AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Hei hundefolk Jeg leter etter hund og har nå fått kontakt med noen som har et kull med denne blandingen. Selgeren sier at begge foreldre er veldig rolige og harmoniske på alle måter, og at det forrige kullet med de samme to foreldre var en stor suksess. Altså at alle kjøperne var glade, hundene er friske og gode hunder, og det er ingen problemer. Jeg synes dansk svensk gårdhund virker som en passende rase for oss (barnevennlige, kvikke, morsomme og glade i å leke) og har tenkt på rasen lenge. Tilførselen av pekingeser gjør jo noe med utseendet, men når det er halvt noe annet burde det ikke gi problemer med for falt snute, vil jeg tro. Når jeg leser om pekingesere tror jeg ikke at det tilfører noe lynne vi ikke ønsker. Men jeg kjenner ingen pekingesere, og jeg kan merke at jeg bliver redd for å kjøpe feil hund. Er det noen som kjenner en eller to av disse rasene godt som kan si noe om hva dere tror om blandingen? Selgeren sier at flere etterspør akkurat denne blandingen, fordi de er så fine, men jeg vil gjerne høre fra flere Vi har hage, er ganske aktive og har to barn på 8 og 10. Vi er helt klare til å få hund. Anonymkode: f5eaf...c86
Majott Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg ville kjøpt rasehund, og dermed vært klar over instinkter og det som følger med den rasen. Pekingeser og dansk svensk gårdshund har ikke mye til felles, og der kan du regne med å få litt av hvert. Sett deg inn i hva de to rasene representerer av atferd, og du får litt av noe, og mer av annet. Regner med du får mye bjeffing. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 57 minutter siden, Majott said: Jeg ville kjøpt rasehund, og dermed vært klar over instinkter og det som følger med den rasen. Pekingeser og dansk svensk gårdshund har ikke mye til felles, og der kan du regne med å få litt av hvert. Sett deg inn i hva de to rasene representerer av atferd, og du får litt av noe, og mer av annet. Regner med du får mye bjeffing. Takk for svar. Jeg synes bare ikke jeg leser noe dårlig om noen av de to rasene. Får den mest pekingeser-lynne bliver den kanskje mere rolig og reservert mot fremmede og får den mest dansk svensk gårdhund bliver den mere utadvendt og aktiv. Jeg synes ikke jeg kan lese meg fram til at noen av dem er spesielt gjøende, selv om dsg bjeffer for å varsle om fremmede. Hmmm. Jeg synes det er vanskelig. De eneste erfaringene jeg har hørt er gode, men det er ikke så mange, så jeg hadde håpet på noen her inne Anonymkode: f5eaf...c86
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg ville møtt hunder fra tidligere kull for å se hvordan de er. Anonymkode: da4b3...014 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Det er ikke den verste blandingen i verden, utenom at de er ganske forskjellige utseendemessig. Jeg synes renraset dansk-svensk er finere, men det er en smakssak. Møt flere fra tidligere kull og se hva du synes. Anonymkode: 9a94b...df7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg vil veldig gjerne møte noen fra tidligere kull, men eieren av hvalpene vil ikke "belemre dem" med spørsmål fra potensielle nye kjøpere. Det virker oppriktig som hun ikke vil belemre dem, altså, og ikke som om hun vil skjule noe, men det er altså litt iriiterende. Det er en lang kjøretur vekk, så jeg kan ikke bare møte opp og hilse på heller. Jeg er veldig fristet må jeg innrømme. Anonymkode: f5eaf...c86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå