AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Vi har ei snuppe på 4 måneder, og må være veldig forsiktige denne måneden økonomisk - da samboer bare får halv lønn på grunn av korona. Vi klarer oss, men da må bare det mest nødvendige kjøpes; altså mat, bensin og slike ting. Nå har plutselig frøkna vokstut av alle klær, ingenting passer. Og vi så etter brukt klespakker på Facebook og finn, men fant ingenting til ho i hennes størrelse i jentetøy. Da foreslo samboer at vi kunne kjøpe guttepakkene. For all del, jeg er ikke SÅ opptatt av slikt. Hun har et par guttepysjer hun har arvet. Men disse pakkene var VELDIG gutt. Jeg motsatte meg dette litt, da jeg synes det føles feil. Samboer skjønte ikke dette. Vi endte da med å kjøpe klær fra HM, men samboer surmuler fortsatt og synes det var unødvendig å kjøpe klær til 700,- når vi kunne ha brukt 350,- på en større pakke gutteklær. Vi klarer oss fint, til tross for at disse 700,- er brukt på nye klær, bare for å si det. Er det jeg som er vanskelig her? Anonymkode: dbb86...7b8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Ja, du er vanskelig. Vi bruker ‘gutteklær’ til jenta vår og omvendt. Gutten min går i rosa ulltøy med blonder på ermene feks. Den ene bodyen han har arvet har riking med krave, men den bretter vi bare inn. Har veldig god råd, men vil ikke kaste tøy som er fullt brukbart. Anonymkode: 0c036...3da 19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Om dere har dårlig økonomi, så synes jeg helt klart du er vanskelig, ja. Vi har veldig god økonomi, men vår gutt har gått i masse jenteklær da han var baby. Vi fikk jente først, og så null problem med at lillebror gikk i rosa sommerfugl-body. Altså, en noen-mnd-gammel baby DRITER i om det er jenteklær/gutteklær.... Hva er det du mener er problemet med det? Anonymkode: 8c942...f82 13
delias Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Ja. Min gutt har klær fra den «såkalte» jenteavdelingen på HM. Heldigvis er klær noe man har på seg, og hvis det passer, er godt og behagelig, hva er problemet? Heldigvis er det ikke noe barna bruker kjønnsorganene til å leke med, så derfor vil jeg kalle dette et typisk «Norges-problem».. 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Du har ikke noe venninner eller familie som er ferdig med barn og har noe tøy du kan få? 😊 veldig mange samler jo opp selvom det ikke skal brukes når det er for smått Anonymkode: d89d8...54a 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Du er kanskje litt vanskelig, men syns det er helt innafor å kjøpe nye klær på hm i stedet. Nå som jenta er 4 måneder vil hun jo heller ikke vokse like raskt ut av klærne. Anonymkode: e0187...83e 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg tenker at om økonomien er dårlig, så kjøper du det som er funksjonelt og rimelig. Men er selv svært lite glad i ekstremt guttete babytøy, som masse biler, superhelter, «daddys boy»-trykk og «voksentøy», så her unngår jeg bruktpakker med sånt selv til guttene mine. Foretrekker ensfarget/mønstre, fine farger og unisex. Og basic tøy, ikke jeans, skjortebodyer, vester og annet dill. Anonymkode: 4e10e...3e9 4
iligoz Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg har som sagt ikke noe problem med å kle henne i "guttetøy". Hun har to pysjer som er blå med røde biler på, som hun har arvet. Har kjøpt sparkebukser, fra gutteavdelingen og til henne. Men uansett om det er jente eller gutteklær, liker jeg ikke biler, prinsesser, dinosaurer og slikt. Heller ikke olabukser og t-skjorter, noe de fleste klespakkene besto av. Jeg synes det hadde vært kjipt å måtte kle ho i signalgrønne t-skjorter med bilde av bil og olabukser, til eksempel. Alle klespakkene jeg så på, besto utelukkende mye av olabukser og t-skjorter. Vi velta ikke lasset her i hus ved å heller kjøpe nytt altså. Vi har generelt veldig god råd. Men skjønner at jeg kanskje er litt sær som ikke ville kjøpe guttepakke🙈 Ts 2
Anjonym Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Hva slags "gutteklær" ? Står det " jeg er en gutt" på alle? Er de blå? Svarte? Biler på? Hvor går standaren? Du er vanskelig, hun vokser fra de uansett om de er jente eller gutteklær, og du må kjøpe nye igjen. 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg har motsatt problem. Finner så å si bare jentepakker, men venter gutt. Syns det var interessant. Har kanskje noe med hvor en bor å gjøre. Anonymkode: 5510c...bca
spinnwild Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 For en periode så kan man vel tåle annet enn man er vant til /ønsker. Klær er klær, de skader ikke barnet. Det at du og mannen ikke er økonomisk enige, kan få større konsekvenser. Man kan vel bare sette en rosa sløyfe på om man må ha det mer feminint... 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg hadde valgt å kjøpe "jentepakke" til jentene mine hvis det var noe å velge mellom, med mindre det var en "guttepakke" som var veldig mye finere/mer for pengene. Men begge har brukt mye blått og gravemaskinmønstret fordi de har arvet fra fetteren sin. Så personlig ville jeg nok synes samboeren var litt vanskelig hvis han insisterte på å kjøpe nytt i en størrelse framfor en fin brukt pakke til halve prisen. Anonymkode: 8b2d5...a89 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 Dette er grunnen til at jeg holder meg til litt mer nøytrale plagg. Det passer begge kjønn og må da være mye mer attraktivt å selge videre? Jeg har nesten ikke kjøpt et plagg til jenta vi venter fordi hun kan bruke alt etter storebror. Er litt enig i at signalgrønne gensere med biler og olabukser blir så veldig guttegutt. På samme måte som en sjokkrosa genser med Frozen eller enhjørninger på blir veldig jentejente. Kan se begge sider av saken her. Babyen bryr seg jo ikke, og økonomi bør jo trumfe gjennom. Men spørs jo litt på fortjenesten. Nye klær til 2000 vs brukt til 300 ville jeg valgt brukt uansett i en slik situasjon. Men 700 vs 350 er jo ikke den enorme krisen nødvendigvis. Spørs hva som skal til for å velte der økonomiske lasset rett og slett. Anonymkode: 6593b...774
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg ville heller ikke kjøpt disse pakkene. Ikke fordi det var "guttete" nødvendigvis, men jeans og t-skjorter er jo veldig upraktisk som babytøy. Det hadde vært noe annet med bodyer med brannbiler og myke joggebukser. 350 kroner spart er heller ikke så mye i den store sammenhengen. Anonymkode: 36c1c...0b4 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 Syns ikke du er urimelig. Nå er det jo ikke slik at det stod mellom mat eller nye klær, så jeg forstår godt at du ikke ville kjøpe pakken med gutteklær til jenten din. Bare la han surmumle, det går nok snart over 😊 Anonymkode: 66c10...dee 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 Skjønner nå at jeg er vanskelig altså. Men så er jeg ikke veldig jente-jente heller. Lite rosa, sløyfer og blonder her i gården. Derfor synes jeg de gutteklespakkene jeg har sett på er veldig skrikende. Mye farger, bilder og slikt - som jeg ikke ville ha valgt i utgabgspunktet. Men jeg skal krype til korset og innrømme at jeg er sær, jeg trodde virkelig de fleeste damer ville ha gjort det samme. Noe jeg og sa til samboer, men så feil kan jeg ta 😅 Ts Anonymkode: dbb86...7b8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #17 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, spinnwild skrev: For en periode så kan man vel tåle annet enn man er vant til /ønsker. Klær er klær, de skader ikke barnet. Det at du og mannen ikke er økonomisk enige, kan få større konsekvenser. Man kan vel bare sette en rosa sløyfe på om man må ha det mer feminint... Joda, vi er i grunn enige - ingen stor konflikt her i hus 😊 og samboer var verken sur eller irritert. Men du har helt rett, klær er klær. Jeg lærte ihvertfall noe nytt! Ts Anonymkode: dbb86...7b8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #18 Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, iligoz skrev: Jeg har som sagt ikke noe problem med å kle henne i "guttetøy". Hun har to pysjer som er blå med røde biler på, som hun har arvet. Har kjøpt sparkebukser, fra gutteavdelingen og til henne. Men uansett om det er jente eller gutteklær, liker jeg ikke biler, prinsesser, dinosaurer og slikt. Heller ikke olabukser og t-skjorter, noe de fleste klespakkene besto av. Jeg synes det hadde vært kjipt å måtte kle ho i signalgrønne t-skjorter med bilde av bil og olabukser, til eksempel. Alle klespakkene jeg så på, besto utelukkende mye av olabukser og t-skjorter. Vi velta ikke lasset her i hus ved å heller kjøpe nytt altså. Vi har generelt veldig god råd. Men skjønner at jeg kanskje er litt sær som ikke ville kjøpe guttepakke🙈 Ts Jeg synes ikke du er sær. Jeg hadde nok gjort det samme som deg (jeg er kvinne). Anonymkode: 8d6cf...f82 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #19 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg tror ikke på å betegne ting som "gutteklær" og "jenteklær", og ville brukt alt uansett kjønn. Så ja, du er fryktelig sær og veldig lite økonomisk. Anonymkode: 1831d...855 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #20 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på å betegne ting som "gutteklær" og "jenteklær", og ville brukt alt uansett kjønn. Så ja, du er fryktelig sær og veldig lite økonomisk. Anonymkode: 1831d...855 Nei, tydelig noe jeg må jobbe med.. jeg har alltid tenkt på lysegrønne gensere med røde lastebiler som gutt, og rosa gensere med lilla enhjørninger som typisk jente. Men skjønner jeg tar feil. Når det kommer til det økonomiske, så er dette som sagt ikke noe som ødelegger resten av måneden. Vi sitter godt i det, og er generelt smarte med pengene våre. Bare så det er sagt. Men det andre er jeg enig i😊 Ts Anonymkode: dbb86...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå