Gå til innhold

Noen som har erfart at trening motvirker/demper cellulitter? Hvilken treningsform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har blitt "kvitt" eller redusert cellulitter betraktelig med trening? Det har faktisk eksplodert hos meg og jeg har fått det overalt og det er veldig synlig. Vi snakker om overarmer, mage, rumpe, lår 😞  Om noen har positiv erfaring med trening for å bedre dette, hvilken type trening anbefales da? Jeg har tredemølle, strikker, vekter og matte. HJELP!!! Har du andre tips, triks som har hjulpet så setter jeg pris på om å få høre om det. 

Anonymkode: 4809c...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrketrening! 

Anonymkode: 56b01...5cc

• Liker 2
Skrevet

Styrketrening og spinning hjalp meg.

Anonymkode: eeb7b...9c2

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) Tror dere styrketrening med strikker evt. egen kroppsvekt kan hjelpe, eller er det vekter som må til her? Jeg har ikke muligheter for spinning, men kan tredemølle ha noen god innvirkning tro? Kanskje om man går i "motbakke"? 

Skrevet

Trening i seg selv vil ikke hjelpe, du må ned i fettprosent. Det gjøres best og enklest på kjøkkenet. 

Anonymkode: c56ef...c7b

• Liker 6
Skrevet

Styrke, uten tvil. 

Anonymkode: 5e0ef...ed9

Skrevet

Tung styrke. Det er ikke nok med egenvekt/lette vekter - snakker av erfaring. Etter at jeg begynte med tung styrke har jeg etter 2 år blitt kvitt all synlig cellulitter (og jeg hadde nokså mye på rumpe og spesielt ett av lårene). Jeg ser forresten langt mer kvinnelig ut nå enn jeg noensinne har gjort (nevner det bare i tilfelle du er en av disse som tror at man blir seende maskulin og bulky ut av tung styrke)

Anonymkode: f62a2...3f9

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trening i seg selv vil ikke hjelpe, du må ned i fettprosent. Det gjøres best og enklest på kjøkkenet. 

Anonymkode: c56ef...c7b

Ja, her forsvant cellulittene fort med 16 kg vektnedgang. Hadde ganske mye av det før, på bena. 

Skrevet

Tusen takk for mange bra tilbakemeldinger :) Da er det nok på kjøkkenet jeg må starte for å få ned fettprosenten og starte med styrketrening. Jeg er ganske dårlig trent i utgangspunktet, så tror jeg starter med egenvekt/strikker før jeg går over på tung styrke. Men har ikke gange/rask gange noen innvirkning på å få ned fettprosent? Leste at Staysman hadde gått en mil om dagen i en mnd og mistet 8 kg og det bør jo ha en innvirkning på fettprosent? Jeg spør siden jeg har en tredemølle jeg kan bruke, men det er jo tull å bruke timer på det om det ikke har så mye for seg. 

Tar gjerne i mot flere tips :) 

Skrevet

Klart du kan gå litt hver dag og ha god effekt av det! Kjøp deg en enkel treningsklokke så kan du holde oversikt over hverdagsaktiviteten din. Sett deg noen mål om å gå så og så mye - dersom du noen dager ikke klarer det av deg selv, kan du gå det inn på mølle. Andre dager kan du legge inn litt enkel jogg hvert andre minutt eller liknende. Dersom du gjør det i kombinasjon med mat og styrketrening vil du få stor fremgang i starten! Etterhvert kan du deretter fokusere på tyngre styrketrening. Men - mitt beste tips, sett deg noe realistiske mål! Ikke ha som mål at du skal trene hver dag - lag noen enkle gjennomførbare økter som du gjør et par ganger i uka. 

Jeg har trent i mange år - og har fremdeles ikke mer enn 6-7 øvelser hver økt ☺️🏻 Da er det gjennomførbart og jeg klarer å øke i vekt fra uke til uke. Finn din greie med hva som funker for deg og hold deg til det. Ikke gjør det for komplisert!

Anonymkode: 5eeab...e63

Skrevet

Du sier det har eksplodert. Har du fått mer fettvev på disse stedene også? Har du smerter der? Hvis noen skubber borti, eller en katt går over fanget ditt? 

Jeg spør fordi det du opplever kan være lipødem og er det det trenger du mer og annen behandling enn trening for å lindre symptomer og hindre at det blir verre. 

Anonymkode: b3bfb...323

• Liker 1
Skrevet
På 27.10.2020 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Klart du kan gå litt hver dag og ha god effekt av det! Kjøp deg en enkel treningsklokke så kan du holde oversikt over hverdagsaktiviteten din. Sett deg noen mål om å gå så og så mye - dersom du noen dager ikke klarer det av deg selv, kan du gå det inn på mølle. Andre dager kan du legge inn litt enkel jogg hvert andre minutt eller liknende. Dersom du gjør det i kombinasjon med mat og styrketrening vil du få stor fremgang i starten! Etterhvert kan du deretter fokusere på tyngre styrketrening. Men - mitt beste tips, sett deg noe realistiske mål! Ikke ha som mål at du skal trene hver dag - lag noen enkle gjennomførbare økter som du gjør et par ganger i uka. 

Jeg har trent i mange år - og har fremdeles ikke mer enn 6-7 øvelser hver økt ☺️🏻 Da er det gjennomførbart og jeg klarer å øke i vekt fra uke til uke. Finn din greie med hva som funker for deg og hold deg til det. Ikke gjør det for komplisert!

Tusen takk for tips :) Tenker det kan være lurt å starte der. Har vekt som også viser fettprosent og den er på hele 36,2 😮 Har lest at normal fettprosent for kvinne i min alder (43) er mellom 28 og 35, så har mye å ta av her. Er ellers 1.64 og 64 kg BMI 23,8 som er innenfor normalen, så det er tydelig at det er fettet som er et reelt problem her. 

Skrevet

1. ned i fett%

2. bygge muskler.

Men det går nok helt fint å leve med cellulitter..

Skrevet
På 27.10.2020 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Du sier det har eksplodert. Har du fått mer fettvev på disse stedene også? Har du smerter der? Hvis noen skubber borti, eller en katt går over fanget ditt? 

Jeg spør fordi det du opplever kan være lipødem og er det det trenger du mer og annen behandling enn trening for å lindre symptomer og hindre at det blir verre. 

Anonymkode: b3bfb...323

Har ingen smerter noe sted på kroppen, men som du ser av svaret mitt over er det nok rett og slett generell samling av alt for mye fett :( Har en veldig stillesittende jobb og har i lang tid ikke vært flink til å tenke på mat/drikke og bevegelse. Da er det bare å legge inn nye rutiner og skjerpe seg.... 

Skrevet
1 minutt siden, Pappi skrev:

1. ned i fett%

2. bygge muskler.

Men det går nok helt fint å leve med cellulitter..

Takk for tips, skal virkelig skjerpe meg og ta tak. Jo, det går nok fint å leve med cellulitter, men jeg synes det er ubehagelig og flaut f.eks på badestranda. Jeg har ingen problemer med å se andre med cellulitter og bryr meg ikke noe om det, men blir annerledes når det er enn selv. Har heller ingen andre i omgangskretsen min som sliter med det. Har flere venner som er overvektig, men ingen har cellulitter.  

Skrevet

De fleste kvinner har vel celulitter. Jeg har det også, på lår og rumpe, men merker det minsker om jeg går ned i vekt. Jeg vet at børsting er effektivt fordi det øker blodtilførselen i huden.

Kansje sykling hadde vært noe?

Anonymkode: 7819d...b8b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, skal virkelig skjerpe meg og ta tak. Jo, det går nok fint å leve med cellulitter, men jeg synes det er ubehagelig og flaut f.eks på badestranda. Jeg har ingen problemer med å se andre med cellulitter og bryr meg ikke noe om det, men blir annerledes når det er enn selv. Har heller ingen andre i omgangskretsen min som sliter med det. Har flere venner som er overvektig, men ingen har cellulitter.  

Jeg mener på ingen måte at du trenger å "skjerpe deg" altså. Og disse cellulittene plager nok kun deg selv.
Men hvis du er innstilt på å redusere dem så er det nok de tiltakene som kan hjelpe :)
Lykke til uansett.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Pappi skrev:

Jeg mener på ingen måte at du trenger å "skjerpe deg" altså. Og disse cellulittene plager nok kun deg selv.
Men hvis du er innstilt på å redusere dem så er det nok de tiltakene som kan hjelpe :)
Lykke til uansett.

Tusen takk :)❤️ 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips :) Tenker det kan være lurt å starte der. Har vekt som også viser fettprosent og den er på hele 36,2 😮 Har lest at normal fettprosent for kvinne i min alder (43) er mellom 28 og 35, så har mye å ta av her. Er ellers 1.64 og 64 kg BMI 23,8 som er innenfor normalen, så det er tydelig at det er fettet som er et reelt problem her. 

Tror du er litt hard med deg selv, 164cm og 64kg er ikke veldig mye. Jeg er 163cm - og trives best mellom 58-60kg, da er jeg slank og bruker str. 36/s. Så veeeeldig mye å ta av kan du ikke ha, men trivselsvekt er individuelt. ☺️ Tipper du er flott som du er, men hverdagsaktivitet gir så mye mer enn vektnedgang, så jeg heier på deg 🥰

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du er litt hard med deg selv, 164cm og 64kg er ikke veldig mye. Jeg er 163cm - og trives best mellom 58-60kg, da er jeg slank og bruker str. 36/s. Så veeeeldig mye å ta av kan du ikke ha, men trivselsvekt er individuelt. ☺️ Tipper du er flott som du er, men hverdagsaktivitet gir så mye mer enn vektnedgang, så jeg heier på deg 🥰

Tusen takk for hyggelig melding :) For en del år tilbake veide jeg 58/59 kg og trivdes mye bedre med kroppen min da. Jeg brukte S/36 da og nå M/38/40. Vil gjerne tilbake der jeg var og det virker som kiloene over 58 har lagt seg veldig over mage og lår. Satser på reduksjon i fettprosent og tilbake til idealvekten på 58 :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...