AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg har aldri gjort det så bra på eksamen, som etter COVID slo til. Har avlagt 3 eksamen, som ble omgjort fra ordinær til hjemmeeksamen, og for min del har det fungert helt ypperlig. Til tross for at hjemmeeksamen har vært litt lengre eller mer innviklet, så har det vært utrolig behagelig. Kjenner stressnivået har vært langt lavere, for ikke å snakke om komforten av å sitte hjemme. Leste også at det har vært lavere strykprosent på hjemmeeksamen, noe som må være bra for både skoler og studenter. Anonymkode: d90e7...cc9 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Samme med undervisning. Lærer så utrolig mye mer under digital undervisning kontra fysiske samlinger. Bedre for samfunnet også, og bedre tidsbruk. Og samme på eksamen ja, kan faktisk konsentrere meg istedet for å stresse over alt = migrene, bli distrahert, stresse over toalettsituasjoner, småsykdom etc. Anonymkode: f1af7...663 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg er litt delt.. Har opplevd folk som har kjøpt notater av andre, nesten ikke deltatt og bare søkt seg frem i notater under hjemmeeksamen for å finne det de trenger. De som er gode på å skrive får ofte god karakter, men de kan jo ikke emnet - kun det de søker... Anonymkode: d5e14...cb5 2
Gjest Nimbus2000 Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt delt.. Har opplevd folk som har kjøpt notater av andre, nesten ikke deltatt og bare søkt seg frem i notater under hjemmeeksamen for å finne det de trenger. De som er gode på å skrive får ofte god karakter, men de kan jo ikke emnet - kun det de søker... Anonymkode: d5e14...cb5 Problemet er jo ikke hjemmeeksamen. Problemet er at personen som lager eksamensoppgavene tester pugg fremfor forståelse. Det er jo derfor studentene kan få gode karakterer uten å ha jobbet med faget og kun klippe og lime fra sammendrag under eksamen. Endret 24. oktober 2020 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Burde bli valgfritt. Anonymkode: 5ece5...391
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har hjemmeundervisning og guuuu så godt det er å stå opp en halv time før i stede for to timer før, slippe å stå å fryse å vente på bussen bare for å sitte på en plaststol halve dagen å se på tavla i ett kaldt klasserom. Jeg er mer uthvilt, spiser bedre og har lettere for å følge med. Jeg er en introvert og lite sosial person som trives i eget selskap og for meg fungerer det utmerket å gjøre alt via zoom. Anonymkode: e1e8b...c94 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 Ser ved vårt studie, som har hatt digital eksamen i samtlige fag siden Mars, at karakterfordelingen har holdt seg noenlunde lik. Eneste store forskjell er at færre stryker - samt at flere blir tatt i fusk. Om det er mer konsekvent juks, desperate folk som blir fristet av "hjelpemidlene" på nett (altså - plagiat), eller mer rigid sjekking - vet jeg ikke. Men Siden ganske lik karakterfordeling er jo positivt - da vet man at prøvene ikke blir for lette. Anonymkode: d90e7...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri gjort det så bra på eksamen, som etter COVID slo til. Har avlagt 3 eksamen, som ble omgjort fra ordinær til hjemmeeksamen, og for min del har det fungert helt ypperlig. Til tross for at hjemmeeksamen har vært litt lengre eller mer innviklet, så har det vært utrolig behagelig. Kjenner stressnivået har vært langt lavere, for ikke å snakke om komforten av å sitte hjemme. Leste også at det har vært lavere strykprosent på hjemmeeksamen, noe som må være bra for både skoler og studenter. Anonymkode: d90e7...cc9 Ikke sikkert resultatene ville fortsatt slik. Jeg lagde selv eksamener i vår. Jeg hadde aldri laget hjemmeeksamen tidligere. Av frykt for å gjøre ting enda vanskeligere for studentene i en tøff situasjon for alle, og fordi vi ikke hadde trent på oppgaver ala vanlig hjemmeeksamen, laget jeg en eksamen som var mest mulig lik skoleeksamener fra tidligere år. Resultatet ble at eksamen ble for enkel - det så jeg umiddelbart på strykprosenten. Hvis jeg skulle ha gitt hjemmeeksamen som en permanent ordning, hadde jeg lagt om eksamensformen helt, og eksamen ville blitt langt mer krevende. Du kan ikke sammenligne en ekstraordinær situasjon våren 2020 med ordinære hjemmeeksamener. Anonymkode: 30547...1db 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 Lettere å jukse, få hjelp på hjemmeeksamen så ikke ideelt. Anonymkode: 7bd70...903 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå