenger jeg for å kunne pusse en pipe? Leca pipe. Anonymkode: 7698a...0c2 Hva mener du med å pusse en pipe? Anonymkode: c5cdb...6e8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Utvendig pipe! Anonymkode: 7698a...0c2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Hva mener du med å pusse en pipe? Anonymkode: c5cdb...6e8 Nettopp å pusse en pipe. Vet ikke hva ellers det heter enn å pusse det. Kort fortalt så kan jeg ikke bruke gipsvegger på pipen da det ikke er lov og skal ha en leca pipe slett og fin. Lurer på hvilke materiale jeg trenger for å kunne pusse en pipe. Anonymkode: 7698a...0c2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Unnskyld at jeg spør, men er det utvendig eller inne du skal pusse pipa? Ble litt forvirret da du sier utvendig og så sier at du ikke kan bruke gipsplater, men det kan en ikke bruke utvendig uansett. Me det du mener er å få en slett pipe inne? Anonymkode: ace23...c76
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 ... murpuss? Anonymkode: d63d4...b74
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Unnskyld at jeg spør, men er det utvendig eller inne du skal pusse pipa? Ble litt forvirret da du sier utvendig og så sier at du ikke kan bruke gipsplater, men det kan en ikke bruke utvendig uansett. Me det du mener er å få en slett pipe inne? Anonymkode: ace23...c76 pusse en pipe som er inne men på utsiden, ikke på innsiden av pipen 😂 leste var noen som pusset en pipe på innsiden så ville bare kommentere raskt at det er på utsiden av selve pipen som er inne i huset. Få en slett pipe ja! Anonymkode: 7698a...0c2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: pusse en pipe som er inne men på utsiden, ikke på innsiden av pipen 😂 leste var noen som pusset en pipe på innsiden så ville bare kommentere raskt at det er på utsiden av selve pipen som er inne i huset. Få en slett pipe ja! Anonymkode: 7698a...0c2 Det finnes vel noen type plater som er brannsikre som kan brukes, mener jeg. Men jeg husker ikke hva de heter. Da får du helt slette vegger som ser ut som gipsvegger. Anonymkode: ace23...c76
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Det finnes vel noen type plater som er brannsikre som kan brukes, mener jeg. Men jeg husker ikke hva de heter. Da får du helt slette vegger som ser ut som gipsvegger. Anonymkode: ace23...c76 men da blir den veldig stor 😊 Anonymkode: 7698a...0c2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp å pusse en pipe. Vet ikke hva ellers det heter enn å pusse det. Kort fortalt så kan jeg ikke bruke gipsvegger på pipen da det ikke er lov og skal ha en leca pipe slett og fin. Lurer på hvilke materiale jeg trenger for å kunne pusse en pipe. Anonymkode: 7698a...0c2 Herregud så dårlig forklart. Ser du har gjort en oppklaring nedenfor, og godt var det for det var helt uforståelig. Anonymkode: c5cdb...6e8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: men da blir den veldig stor 😊 Anonymkode: 7698a...0c2 Her er noen tips: https://www.byggmakker.no/artikler/guider/overflatebehandling-av-muren/ Anonymkode: ace23...c76
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Du kan bruke vanlig gipssparkel. Medium sparkel, sparkle hele pipa akkurat som gips vegger, pusse litt ned, sparke engang til - og slik helt til du blir fornøyd. Så kan du male med helt vanlig veggmaling. Jeg har gjort det på pipa i alle tre etasjer for 1,5 år siden og det er like fint. Malte i samme farge som resten av veggen, samme maling. Men, jeg har teglestein pipa, så litt forskjell er det jo. Kan være litt mer bevegelse i lecapipa. Anonymkode: 6ab0a...f92
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 Du må sparkle opp hele pipa, og så pusse når det er helt tørt, så sparkle igjen og pusse til du er fornøyd. Om du sparkler for tynt lag eller pusser av for mye vil du få skille/strek der leca steinene ligger på hverandre om du skjønner. Er tricky å sparkle pipe, spesielt hjørnene, du har tross alt et rennende materiale du skal forme til et hjørne ved bruk av spaklespader. Du kan ikke pusse rett på lecaen det vil ikke fungere, det er for hardt material. Om du aldri har sparklet bør du kanskje be om hjelp av noen som har gjort det før, evt øve på en flat overflate først. Anonymkode: fc5ab...754 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå