Gå til innhold

Halloween og korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan feirer dere Halloween nå når korona herjer? 

Det er vel ikke anbefalt å gå fra dør til dør og samle godteri nå. Forslag til andre opplegg som er gøy for barna? :)

Anonymkode: ed845...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Privatfester med små grupper av de barna de er med til vanlig. Evt kan de gå fra dør til dør innad i klassen (altså gå til bare klassekamerater). 

All snop selvsagt porsjonspakket.

Anonymkode: 2342b...c9d

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier ikke å feire Halloween egentlig, men pleier å kjøpe inn godteri til de som ringer på. I år derimot kommer jeg nok ikke til å åpne om det ringer på. 🙃 Jeg tar rett og slett ikke sjansen på det. Skal pynte litt med gresskar lykter og oransje lys inne i stua, men pleier ikke å aktivt feire det sånn egentlig. 😉 

Anonymkode: 87b78...5cb

Skrevet

Vi bor i et byggefelt hvor mange barn kommer innom på Halloween. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til barn som kanskje kommer på døra i år, kommer ikke til å kjøpe inn godteri å gi ut som vanlig, men vanskelig å vite hva andre foreldre tenker rundt dette. 

Har tenkt på å lage en liten fest for venner av barna, men gruer meg litt, fort gjort at noen føler seg utenfor, vet ikke helt hvor jeg skal sette grensen for antall barn 🤔

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i et byggefelt hvor mange barn kommer innom på Halloween. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til barn som kanskje kommer på døra i år, kommer ikke til å kjøpe inn godteri å gi ut som vanlig, men vanskelig å vite hva andre foreldre tenker rundt dette. 

Har tenkt på å lage en liten fest for venner av barna, men gruer meg litt, fort gjort at noen føler seg utenfor, vet ikke helt hvor jeg skal sette grensen for antall barn 🤔

TS

Slå av lysene ute. Det er det som er "regelen" om man ikke vil ha folk på døren på halloween. La være å lukke opp. Det er det som er rådene fra myndighetene, at man ikke skal gå dør-til-dør i disse tider. 

Grensen for privat-fester er vel 20. Kan du ikke gjøre som ved bursdager? Altså alle i klassen (avhengig av hvor mange de er), eller bare alle jentene/guttene? 

Anonymkode: 2342b...c9d

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet halloween er gøy. I år slår vi imidlertid av utelysene og feirer ikke halloween. 

Anonymkode: 1ab0e...e0f

Skrevet

Det vil jo komme nye restriksjoner gjeldende for hele landet til uken, så det er nok lurt å drøye planleggingen litt og se hva vi må forholde oss til!

Anonymkode: 0d8e0...1f0

• Liker 3
Skrevet

Mine barn har fulgt med på nrk super (supernytt) for å se om det er lov til å gå knask eller knep. Der sier de det samme som FHI på nettsidene som en linket til over. Det anses m.a.o. som relativt trygt å gå knask eller knep, da det er en utendørs aktivitet. Men selvsagt ikke hvis man føler seg syk.

Men jeg har sagt til barna at hvis dette ikke endrer seg innen halloween, og barna får velsignelse fra sine statlige informasjonskanaler til å gå knask eller knep, at det er VELDIG viktig å ikke ringe på til andre enn de som har hengt ut halloween-pynt, og det er lys inne. Dette har de godt innarbeidet, men jeg har sagt til dem at det kan være at det er ganske få hus å gå til i år.

Vi har handlet inn innpakket godteri, og jeg kommer til å være hjemme og dele ut. Men det er ikke så mye corona her hvor jeg bor, og null tilfeller blant barn i alderen som går knask eller knep.

Anonymkode: 6a086...f1a

• Liker 1
Skrevet

Tror dere virkelig dere får corona av å putte godteri en pose ungene holder frem?

Anonymkode: 16de9...fa2

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn har fulgt med på nrk super (supernytt) for å se om det er lov til å gå knask eller knep. Der sier de det samme som FHI på nettsidene som en linket til over. Det anses m.a.o. som relativt trygt å gå knask eller knep, da det er en utendørs aktivitet. Men selvsagt ikke hvis man føler seg syk.

Men jeg har sagt til barna at hvis dette ikke endrer seg innen halloween, og barna får velsignelse fra sine statlige informasjonskanaler til å gå knask eller knep, at det er VELDIG viktig å ikke ringe på til andre enn de som har hengt ut halloween-pynt, og det er lys inne. Dette har de godt innarbeidet, men jeg har sagt til dem at det kan være at det er ganske få hus å gå til i år.

Vi har handlet inn innpakket godteri, og jeg kommer til å være hjemme og dele ut. Men det er ikke så mye corona her hvor jeg bor, og null tilfeller blant barn i alderen som går knask eller knep.

Det må være begge deler! Ikke bare lys inn! Er det lys inne men mørkt utenfor vil ikke folk ha besøk! Og det er bra barna dine lærer seg det!👏👏👏

Anonymkode: 0d8e0...1f0

• Liker 3
Skrevet

Klassen skal samles for felles feiring. 

Anonymkode: 6b7fa...869

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere virkelig dere får corona av å putte godteri en pose ungene holder frem?

Mest sannsynlig ikke. 🙂

Men, hvis noen skulle være syke, så er det jo klart mulig å smitte hverandre ved å gi og få godteri. 

Det skjønner du også 🤓

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Mjart skrev:

Mest sannsynlig ikke. 🙂

Men, hvis noen skulle være syke, så er det jo klart mulig å smitte hverandre ved å gi og få godteri. 

Det skjønner du også 🤓

De som er syke skal holde seg hjemme / ikke dele ut godteri.

Det skjønner du også. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er syke skal holde seg hjemme / ikke dele ut godteri.

Det skjønner du også. 

Men det er ikke alle som vet at de er syke, selv om de er det. 

Derfor er det greit å være forsiktig. 🙂

Å du kan droppe å være frekk, det kler ingen 🙂 

Ha en fin dag, og en fin halloween når den tid kommer 👻

• Liker 4
Skrevet

Her blir det feiring med klassen. De er jo sammen hver dag uansett, og vi holder oss innafor maksgrensen på 20stk.

Anonymkode: a8c96...3b6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt motsatt, at det er større kjans for at barna blir smittet av å ta imot godteri fra veldig mange fremmede mennesker. 

Anonymkode: dc304...bd5

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette tenker jeg er ekstra viktig i år, sånn hadde vi også gjort det hvis barna skulle gått. (Vi tar en privat feiring med en annen familie i stedet.) Har registrert at det er mange som blir sinte ved tanken på å få barn på døra i år, og det er ikke særlig gøy for barna å bli møtt med kjeft om de ringer på feil dører.

Vanligvis har vi sagt at de kan ringe på der det er både utelys og lys inne, men i år holder ikke det, det må være halloweenpynt også.

Anonymkode: 89f7e...705

Skrevet

Her skal datteren min til ei venninne. De skal spise mat og godteri og se en film. Blir ikke noe tur ut for å ringe på dører. 

Anonymkode: 94aa5...303

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan feirer dere Halloween nå når korona herjer? 

Det er vel ikke anbefalt å gå fra dør til dør og samle godteri nå. Forslag til andre opplegg som er gøy for barna? :)

Vi lager familiekos med de nærmeste. Ikke dør til dør i år nei!

Anonymkode: dddcc...191

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...