AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg har en liten en på 7 mnd. Mine foreldres eneste barnebarn og de forguder den lille 😅 Mor har mast om å få passe babyen alene fra fredag kveld til lørdag ettermiddag, slik at de får tid med babyen og jeg får ha barnefri med mannen. Jeg er usikker, babyen har vært mye med mamma og meg, men aldri alene sammen med mamma. Hva hadde dere gjort? Jeg ammer ikke, babyen har vært flaskebarn fra dag 1. Anonymkode: f6544...364
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Ikke noe problem. Min overnattet hos mormor når hun var 6 måneder. Anonymkode: 37c2d...ec0 27
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en liten en på 7 mnd. Mine foreldres eneste barnebarn og de forguder den lille 😅 Mor har mast om å få passe babyen alene fra fredag kveld til lørdag ettermiddag, slik at de får tid med babyen og jeg får ha barnefri med mannen. Jeg er usikker, babyen har vært mye med mamma og meg, men aldri alene sammen med mamma. Hva hadde dere gjort? Jeg ammer ikke, babyen har vært flaskebarn fra dag 1. Anonymkode: f6544...364 Jeg ville ikke gjort det så tidlig når det ikke er tvingende nødvendig pga din sykdom el.l. Spesielt ikke når barnet aldri har vært alene med mormor. Dette er mormor sitt behov ikke babyen eller ditt. Skjønner at mormor vil ha masse tid med barnebarnet, men om ikke lenge kan hun passe barnebarnet masse. Hun bør være litt mer tålmodig. du kan jo foreslå at hun får passe 4-5 timer en av dagene, eller begge. Et kompromiss. Anonymkode: ec4d2...975 33
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg ville kanskje latt dem ha litt alenetid noen timer noen ganger først, så de begge er trygge på en situasjon der de er alene sammen. Pluss at du blir tryggere i situasjonen. Kan dere kanskje prøve at hun kommer og er sammen med dere en kveld. Der hun legger, mens dere foreldre er ute noen timer? Så vet dere at hun håndterer leggesituasjon og er kjent med rutiner og sånt. Samtidig som det er i barnets kjente miljø. Det hørtes lenge ut for meg som første gang alene. Men jeg forstår ønsket hennes. Og av erfaring vet jeg at det å ha besteforeldre som har et nært forhold til barnebarna fra de er små, og som kan passe når det trengs, er gull verd. Jeg tenker derfor at dere kan forsøke å finne en måte å nærme dere det hun ønsker seg, selv om dere ikke er helt komfortable med det ennå. Anonymkode: 5a4c7...244 14
Harepucifer Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Med et 12 måneder gammelt barn kan du ha barnevakt en halv helg, men vent med helgeturer til barnet nærmer seg halvannet, og helst ikke en langhelg borte før barnet er to år. Det er kanskje strengt, men tenk på det som en helgardering for at barnet ditt skal utvikle en sterk psyke, sier barnepsykologen Elisabeth Gerhardsen. https://www.kk.no/mamma/varige-konsekvenser-dersom-mor-er-borte-for-lenge/63934241 15
-Titania- Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg forstår bestemor veldig godt. Hvis du er ukomfortabel med det, så kan du jo foreslå noen timer et par ganger før de har overnatting. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg hadde ventet til de har passert et år med overnatting. Å gå ut en kveld kunne jeg gjort. Anonymkode: 9619a...7c1 9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 Går kok helt fint Anonymkode: 86300...42a 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Om hun aldri har vært alene med barnet, ville jeg ikke gått rett på overnatting. Da ville jeg heller latt henne passe barnet noen timer, helt alene, på dagtid, først. Jeg synes også det er tidlig med overnatting når ungen er bare 7 mnd. Ville ventet til han var passert året, minst. Anonymkode: d9b4f...0db 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg er én av dem som ikke ser noe problem med dette. Altså, dersom det er ok for både baby, foreldre og bestemor synes jeg det er helt supert at hun har lyst til å passe. Jeg ville vært tilgjengelig dersom det skulle være noe, altså ikke noe alkohol, men ellers ville jeg (prøvd - det er ikke så enkelt første gang) kost meg skvett ihjel med litt kjærestetid. Anonymkode: 58d42...458 17
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 Ville nok ikke startet med overnatting. Begynn med noen timer bare. Anonymkode: 3f147...e5d 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Å så glad jeg hadde vært om barna mine hadde hatt en bestemor som ønsket å ha dem på overnatting ... Anonymkode: 5a901...db0 9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 Vi har bestemødre som forguder den lille, men overnatting måtte vente til hun var godt over året 🙂 har vært borte fra henne 3 netter når hun var 2,5. Makan til fornærma unge skal du lete lenge etter. Hun ville ikke se på meg engang når jeg kom med flyet 😅 hun var da 1 natt alene med pappaen, og 2 netter hos bestemor. Vi var nødt ettersom både jeg og mannen måtte på jobbreise samtidig. Om ikke du har behov for det, og barnet heller ikke etterspør - så ville jeg latt være med overnatting. Anonymkode: 28627...9bb 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 Det går helt sikkert kjempefint! Hun har jo passet babyer før. Men la henne passe henne på dagtid litt før overnattingen. Men regner med at du ikke er langt unna når babyen skal overnatte? Anonymkode: 81447...5fe
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 Min 2-åring skal snart på første overnatting med besteforeldre. Som han ser flere ganger i uken...og med storebror. Og jeg er fortsatt litt engstelig 😆 7 mnd synes jeg hørtes tidlig ut.. Anonymkode: 6a302...84d 7
Polly Ester Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er én av dem som ikke ser noe problem med dette. Altså, dersom det er ok for både baby, foreldre og bestemor synes jeg det er helt supert at hun har lyst til å passe. Jeg ville vært tilgjengelig dersom det skulle være noe, altså ikke noe alkohol, men ellers ville jeg (prøvd - det er ikke så enkelt første gang) kost meg skvett ihjel med litt kjærestetid. Anonymkode: 58d42...458 Jeg henger meg på denne her. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #17 Skrevet 23. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en liten en på 7 mnd. Mine foreldres eneste barnebarn og de forguder den lille 😅 Mor har mast om å få passe babyen alene fra fredag kveld til lørdag ettermiddag, slik at de får tid med babyen og jeg får ha barnefri med mannen. Jeg er usikker, babyen har vært mye med mamma og meg, men aldri alene sammen med mamma. Hva hadde dere gjort? Jeg ammer ikke, babyen har vært flaskebarn fra dag 1. Anonymkode: f6544...364 Skjønner ikke at mødre klarer det når de er så liten. Men du er ung? Virker som de føler lettere på det? Hadde aldri gjort det så tidlig.Men godt at dere har ett fint forhold og hun ønsker å hjelpe med barnebarn.Viktig med alenetid. Flaskebarn er vel lettere enn når du ammer. Kanskje mer knyttet eller verre. Det går nok fint. Føl på det selv og se hva du vil. Anonymkode: 39935...bcd 2
Try2 Skrevet 23. oktober 2020 #18 Skrevet 23. oktober 2020 Er barnet trygg på henne, er dette helt innafor. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #19 Skrevet 23. oktober 2020 Det går da helt fint. Anonymkode: 11c94...0b9 2
Lorieen Skrevet 23. oktober 2020 #20 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg ville ventet med overnatting til halvannet til to år. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå