AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Hvis jeg står på kjøkkenet og lager mat og han kommer inn og jeg ikke passer på kan han ofte klapse meg på rumpa. Jeg er 26 og har flyttet hjemmefra for lengst men om jeg er hjemme til jul og jeg ikke følger med slik at jeg står på en måte der han ikke får muligheten så gjør han dette enda. Jeg har sagt jeg ikke liker det og jeg er tross alt voksen nok til å bestemme hvor mine grenser går. Ingen ønsker vel å bli tatt på rumpa av sin far? Han er jo en drittsekk som ikke eier empati og har bedrevet mye både fysisk og psykisk mishandling gjennom tiden. Aldri brydd seg om hva jeg sier. Hva skal jeg gjøre? Det er skikkelig ubehagelig å måtte være på vakt mot noe så absurd at ens egen far skal ta deg på rumpa. Anonymkode: 61a6c...ed2 1
Gjest O.G. Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Hva gjør du hjemme når faren din ikke eier empati?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 6 minutter siden, O.G. skrev: Hva gjør du hjemme når faren din ikke eier empati? Hjemme for å besøke familie men lurer på om jeg bør kutte ut alle for å slippe min far. Han er virkelig søppel. Anonymkode: 61a6c...ed2 6
-Titania- Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Du må rett og slett sette ned foten. Kraftig. Han har da ingen rett til å gjøre slikt. Gjør han dette når andre ser på, eller når dere er alene? 9
Gjest O.G. Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjemme for å besøke familie men lurer på om jeg bør kutte ut alle for å slippe min far. Han er virkelig søppel. Anonymkode: 61a6c...ed2 De kan komme å besøke deg uten ham.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 10 minutter siden, -Titania- skrev: Du må rett og slett sette ned foten. Kraftig. Han har da ingen rett til å gjøre slikt. Gjør han dette når andre ser på, eller når dere er alene? Jeg har sagt fra men han fortsetter. Det er bare en måte å demonstrere hvor lite han bryr seg og demonstrere at han fortsatt «bestemmer». Han gjør det når vi er alene. Anonymkode: 61a6c...ed2 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg hadde faktisk anmeldt han. Hva sier resten av familien om dette? Hvorfor er han fortsatt en del av familien? Min mor valgte å bli boende sammen med en mann som mishandlet meg slik som du beskriver at din far har gjort, og faktisk fortsatt gjør. Jeg flyttet for meg selv da jeg var 16 år og brøt kontakt med moren min og de i familien som fortsatt aksepterte at denne mannen var en del av familien. Din mor gjør seg medskyldig når hun vet hva som foregår, men ikke hindrer det, og hun aksepterer det når hun lar han bli boende slik at du ikke kan komme og være sammen med henne og familien uten å være utrygg og blir utsatt for nye krenkelser og overgrep. Anonymkode: af47b...50a 15
-Titania- Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt fra men han fortsetter. Det er bare en måte å demonstrere hvor lite han bryr seg og demonstrere at han fortsatt «bestemmer». Han gjør det når vi er alene. Anonymkode: 61a6c...ed2 Da hadde jeg sagt kraftig i fra mens andre familiemedlemmer er tilstede. Er de andre i familien klar over hvordan han har vært mot deg, og hvordan han fortsatt oppfører seg? Han må ikke få holde på slik, han respekterer deg ikke, og du må stå opp for deg selv. Jeg skjønner at dette ikke er lett når det er faren din, og han fortsatt har kontakt med andre i familien, men du må gjøre dette for deg selv. 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Foreslår et godt klaps i ansiktet på faren din neste gang. Anonymkode: 64391...2fa 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde faktisk anmeldt han. Hva sier resten av familien om dette? Hvorfor er han fortsatt en del av familien? Min mor valgte å bli boende sammen med en mann som mishandlet meg slik som du beskriver at din far har gjort, og faktisk fortsatt gjør. Jeg flyttet for meg selv da jeg var 16 år og brøt kontakt med moren min og de i familien som fortsatt aksepterte at denne mannen var en del av familien. Din mor gjør seg medskyldig når hun vet hva som foregår, men ikke hindrer det, og hun aksepterer det når hun lar han bli boende slik at du ikke kan komme og være sammen med henne og familien uten å være utrygg og blir utsatt for nye krenkelser og overgrep. Anonymkode: af47b...50a Ingen vet om det av storfamilien, altså tanter, kusiner osv. Min mor visste at han slo og gjorde ingenting. Min mor driver også med klaps på rumpa, både meg og min bror. Så hun gjør ingenting med det. Min mor har også bedrevet mye psykisk nedtrykking. Så ingen hjelp fra den kanten. Bør vel kutte ut alle egentlig, alt er jo helt dysfunksjonelt. Anonymkode: 61a6c...ed2 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde faktisk anmeldt han. Hva sier resten av familien om dette? Hvorfor er han fortsatt en del av familien? Min mor valgte å bli boende sammen med en mann som mishandlet meg slik som du beskriver at din far har gjort, og faktisk fortsatt gjør. Jeg flyttet for meg selv da jeg var 16 år og brøt kontakt med moren min og de i familien som fortsatt aksepterte at denne mannen var en del av familien. Din mor gjør seg medskyldig når hun vet hva som foregår, men ikke hindrer det, og hun aksepterer det når hun lar han bli boende slik at du ikke kan komme og være sammen med henne og familien uten å være utrygg og blir utsatt for nye krenkelser og overgrep. Anonymkode: af47b...50a Sendte forrige melding for tidlig. Men flott at du var tøff nok til å kutte ut alle. Det er absolutt det man bør gjøre, for man skal ikke ta i mot dritt fra noen, særlig ikke foreldre som man ikke engang har valgt. Hvorfor aksepterte folk at han skulle være en del av familien? Du har fortsatt ingen kontakt? Synes du det er rart? Føler du deg alene om det? Hva sier andre når du forteller at dere ikke har kontakt? Føler du deg rar som ikke har familie? Anonymkode: 61a6c...ed2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 13 minutter siden, Schadenfreude skrev: Du kutter kontakten. Seriøst. Du tenker at det er såpass ille at man bare må fjerne slike fra livet sitt? Det er faktisk ganske nedverdigende å tråkke oppi noen som driter i grensene dine. Det er destruktivt. Anonymkode: 61a6c...ed2 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen vet om det av storfamilien, altså tanter, kusiner osv. Min mor visste at han slo og gjorde ingenting. Min mor driver også med klaps på rumpa, både meg og min bror. Så hun gjør ingenting med det. Min mor har også bedrevet mye psykisk nedtrykking. Så ingen hjelp fra den kanten. Bør vel kutte ut alle egentlig, alt er jo helt dysfunksjonelt. Anonymkode: 61a6c...ed2 Vanskelig å sette seg inn i, men det høres veldig ille ut. Så ille at hadde du vært mindreårig hadde jeg anbefalt å ta kontakt med barnevern. Det er utrolig synd at du har sånne foreldre, som ikke vet hvordan å oppføre seg. Det du beskriver i første post er faktisk seksuell trakassering. Det burde anmeldes. Jeg ville gitt klar beskjed om at du ikke finner deg i å bli behandlet på denne måten, anmeldt og holdt god avstand fremover. Bare fordi de er familie så fortjener de ikke automatisk respekt, og det høres absolutt ikke ut som at de har gjort seg fortjent til din respekt eller nærvær. Kanskje du kan forhøre deg med noen gode venner om du kan feire jul med de isteden? Eller jobbe frivillig på julaften? Ønsker deg lykke til, ikke finn deg i dette ❤️ Anonymkode: 43062...92b 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, -Titania- skrev: Da hadde jeg sagt kraftig i fra mens andre familiemedlemmer er tilstede. Er de andre i familien klar over hvordan han har vært mot deg, og hvordan han fortsatt oppfører seg? Han må ikke få holde på slik, han respekterer deg ikke, og du må stå opp for deg selv. Jeg skjønner at dette ikke er lett når det er faren din, og han fortsatt har kontakt med andre i familien, men du må gjøre dette for deg selv. Det er jo det som er med slike ting, at det er skamfullt. Det ville vært skamfullt for meg å bringe opp noe slikt i en familiemiddag foran kusiner, tanter osv. Og han hadde jo selvfølgelig benektet det. Så da er det jeg som fremstår som syk. Min mor vet det for hun gjør det samme selv. Hun har visst om den fysiske mishandlingen han drev med og hun har selv bedrevet psykisk mishandling. Det hadde jo vært merkelig om hun var veldig empatisk og prinsippfast og likevel gift med en slik dust. Så det er ikke overraskende at begge er like fucka. Han respekterer meg ikke og det er derfor jeg nå er veldig nære å kutte ut hele familien. Ingen står opp for noe og det er ikke noen ordentlig relasjon mellom noen. Alt er helt dysfunksjonelt. Hva ville du gjort? Kuttet ut alle? Jeg vet jo innerst inne at det er det beste. Anonymkode: 61a6c...ed2 1
-Titania- Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det som er med slike ting, at det er skamfullt. Det ville vært skamfullt for meg å bringe opp noe slikt i en familiemiddag foran kusiner, tanter osv. Og han hadde jo selvfølgelig benektet det. Så da er det jeg som fremstår som syk. Min mor vet det for hun gjør det samme selv. Hun har visst om den fysiske mishandlingen han drev med og hun har selv bedrevet psykisk mishandling. Det hadde jo vært merkelig om hun var veldig empatisk og prinsippfast og likevel gift med en slik dust. Så det er ikke overraskende at begge er like fucka. Han respekterer meg ikke og det er derfor jeg nå er veldig nære å kutte ut hele familien. Ingen står opp for noe og det er ikke noen ordentlig relasjon mellom noen. Alt er helt dysfunksjonelt. Hva ville du gjort? Kuttet ut alle? Jeg vet jo innerst inne at det er det beste. Anonymkode: 61a6c...ed2 Behold de som tilfører deg noe positivt i livet, og kutt ut resten. Du har ingenting å skamme deg over, det er ikke du som har gjort noe galt her. Det er de, foreldrene dine, som har oppført seg på en måte som på ingen måte er akseptabel, og det er leit å høre at du har måtte vokse opp slik. Så får disse andre tro hva de vil. Selv om de er foreldrene dine, så betyr ikke det at de kan gjøre hva de vil. Du er voksen, det er ditt liv, og du bestemmer nå. Du må ikke finne deg i dette. Og jeg skjønner at det er vondt og vanskelig, men du må gjøre det som er riktig for deg selv, og ditt liv. 2
Loff77 Skrevet 23. oktober 2020 #17 Skrevet 23. oktober 2020 Klapp til han det du klarer midt i ansiktet og vis han hvor skapet skal stå, jævla idiot av en gubbe 4
Schadenfreude Skrevet 23. oktober 2020 #18 Skrevet 23. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Du tenker at det er såpass ille at man bare må fjerne slike fra livet sitt? Det er faktisk ganske nedverdigende å tråkke oppi noen som driter i grensene dine. Det er destruktivt. Anonymkode: 61a6c...ed2 Ja, dette høres ikke ut som en god relasjon i det hele tatt. Det er ikke normalt å ha så lite respekt for andres grenser, og det er tvilsomt at det kommer til å endre seg. Det eneste du kan gjøre noe med, er hvordan du reagerer på adferden. Jeg tror de færreste vil klare å ignorere å få grensene sine overskredet på den måten, uten at det går utover selvfølelsen. Derfor: løp. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #19 Skrevet 23. oktober 2020 Leit å høre at du opplever dette. 😔 Høres ikke ut som en lett situasjon for deg. Eneste jeg kan tenke meg er å ta han skikkelig fatt en gang, om du orker. Om ikke tror jeg at jeg hadde prøvd å unngå han. Blir slitsomt, det forstår jeg. 😕 Sender deg en klem. Anonymkode: e29a3...d63
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #20 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, Loff77 skrev: Klapp til han det du klarer midt i ansiktet og vis han hvor skapet skal stå, jævla idiot av en gubbe Han har en fortid med vold mot meg så jeg risikerer da å bli slått igjen så jeg blir ødelagt for livet eller mister tenner. Anonymkode: 61a6c...ed2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå