Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Takk for svar! Stenger tråden nå.

Endret av sjenert
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ansatt i et vikariat, og vil de ikke forlenge vikariatet, så er det ikke noe å gjøre med det, annet enn å søke andre jobber.

Anonymkode: ae44c...9e1

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er ansatt i et vikariat, og vil de ikke forlenge vikariatet, så er det ikke noe å gjøre med det, annet enn å søke andre jobber.

Ja, du har helt rett, jeg bare fikk litt sjokk. Så ikke denne komme og syns grunnlaget er tynt på bakgrunn av lite opplæring, men slik er det vel bare :)

Endret av sjenert
Skrevet
1 hour ago, sjenert said:

Ja, du har helt rett, jeg bare fikk litt sjokk. Så ikke denne komme og syns grunnlaget er tynt på bakgrunn av lite opplæring, men slik er det vel bare :)

Bare ikke ta dette personlig. Du er selvsagt skuffet, men prøv å tenke at det er ledelsen som har feilvurdert eller har helt urealistiske forventninger. Du ønsker ikke å jobbe under en dårlig ledelse, så kryss fingrene for at du har bedre ledere i din neste jobb.

• Liker 1
Skrevet

Du har jo et vikariat med en gitt sluttdato. Så det er jo ikke akkurat det samme som at du blir oppsagt så reglene har de helt på sin side. Slik jeg ser det har du ikke gjort noen feil, men gjort det beste du har kunnet ut i fra gitte forutsetningene. Se på det positivt at du har fått erfaring til CV, men at dette uansett er et dårlig sted som kan bryte deg ned på sikt 

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare ikke ta dette personlig. Du er selvsagt skuffet, men prøv å tenke at det er ledelsen som har feilvurdert eller har helt urealistiske forventninger. Du ønsker ikke å jobbe under en dårlig ledelse, så kryss fingrene for at du har bedre ledere i din neste jobb.

Tusen takk. Magefølelsen min har vært ganske dårlig i forhold til sjefen siden jeg begynte. Ubehagelig å ta ting opp osv fordi det er jo selvsagt at dette skulle jeg kunne. Krysser fingrene for en ny jobb med bedre ledelse, nå søker jeg jobber for harde livet :)

28 minutter siden, Lipyros said:

Du har jo et vikariat med en gitt sluttdato. Så det er jo ikke akkurat det samme som at du blir oppsagt så reglene har de helt på sin side. Slik jeg ser det har du ikke gjort noen feil, men gjort det beste du har kunnet ut i fra gitte forutsetningene. Se på det positivt at du har fått erfaring til CV, men at dette uansett er et dårlig sted som kan bryte deg ned på sikt 

Tusen takk! Nei, du har jo helt rett. Jeg bare trodde virkelig at jeg kom til å få en forlengelse, men nå brukte jeg dagen i går på å tenke og kom fram til at kanskje det er like greit. Tror ikke det hadde blitt bedre med ledelsen på sikt heller. 

Skrevet

Du har et vikariat, du ble ikke oppsagt. Ellers da så er sjefen din litt merkelig.

Skrevet
2 minutter siden, O.G. said:

Du har et vikariat, du ble ikke oppsagt. Ellers da så er sjefen din litt merkelig.

Ja, jeg vet det, men det var ikke så hyggelig å høre at de var usikker på meg. Sjefen er definisjonen på merkelig. Veldig nedenfra og opp holdning dessverre. 

Skrevet
Akkurat nå, sjenert skrev:

Ja, jeg vet det, men det var ikke så hyggelig å høre at de var usikker på meg. Sjefen er definisjonen på merkelig. Veldig nedenfra og opp holdning dessverre. 

Du er nok for sensitiv. 

Skrevet
Just now, O.G. said:

Du er nok for sensitiv. 

Jepp, det har jeg fått hørt hele mitt liv så det stemmer nok!

Skrevet

Vikariat bare for 2 måneder? Den var ny. 

Anonymkode: 00f67...3ce

Skrevet
2 timer siden, sjenert skrev:

Hei, 

Jeg ble permittert fra min tidligere jobb i mars når covid-19 eskalerte og alle de som ble permittert har ikke kommet tilbake og flesteparten har fått seg ny jobb. Jeg fikk meg et vikariat 1. september i en bransje jeg aldri har jobbet i før (olje og gass) og ble veldig glad. Mitt vikariat går ut neste fredag og jeg sa dette til sjefen i går. Da var hans respons at både han og ledelsen var usikker på om jeg fikk fortsette. 

For å være helt ærlig så fikk jeg litt sjokk. Jeg fikk 4 dager med opplæring (ikke i nærheten av nok for denne stillingen og jeg er den eneste som gjør dette så jeg har ingen å spørre). Jeg har prøvd å fortelle at det var altfor lite opplæring men hans respons er bare "vi forventet å få en som fra dag 1 kan jobbe helt selvstendig. Dette vet du jo" 

Jeg har kommet presis hver dag, prøvd å lære meg selv opp så godt som mulig, men jeg får bare høre hva jeg gjør feil hele tiden. Det blir ikke jeg motivert av i hvert fall. Til og med kontaktpersonen min i bemanningsbyrået sier at hun har full forståelse hvis jeg ikke vil fortsette da hun "kjenner denne typen leder". Jeg ble oppriktig lei meg og felte en tåre eller to, og disse feilene som jeg har gjort er banale skrivefeil som er ordnet på 5 minutter. Jeg vet virkelig ikke om denne bransjen er noe for meg, jeg er ikke feilfri dessverre. I mine tidligere arbeidsforhold har jeg bare fått fine tilbakemeldinger, men jeg tenker kanskje at jeg ikke innehar de kvalifikasjonene de ser etter i denne stillingen. Vi skal ha et møte neste uke hvor jeg sikkert får dommen. Syns også det er grusomt at jeg får mindre enn en uke på meg til å søke andre jobber. Er det lov?

Noen som har vært i en lignende situasjon? Fikk nesten ikke sove i natt.

Vikariat skal også sies opp med 1.mnd varsel

Anonymkode: fe5e6...a79

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vikariat skal også sies opp med 1.mnd varsel

Anonymkode: fe5e6...a79

Ikke hvis de har en fastsatt sluttdato. 

Skrevet
1 minutt siden, Ananas. said:

Ikke hvis de har en fastsatt sluttdato. 

I kontrakten står det 01.09.2020 - 31.10.2020 (med mulighet for fortsettelse) så firmaet har alt på sitt rene her. 

Skrevet

Kjipt at vikariatet er ferdig og de ikke vil ha deg videre. Men, det høres jo ut som om dette ikke var rett jobb for deg. Ta til deg erfaringen, og finn en annen jobb som passer bedre

Anonymkode: 2efc0...fc0

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kjipt at vikariatet er ferdig og de ikke vil ha deg videre. Men, det høres jo ut som om dette ikke var rett jobb for deg. Ta til deg erfaringen, og finn en annen jobb som passer bedre

Anonymkode: 2efc0...fc0

Tusen takk for omtanken :) det er vell en første gang for alt. Har aldri opplevd at noen har vært misfornøyd med meg i jobb sammenheng og jeg er jo en litt sart sjel så tar det litt innpå meg, men å høre deres tilbakemelding hjelper veldig! Så takk!

Skrevet

Ikke la det gå innpå deg. Hev godet, og gå videre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville forsøkt å jobbe litt med sensitiviteten din - få litt «tykkere hud», når du reagerer såpass på å ikke få forlengelse av et vikariat. Husk at det kan være mange grunner til det - de har ikke penger til å lønne en vikar, det passer at andre i virksomheten gjør oppgavene osv. Det trenger ikke skyldes forhold ved deg. Min erfaring med arbeidslivet er at ting skjer av ulike grunner og du er veldig lite i fokus når det gjelder hvordan ledelse osv tenker. Så ikke «overtolk» alt.

Anonymkode: f9a3f...ea9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville forsøkt å jobbe litt med sensitiviteten din - få litt «tykkere hud», når du reagerer såpass på å ikke få forlengelse av et vikariat. Husk at det kan være mange grunner til det - de har ikke penger til å lønne en vikar, det passer at andre i virksomheten gjør oppgavene osv. Det trenger ikke skyldes forhold ved deg. Min erfaring med arbeidslivet er at ting skjer av ulike grunner og du er veldig lite i fokus når det gjelder hvordan ledelse osv tenker. Så ikke «overtolk» alt.

Anonymkode: f9a3f...ea9

Jeg har definitivt forbedringspotensiale der og det er noe jeg jobber med. Du har mange gode poenger og dette skal jeg ta med meg videre. Jeg bruker litt tid på å fordøye ting, så det går seg nok til etterhvert :)

Skrevet
6 timer siden, sjenert skrev:

Takk for svar! Stenger tråden nå.

Neida, tråden er ikke stengt.

Anonymkode: 156e9...04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...